Στη εξωστρέφεια στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, στα αγγλόφωνα προγράμματα του ΕΚΠΑ και στην ενίσχυση των Πειραματικών Σχολείων εκτός Αττικής αναφέρθηκε -μεταξύ άλλων- όσον αφορά την Παιδεία, στο εβδομαδιαίο του μήνυμα ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης. «Ότι η εξωστρέφεια της ελληνικής τριτοβάθμιας εκπαίδευσης προχωράει με γοργά βήματα. Δεν ξέρω πόσο γνωστό είναι ότι στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών φοιτούν αυτήν τη στιγμή 8.015 αλλοδαποί προπτυχιακοί και μεταπτυχιακοί φοιτητές και υπάρχουν 240 υποψήφιοι διδάκτορες, επίσης αλλοδαποί», σημείωσε ο πρωθυπουργός σε ανάρτηση στα κοινωνικά δίκτυα. Πρόκειται για αριθμούς που, όπως σημειώνει, αποτυπώνουν τη σταθερή διεθνή απήχηση του μεγαλύτερου ελληνικού ΑΕΙ. Την ίδια στιγμή, το ΕΚΠΑ έχει αναπτύξει 866 διεθνείς συμφωνίες συνεργασίας με ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα σε 58 χώρες, ενισχύοντας τον διεθνή προσανατολισμό του και εδραιώνοντας τη θέση του στον παγκόσμιο ακαδημαϊκό χάρτη.

Διαβάστε: Μητσοτάκης μετά το "όχι" των αγροτών: Διάλογος δεν γίνεται με τελεσίγραφα, τα μπλόκα υπονομεύουν τον αγώνα σας - Μελετάμε νέο πακέτο ενίσχυσης

Μητσοτάκης: Τρία νέα προπτυχιακά και 33 αγγλόφωνα μεταπτυχιακά προγράμματα στο ΕΚΠΑ

Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Μητσοτάκης ανακοίνωσε την περαιτέρω διεύρυνση της αγγλόφωνης παρουσίας του ΕΚΠΑ, με τη δημιουργία τριών νέων προπτυχιακών προγραμμάτων στα αγγλικά στη Φιλοσοφική, την Ιατρική και τη Φαρμακευτική, καθώς και 33 επιπλέον αγγλόφωνα μεταπτυχιακά προγράμματα, τα οποία αναμένεται να προσελκύσουν ακόμη περισσότερους ξένους φοιτητές τα επόμενα χρόνια. «Θα επανέλθω όμως με πληρέστερο απολογισμό για τα αποτελέσματα της εξωστρέφειας σε όλα τα δημόσια ΑΕΙ τα τελευταία χρόνια», ανέφερε.

13 νέα Πειραματικά Σχολεία σε Αττική και Περιφέρεια

Στην ίδια ενότητα, ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναφέρεται και στη διεύρυνση του δικτύου Πειραματικών Σχολείων, με τη λειτουργία 13 νέων σχολικών μονάδων τα σχολικά έτη 2026-2027 και 2027-2028.

Από αυτές, μόνο τρεις θα βρίσκονται στην Αττική – σε Χαλάνδρι, Ταύρο και Νέα Ιωνία – ενώ οι υπόλοιπες θα ιδρυθούν στην Περιφέρεια, σε πόλεις όπως η Αλεξανδρούπολη, η Φλώρινα, η Κέρκυρα, η Άρτα, η Ζάκυνθος και η Καρδίτσα, δίνοντας έμφαση στην ισόρροπη γεωγραφική ανάπτυξη της εκπαιδευτικής καινοτομίας.

«Μέχρι σήμερα, το δίκτυο των Πειραματικών Σχολείων αριθμεί 120 σχολικές μονάδες πανελλαδικά και με την αύξησή τους θα δοθεί η ευκαιρία σε περισσότερους μαθητές και μαθήτριες να έχουν πρόσβαση σε καινοτόμα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα, να καλλιεργήσουν ταλέντα και δεξιότητες για ανταποκριθούν στις αυξημένες απαιτήσεις της εποχής και στις ανάγκες της νέας γενιάς», τονίζει στην εβδομαδιαία ανασκόπηση του, ο πρωθυπουργός.

Δείτε την ανάρτηση του Μητσοτάκη:

«Περνώ στον χώρο της Παιδείας για να αναδείξω ότι η εξωστρέφεια της ελληνικής τριτοβάθμιας εκπαίδευσης προχωράει με γοργά βήματα. Δεν ξέρω πόσο γνωστό είναι ότι στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών φοιτούν αυτήν τη στιγμή 8.015 αλλοδαποί προπτυχιακοί και μεταπτυχιακοί φοιτητές και υπάρχουν 240 υποψήφιοι διδάκτορες, επίσης αλλοδαποί.

Η εξωστρέφεια και ο διεθνής προσανατολισμός του μεγαλύτερου ελληνικού πανεπιστημίου, που ήδη μετρά 866 συμφωνίες συνεργασίας με Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα σε 58 χώρες, διευρύνεται με 3 νέα προγράμματα προπτυχιακών σπουδών στα αγγλικά (Φιλοσοφική, Ιατρική και Φαρμακευτική) και επιπλέον 33 προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών που αναμένεται να προσελκύσουν ακόμη περισσότερους ξένους σπουδαστές. Θα επανέλθω όμως με πληρέστερο απολογισμό για τα αποτελέσματα της εξωστρέφειας σε όλα τα δημόσια ΑΕΙ τα τελευταία χρόνια.

Να προσθέσω στην ενότητα Παιδεία και τη λειτουργία 13 νέων Πειραματικών Σχολείων τα επόμενα σχολικά έτη (2026-2027 και 2027-2028). Μόνο τρία από αυτά θα βρίσκονται στην Αττική -σε Χαλάνδρι, Ταύρο και Νέα Ιωνία- ενώ τα υπόλοιπα θα λειτουργήσουν στην Περιφέρεια, σε πόλεις όπως η Αλεξανδρούπολη, η Φλώρινα, η Κέρκυρα, η Άρτα, η Ζάκυνθος και η Καρδίτσα.

Μέχρι σήμερα, το δίκτυο των Πειραματικών Σχολείων αριθμεί 120 σχολικές μονάδες πανελλαδικά και με την αύξησή τους θα δοθεί η ευκαιρία σε περισσότερους μαθητές και μαθήτριες να έχουν πρόσβαση σε καινοτόμα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα, να καλλιεργήσουν ταλέντα και δεξιότητες για ανταποκριθούν στις αυξημένες απαιτήσεις της εποχής και στις ανάγκες της νέας γενιάς».