Η προσέλκυση αμερικανικών επενδύσεων στη ναυτιλία και στις λιμενικές υποδομές δημιουργεί μια νέα δυναμική για την ελληνική οικονομία, όπως ανέδειξε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, σε συνέντευξη στον ΑΝΤ1. Μετά τη χθεσινή συνάντησή του με την Πρέσβη των ΗΠΑ, Κίμπερλι Γκίλφοϊλ, ο Υπουργός στάθηκε στη σημασία των επενδυτικών κινήσεων που μπορούν να μεταμορφώσουν ολόκληρες περιοχές και να ενισχύσουν κρίσιμους επαγγελματικούς κλάδους.

«Μετά από πολλά χρόνια πετυχαίνουμε να έρθουν πραγματικές αμερικανικές επενδύσεις στη χώρα. Ειδικά όταν μιλάμε για επενδύσεις στη ναυτιλία και στις λιμενικές υποδομές, δηλαδή σε λιμάνια, σε αποθηκευτικούς χώρους φυσικού αερίου, στο αναπτυξιακό κομμάτι της θάλασσας, τότε μιλάμε για νέες και πολύ καλά πληρωμένες θέσεις εργασίας», ανέφερε ο κ. Κικίλιας, τονίζοντας την επίδραση που μπορεί να έχει μια τέτοια πρωτοβουλία στην τοπική οικονομία.

Βασίλης Κικίλιας: Οι αμερικανικές επενδύσεις και η ναυτιλία ως μοχλός ανάπτυξης

Ο Υπουργός υπογράμμισε ότι η επένδυση σε μια περιοχή, όπως η δυτική Αττική, μπορεί να δημιουργήσει προστιθέμενη αξία για δήμους, οικογένειες και επιχειρήσεις, επισημαίνοντας ότι η ανάπτυξη δεν περιορίζεται στα ναυτικά επαγγέλματα αλλά εκτείνεται σε τομείς όπως η τροφοδοσία, τα νομικά θέματα και η ασφάλεια.

Όπως είπε, «πρωταρχικό μας μέλημα είναι να τα βλέπουμε όλα υπό το πρίσμα να ευημερεί η ελληνική οικογένεια. Πώς θα βοηθήσουμε να έχει περισσότερες και καλύτερες ευκαιρίες, πιο καλά πληρωμένες δουλειές και η επόμενη γενιά να μείνει στη χώρα».

Τόνισε ότι οι συνεργασίες με τις ΗΠΑ συνδέονται και με την ενεργειακή ασφάλεια, στοιχείο κρίσιμο για μια περιοχή με πολλαπλές γεωπολιτικές προκλήσεις.

Βασίλης Κικίλιας: Κλειδί η ελληνική ναυτιλία

Ο Βασίλης Κικίλιας αναφέρθηκε και στον στρατηγικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας, σημειώνοντας: «Είμαστε η πρώτη δύναμη παγκοσμίως στην ποντοπόρο ναυτιλία. Αυτό κάποιοι το ξέχασαν. Εγώ θεωρώ ότι είναι στρατηγικά και σε επίπεδο διαπραγμάτευσης, η μεγαλύτερη δύναμη ενός υπουργού και μιας χώρας».

Στη συνέχεια έδωσε έμφαση στα ναυτικά επαγγέλματα και στις αποδοχές που προσφέρουν, επισημαίνοντας ότι η συζήτηση στην ελληνική οικογένεια πρέπει να επανέλθει σε αυτή την κατεύθυνση. «Ένας καπετάνιος σε μεγάλο πλοίο αμείβεται με 14.000-17.000 ευρώ, ένας α' μηχανικός με πάνω από 15.000 ευρώ», δήλωσε, προσθέτοντας ότι μέσα από μια δεκαετή καριέρα στη θάλασσα ένας νέος μπορεί να δημιουργήσει οικογένεια και να αποκτήσει οικονομική ασφάλεια.

Ο Υπουργός περιέγραψε και τα στοιχεία της ανάπτυξης που ήδη καταγράφονται: «Στον Πειραιά, πλέον, είναι πάνω από 1.500 εταιρείες που δραστηριοποιούνται στα ναυτιλιακά. Φέτος, ταξίδεψαν ακτοπλοϊκά 10.700.000 ταξιδιώτες».

Αναφέρθηκε, επίσης, στην επέκταση και ενίσχυση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, στην αναβάθμιση της Αλεξανδρούπολης και στις δυνατότητες που ανοίγονται για Βόλο και Καβάλα, επισημαίνοντας ότι ολόκληρο το πλέγμα των λιμενικών υποδομών εξελίσσεται, από την κρουαζιέρα έως την ενεργειακή αλυσίδα.

Το σύνολο της εικόνας, όπως είπε, αποτυπώνει μια ισχυρή αναπτυξιακή τροχιά που ενώνει τον τουρισμό, την ακτοπλοΐα, την ποντοπόρο ναυτιλία, τις ενεργειακές υποδομές και τα ναυτικά επαγγέλματα.