Δημήτρης Αβραμόπουλος: Δεν θα εκτελεστεί το ένταλμα σύλληψης και θα δικαστεί από τις ελληνικές και όχι τις βελγικές αρχές - Τι ανέφερε η Ιωάννα Μάνδρου στα Παραπολιτικά 90,1
Αναλυτικά όσα δήλωσε
Όσα εξηγεί η δημοσιογράφος Ιωάννα Μάνδρου στα Παραπολιτικά 90,1 για την εκτέλεση ή μη του εντάλματος σύλληψης του Δημήτρη Αβραμόπουλου
«Πηγές από την υπεράσπιση του κυρίου Αβραμόπουλου διευκρίνισαν χθες ότι μετά την άρση ασυλίας ο ίδιος θα θέσει τον εαυτό του στη διάθεση της δικαιοσύνης, δηλαδή δεν θα εκτελεστεί το ένταλμα. Εκτέλεση του εντάλματος σημαίνει σύλληψη» τονίζει στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή «Απέναντι Μικρόφωνα» με τους δημοσιογράφους Βασίλη Σκουρή και Σωτήρη Ξενάκη η δημοσιογράφος Ιωάννα Μάνδρου για τον Δημήτρη Αβραμόπουλο και προσθέτει τα εξής: «Θα θέσει τον εαυτό του λοιπόν στη διάθεση της δικαιοσύνης και οι νομικές αυτές πηγές όπως και η πλευρά της υπεράσπισης που υποστηρίζουν ότι η διαδικασία της έρευνας για αυτό το πράγμα θα γίνει από τις ελληνικές δικαστικές αρχές και όχι από τις βελγικές διότι την εποχή που φέρεται ο κύριος Αβραμόπουλος να μετείχε σε αυτό το Fight Impunity δεν ήταν πλέον επίτροπος οπότε η αρμοδιότητα μπορεί να περάσει στις ελληνικές αρχές και να κριθεί από την ελληνική δικαιοσύνη. Άρα το πιθανότερο είναι να μείνει εδώ. Ασφαλώς να μην εκτελεστεί το ένταλμα διότι θα προσέλθει ο ίδιος».
«Τώρα, θα μου πει κάποιος για ποιο λόγο οι βελγικές εισαγγελικές αρχές να εκδώσουν αυτό το ένταλμα. Σύμφωνα με πληροφορίες από την πλευρά του συνηγόρου του, συνήγορος του κυρίου Αβραμόπουλου, που είναι ένας πολύ σοβαρός δικηγόρος, ο κύριος Σπύρος Παππάς, ο οποίος έχει ένα από τα μεγαλύτερα γραφεία στις Βρυξέλλες, ο ίδιος ο Αβραμόπουλος είχε κληθεί από τις βελγικές αρχές να δώσει εξηγήσεις διότι συνεχίζουν να το ψάχνουν αυτό το μη κυβερνητική οργάνωση, η οποία είναι μια ευρύτερη έρευνα σε αυτό που ονομάζουν οι ίδιοι Qatargate, είχε κληθεί δύο φορές και δεν προσήλθε. Δεν ξέρω αν ο λόγος που τελικά εκδόθηκε το Ευρωπαϊκό Ένταλμα είναι το γεγονός ότι δεν προσήλθε για να δώσει εξηγήσεις ή αν υπάρχει κάποιο άλλο στοιχείο σε αυτή την έρευνα που ανάγκασε ή υποχρέωσε ή έκριναν σκόπιμο οι βελγικές αρχές να τον καλέσουν με Ευρωπαϊκό Ένταλμα. Βεβαίως το ένταλμα σύμφωνα με νομικές πηγές για να βγει σημαίνει ότι ο κληθείς μία δεν πήγε, δύο δεν πήγε, η εισαγγελική αρχή βγάζει ένταλμα για να τον αναγκάσει να πάει» συμπλήρωσε, σε άλλο σημείο, η Ιωάννα Μάνδρου.
Αναφορικά με την υπόθεση που βαραίνει τον κ. Αβραμόπουλο, η Ιωάννα Μάνδρου σημείωσε τα εξής: «Πρόκειται για αυτή την παλιά ιστορία, την οποία θυμόμαστε όλοι, από την περίπτωση της πρώην Ευρωβουλευτού, Εύας Καϊλή. Είναι μία μη κυβερνητική οργάνωση, που λέγεται Fight Impunity και η οποία είχε δραστηριότητα σε θέματα κατά της διαφθοράς, στην εκπαίδευση κρατών, για τις λογοδοσίες, διαφάνειας και λοιπά. Σ' αυτήν, το κυρίαρχο πρόσωπο ήταν ένας Ιταλός, ο οποίος κι αυτός είναι στο μικροσκόπιο από τη βέλγικη δικαιοσύνη τότε με την καταδίκη ο κύριος, ο Παντσέρι, ο οποίος εθεωρείτο και ο πρωταγωνιστής αυτής της ιστορίας. Πώς εμπλέκεται τώρα ο Δημήτρης Αβραμόπουλος. Εμπλέκεται διότι σε αυτή την οργάνωση, η μη κυβερνητική, μετείχε για ένα χρόνο, το 2021 έως το 2022, με μία οικονομική απολαβή κατά μήνα 5.000 ευρώ, εισέπραξε περίπου 73-75.000 ευρώ, ο ίδιος διατείνεται με χθεσινές δηλώσεις του ότι τα έχει δηλώσει. Στο πόθεν έσχες νόμιμα και έχει φορολογηθεί. Και έχει πάρει και άδεια γι' αυτό από την Κομισιόν, από την Ούρσουλα Φον ντερ Λάιεν».
«Τώρα, νομικές πηγές και πηγές από την υπεράσπιση του κυρίου Αβραμόπουλου διευκρίνισαν χθες ότι μετά την άρση ασυλίας ο ίδιος θα θέσει τον εαυτό του στη διάθεση της δικαιοσύνης, δηλαδή δεν θα εκτελεστεί το ένταλμα. Εκτέλεση του εντάλματος σημαίνει σύλληψη. Θα θέσει τον εαυτό του λοιπόν στη διάθεση της δικαιοσύνης και οι νομικές αυτές πηγές όπως και η πλευρά της υπεράσπισης που υποστηρίζουν από χθες ότι η διαδικασία της έρευνας για αυτό το πράγμα θα γίνει από τις ελληνικές δικαστικές αρχές και όχι από τις βελγικές διότι την εποχή που φέρεται ο κύριος Αβραμόπουλος να μετείχε σε αυτό το Fight Impunity δεν ήταν πλέον επίτροπος οπότε η αρμοδιότητα μπορεί να περάσει στις ελληνικές αρχές και να κριθεί από την ελληνική δικαιοσύνη. Άρα το πιθανότερο είναι να μείνει εδώ. Ασφαλώς να μην εκτελεστεί το ένταλμα διότι θα προσέλθει ο ίδιος».
«Η πιθανότητα να κριθεί από το ελληνικό δικαστικό σύστημα είναι μεγάλη αυτό που θέλω να προσθέσω είναι ότι για να εκδοθεί το ένταλμα έχει προϋπάρξει δίωξη, αυτό διότι χθες υπήρξε ένα μπέρδεμα εκδόθηκε το ένταλμα για να δώσει εξηγήσεις ή έχει και δίωξη. Δικαστικές πηγές διευκρίνισαν χθες αργά το βράδυ ότι για να εκδοθεί ένταλμα προϋπάρχει δίωξη και η δίωξη αυτή είναι εγκληματική οργάνωση γιατί κατά τις βελγικές αρχές αυτή η μη κυβερνητική οργάνωση είναι εγκληματικό δίκτυο για νομιμοποίηση εσόδων αφού το θεωρεί εγκληματικό δίκτυο τα λεφτά που παίρνεις δεν είναι νόμιμα» επεσήμανε για τον Δημήτρη Αβραμόπουλο η Ιωάννα Μάνδρου.
Στην ερώτηση των δημοσιογράφων για την ιστορία που ξεκίνησε το 2022 με το όνομα της κυρίας Καϊλή στο επίκεντρο, και ειδικότερα αν η κυρία Καϊλή έχει περάσει από δίκη, η Ιωάννα Μάνδρου επεσήμανε τα εξής:
«Όχι τίποτα. Αυτό είναι κάτι το οποίο οι συνήγοροι των ατόμων αυτών των προσώπων τόσο του κυρίου Αβραμόπουλου όσο και της κυρίας Καϊλή επικρίνουν τη βελγική δικαιοσύνη όχι απλώς για καθυστέρηση αλλά για πολύ μεγάλη καθυστέρηση στο να ξεκαθαρίσει την υπόθεση και για χειρισμούς που κατά τη γνώμη τους δεν συνάδουν και αυτό που σε εμάς είναι πολύ συχνή αναφορά κράτος δικαίου. Μάλιστα τέσσερα χρόνια σέρνεται αυτή η ιστορία».
«Τώρα, θα μου πει κάποιος για ποιο λόγο οι βελγικές εισαγγελικές αρχές να εκδώσουν αυτό το ένταλμα. Σύμφωνα με πληροφορίες από την πλευρά του συνηγόρου του, συνήγορος του κυρίου Αβραμόπουλου, που είναι ένας πολύ σοβαρός δικηγόρος, ο κύριος Σπύρος Παππάς, ο οποίος έχει ένα από τα μεγαλύτερα γραφεία στις Βρυξέλλες, ο ίδιος ο Αβραμόπουλος είχε κληθεί από τις βελγικές αρχές να δώσει εξηγήσεις διότι συνεχίζουν να το ψάχνουν αυτό το μη κυβερνητική οργάνωση, η οποία είναι μια ευρύτερη έρευνα σε αυτό που ονομάζουν οι ίδιοι Qatargate, είχε κληθεί δύο φορές και δεν προσήλθε. Δεν ξέρω αν ο λόγος που τελικά εκδόθηκε το Ευρωπαϊκό Ένταλμα είναι το γεγονός ότι δεν προσήλθε για να δώσει εξηγήσεις ή αν υπάρχει κάποιο άλλο στοιχείο σε αυτή την έρευνα που ανάγκασε ή υποχρέωσε ή έκριναν σκόπιμο οι βελγικές αρχές να τον καλέσουν με Ευρωπαϊκό Ένταλμα. Βεβαίως το ένταλμα σύμφωνα με νομικές πηγές για να βγει σημαίνει ότι ο κληθείς μία δεν πήγε, δύο δεν πήγε, η εισαγγελική αρχή βγάζει ένταλμα για να τον αναγκάσει να πάει» συμπλήρωσε, σε άλλο σημείο, η Ιωάννα Μάνδρου.
Αναφορικά με την υπόθεση που βαραίνει τον κ. Αβραμόπουλο, η Ιωάννα Μάνδρου σημείωσε τα εξής: «Πρόκειται για αυτή την παλιά ιστορία, την οποία θυμόμαστε όλοι, από την περίπτωση της πρώην Ευρωβουλευτού, Εύας Καϊλή. Είναι μία μη κυβερνητική οργάνωση, που λέγεται Fight Impunity και η οποία είχε δραστηριότητα σε θέματα κατά της διαφθοράς, στην εκπαίδευση κρατών, για τις λογοδοσίες, διαφάνειας και λοιπά. Σ' αυτήν, το κυρίαρχο πρόσωπο ήταν ένας Ιταλός, ο οποίος κι αυτός είναι στο μικροσκόπιο από τη βέλγικη δικαιοσύνη τότε με την καταδίκη ο κύριος, ο Παντσέρι, ο οποίος εθεωρείτο και ο πρωταγωνιστής αυτής της ιστορίας. Πώς εμπλέκεται τώρα ο Δημήτρης Αβραμόπουλος. Εμπλέκεται διότι σε αυτή την οργάνωση, η μη κυβερνητική, μετείχε για ένα χρόνο, το 2021 έως το 2022, με μία οικονομική απολαβή κατά μήνα 5.000 ευρώ, εισέπραξε περίπου 73-75.000 ευρώ, ο ίδιος διατείνεται με χθεσινές δηλώσεις του ότι τα έχει δηλώσει. Στο πόθεν έσχες νόμιμα και έχει φορολογηθεί. Και έχει πάρει και άδεια γι' αυτό από την Κομισιόν, από την Ούρσουλα Φον ντερ Λάιεν».
Ιωάννα Μάνδρου για το ένταλμα σύλλυψης του Δημήτρη Αβραμόπουλου
«Ήρθε αυτό το ένταλμα χθες. Ο κύριος Αβραμόπουλος επισκέφτηκε σύμφωνα με πληροφορίες επιβεβαιωμένες χθες το μεσημέρι νωρίς την Εισαγγελία Εφετών της Αθήνας για να ενημερωθεί τι είναι το Ευρωπαϊκό Ένταλμα. Όταν ενημερώθηκε ότι πρόκειται για αυτή την παλιά ιστορία έβγαλε και την ανακοίνωση και από την κυβερνητική πλευρά κρατήθηκαν χαμηλοί τόνοι διότι η ιστορία αυτή κρίνεται ότι δεν έχει κόκκινα σημεία. Πάμε τώρα στη συνέχεια τι θα γίνει από εδώ και πέρα. Το ένταλμα αυτό διαβιβάζεται μέσω του Υπουργείου Δικαιοσύνης στη Βουλή για την άρση ασυλίας. Για την άρση ασυλίας ακολουθείται η διαδικασία που προβλέπεται στη Βουλή. Δεν γίνεται αύριο το πρωί. Γίνεται σε μία... ένα μήνα, ενάμιση, δύο. Όπως προγραμματίζονται» τόνισε η Ιώαννα Μάνδρου για το ένταλμα σύλληψης του Δημήτρη Αβραμόπουλου και τις βελγικές Αρχές και τόνισε τα εξής:«Τώρα, νομικές πηγές και πηγές από την υπεράσπιση του κυρίου Αβραμόπουλου διευκρίνισαν χθες ότι μετά την άρση ασυλίας ο ίδιος θα θέσει τον εαυτό του στη διάθεση της δικαιοσύνης, δηλαδή δεν θα εκτελεστεί το ένταλμα. Εκτέλεση του εντάλματος σημαίνει σύλληψη. Θα θέσει τον εαυτό του λοιπόν στη διάθεση της δικαιοσύνης και οι νομικές αυτές πηγές όπως και η πλευρά της υπεράσπισης που υποστηρίζουν από χθες ότι η διαδικασία της έρευνας για αυτό το πράγμα θα γίνει από τις ελληνικές δικαστικές αρχές και όχι από τις βελγικές διότι την εποχή που φέρεται ο κύριος Αβραμόπουλος να μετείχε σε αυτό το Fight Impunity δεν ήταν πλέον επίτροπος οπότε η αρμοδιότητα μπορεί να περάσει στις ελληνικές αρχές και να κριθεί από την ελληνική δικαιοσύνη. Άρα το πιθανότερο είναι να μείνει εδώ. Ασφαλώς να μην εκτελεστεί το ένταλμα διότι θα προσέλθει ο ίδιος».
«Η πιθανότητα να κριθεί από το ελληνικό δικαστικό σύστημα είναι μεγάλη αυτό που θέλω να προσθέσω είναι ότι για να εκδοθεί το ένταλμα έχει προϋπάρξει δίωξη, αυτό διότι χθες υπήρξε ένα μπέρδεμα εκδόθηκε το ένταλμα για να δώσει εξηγήσεις ή έχει και δίωξη. Δικαστικές πηγές διευκρίνισαν χθες αργά το βράδυ ότι για να εκδοθεί ένταλμα προϋπάρχει δίωξη και η δίωξη αυτή είναι εγκληματική οργάνωση γιατί κατά τις βελγικές αρχές αυτή η μη κυβερνητική οργάνωση είναι εγκληματικό δίκτυο για νομιμοποίηση εσόδων αφού το θεωρεί εγκληματικό δίκτυο τα λεφτά που παίρνεις δεν είναι νόμιμα» επεσήμανε για τον Δημήτρη Αβραμόπουλο η Ιωάννα Μάνδρου.
Στην ερώτηση των δημοσιογράφων για την ιστορία που ξεκίνησε το 2022 με το όνομα της κυρίας Καϊλή στο επίκεντρο, και ειδικότερα αν η κυρία Καϊλή έχει περάσει από δίκη, η Ιωάννα Μάνδρου επεσήμανε τα εξής:
«Όχι τίποτα. Αυτό είναι κάτι το οποίο οι συνήγοροι των ατόμων αυτών των προσώπων τόσο του κυρίου Αβραμόπουλου όσο και της κυρίας Καϊλή επικρίνουν τη βελγική δικαιοσύνη όχι απλώς για καθυστέρηση αλλά για πολύ μεγάλη καθυστέρηση στο να ξεκαθαρίσει την υπόθεση και για χειρισμούς που κατά τη γνώμη τους δεν συνάδουν και αυτό που σε εμάς είναι πολύ συχνή αναφορά κράτος δικαίου. Μάλιστα τέσσερα χρόνια σέρνεται αυτή η ιστορία».
En