Χρίστος Δήμας: Μπήκε στον ΒΟΑΚ το τμήμα Κίσσαμος - Χανιά
Νέο οδικό άξονα περιλαμβάνει, πια, η σύμβαση
Ο υπουργός Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, μίλησε για το νέο αυτοκινητόδρομο στην Κρήτη που θα ενώνει τη Χερσόνησο Ηρακλείου με τον Κίσσαμο Χανίων
Υπογράφηκε από τον Χρίστο Δήμα η απόφαση που θα εντάξει το κομμάτι Κίσσαμος-Χανιά στον αυτοκινητόδρομο μήκους 187 χλμ. στην Κρήτη. Η συμφωνία ενεργοποιήθηκε στο πλαίσιο της σύμβασης παραχώρησης για τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευσης του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης. Με βάση το δελτίο Τύπου, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών δήλωσε: «Με την ενεργοποίηση για το τμήμα της προαίρεσης Κίσσαμος-Χανιά, ο Β.Ο.Α.Κ. επεκτείνεται στα δυτικά, όπως ακριβώς είχαμε προαναγγείλει τον Μάιο, όταν και υπεγράφη σύμβαση παραχώρησης για το βασικό τμήμα του ΒΟΑΚ, Χανιά - Ηράκλειο. Έτσι, η σχετική σύμβαση συμπεριλαμβάνει πλέον την κατασκευή του νέου οδικού άξονα, του πρώτου με χαρακτηριστικά αυτοκινητόδρομου σε νησί, από τη Χερσόνησο Ηρακλείου μέχρι τον Κίσσαμο των Χανίων συνολικού μήκους, πλέον, 187 χλμ. με την προσθήκη και των 30 χλμ. της προαίρεσης».
Διαβάστε: Hράκλειο: Σοβαρό τροχαίο με εγκλωβισμό στον ΒΟΑΚ - Δύο τραυματίες στο Βενιζέλειο Νοσοκομείο
Επιπλέον, σχολίασε ότι η κατασκευή του έργου γίνεται να αρχίσει άμεσα, καθώς η άσκηση του δικαιώματος προαίρεσης δίνει ένα περιθώριο έξι μηνών σε σχέση με τη διορρία που προβλέπει η σύμβαση. Αυτό το κομμάτι των 30 χιλιομέτρων είναι το μεγαλύτερο, πάντως οπωσδήποτε η Κρήτη θα έχει το δικό της ενιαίο αυτοκινητόδρομο». Συμπλήρωσε δε, ότι «ο Βόρειος Οδικός Άξονας της Κρήτης είναι ένα έργο το οποίο υλοποιείται, καθώς ήδη εκτελούνται εργασίες στο δημόσιο έργο από τον Άγιο Νικόλαο μέχρι τη Νεάπολη και στο ΣΔΙΤ, από τη Νεάπολη μέχρι τη Χερσόνησο».
Επιπλέον, τοποθετήθηκε ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος: «Με την υπογραφή της απόφασης για την άσκηση του δικαιώματος προαίρεσης δίνεται στην πράξη το εναρκτήριο λάκτισμα για να "τρέξει" σε πλήρεις ρυθμούς το έργο του ΒΟΑΚ και συγκεκριμένα, η σύμβαση Χερσόνησος-Καστέλι. Μπορεί αυτό το τμήμα να εντάχθηκε συμβατικά στο αντικείμενο του έργου ως προαίρεση, όμως πρακτικά, η άσκηση αυτού του δικαιώματος σηματοδοτεί την επίσημη εκκίνηση της κατασκευής ενός από τα πιο κρίσιμα και ενδιαφέροντα τμήματα του ΒΟΑΚ που υλοποιείται ως Παραχώρηση. Πρόκειται για το κομμάτι που προσδίδει μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο στο συνολικό έργο και γι' αυτόν ακριβώς τον λόγο, ήταν καθοριστικό για τη χρηματοδότησή του. Με τη σημερινή υπογραφή ο παραχωρησιούχος αποκτά τη δυνατότητα να κλείσει τις εκκρεμότητές του με τις τράπεζες, διασφαλίζοντας τόσο τη δική του χρηματοδοτική συμμετοχή όσο και τη συμμετοχή του Δημοσίου σε ό,τι αφορά τις μελλοντικές του υποχρεώσεις. Και αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό για να δούμε εργοτάξια σε όλη την Κρήτη.
Αυτό είναι, ουσιαστικά, το στοίχημα των επόμενων ημερών. Πέρα από τα εργοτάξια οδικής ασφάλειας, πέρα από τις ενεργές συμβάσεις, πέρα από τα νέα εργοτάξια στις παρακάμψεις που χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, και πέρα από τη σήραγγα στα Άπτερα, πλέον ανοίγει ο δρόμος ώστε η Κρήτη να γίνει αυτό που έχει δεσμευτεί από την αρχή ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης: "ένα απέραντο εργοτάξιο"».
Διαβάστε: Hράκλειο: Σοβαρό τροχαίο με εγκλωβισμό στον ΒΟΑΚ - Δύο τραυματίες στο Βενιζέλειο Νοσοκομείο
Επιπλέον, σχολίασε ότι η κατασκευή του έργου γίνεται να αρχίσει άμεσα, καθώς η άσκηση του δικαιώματος προαίρεσης δίνει ένα περιθώριο έξι μηνών σε σχέση με τη διορρία που προβλέπει η σύμβαση. Αυτό το κομμάτι των 30 χιλιομέτρων είναι το μεγαλύτερο, πάντως οπωσδήποτε η Κρήτη θα έχει το δικό της ενιαίο αυτοκινητόδρομο». Συμπλήρωσε δε, ότι «ο Βόρειος Οδικός Άξονας της Κρήτης είναι ένα έργο το οποίο υλοποιείται, καθώς ήδη εκτελούνται εργασίες στο δημόσιο έργο από τον Άγιο Νικόλαο μέχρι τη Νεάπολη και στο ΣΔΙΤ, από τη Νεάπολη μέχρι τη Χερσόνησο».
Χρίστος Δήμας: Τα πρώτα εργοτάξια
Ο Χρίστος Δήμας, μάλιστα, μίλησε για τα πρώτα εργοτάξια στις παρακάμψεις. Συγκεκριμένα τόνισε: «Στο κομμάτι της παραχώρησης, στο Χανιά - Ηράκλειο, τις περασμένες ημέρες είχαμε τα πρώτα εργοτάξια στην παράκαμψη των Χανίων και του Ρεθύμνου, ενώ ακολουθεί και η παράκαμψη του Ηρακλείου. Εκτελούνται, επίσης, τα οδικά έργα οδικής ασφάλειας σε δύο σημεία: Χανιά - Κολυμπάρι και Ηράκλειο - Λινοπεράματα και το 2026, θα έχουμε έργα οδικής ασφάλειας σε πέντε σημεία. Παράλληλα, έχουμε χρηματοδοτήσει τις μελέτες για να φτάσουμε μέχρι τη Σητεία. Έχουμε μια συνολική στρατηγική για το ΒΟΑΚ, με διαφορετική ωριμότητα ανάλογα με το έργο. Όμως, ο κοινός τόπος και η βούληση της Κυβέρνησης και του Πρωθυπουργού είναι να μπορέσουμε να τηρήσουμε και τα χρονοδιαγράμματα και τους προϋπολογισμούς, ώστε να έχουμε έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο που θα συνδέει τη μία άκρη της Κρήτης με την άλλη».Επιπλέον, τοποθετήθηκε ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος: «Με την υπογραφή της απόφασης για την άσκηση του δικαιώματος προαίρεσης δίνεται στην πράξη το εναρκτήριο λάκτισμα για να "τρέξει" σε πλήρεις ρυθμούς το έργο του ΒΟΑΚ και συγκεκριμένα, η σύμβαση Χερσόνησος-Καστέλι. Μπορεί αυτό το τμήμα να εντάχθηκε συμβατικά στο αντικείμενο του έργου ως προαίρεση, όμως πρακτικά, η άσκηση αυτού του δικαιώματος σηματοδοτεί την επίσημη εκκίνηση της κατασκευής ενός από τα πιο κρίσιμα και ενδιαφέροντα τμήματα του ΒΟΑΚ που υλοποιείται ως Παραχώρηση. Πρόκειται για το κομμάτι που προσδίδει μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο στο συνολικό έργο και γι' αυτόν ακριβώς τον λόγο, ήταν καθοριστικό για τη χρηματοδότησή του. Με τη σημερινή υπογραφή ο παραχωρησιούχος αποκτά τη δυνατότητα να κλείσει τις εκκρεμότητές του με τις τράπεζες, διασφαλίζοντας τόσο τη δική του χρηματοδοτική συμμετοχή όσο και τη συμμετοχή του Δημοσίου σε ό,τι αφορά τις μελλοντικές του υποχρεώσεις. Και αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό για να δούμε εργοτάξια σε όλη την Κρήτη.
Αυτό είναι, ουσιαστικά, το στοίχημα των επόμενων ημερών. Πέρα από τα εργοτάξια οδικής ασφάλειας, πέρα από τις ενεργές συμβάσεις, πέρα από τα νέα εργοτάξια στις παρακάμψεις που χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, και πέρα από τη σήραγγα στα Άπτερα, πλέον ανοίγει ο δρόμος ώστε η Κρήτη να γίνει αυτό που έχει δεσμευτεί από την αρχή ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης: "ένα απέραντο εργοτάξιο"».
En