Νέα ψηφιακή εποχή για το Κτηματολόγιο: "Η πιο εμβληματική μεταρρύθμιση, διαρκής η προσπάθεια να ξεπεράσουμε παθογένειες" - Το μήνυμα Μητσοτάκη, αναλυτικά αριθμητικά στοιχεία
"Τέλος στις γκρίζες ζώνες"
Παρουσία του πρωθυπουργού πραγματοποιήθηκε εκδήλωση για το Ελληνικό Κτηματολόγιο με τίτλο "Από μια εκκρεμότητα δεκαετιών, σε μια νέα εποχή με διαφάνεια, ταχύτητα και ασφάλεια" του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τεχνητής Νοημοσύνης
«Ένα έργο, το οποίο έμοιαζε πράγματι ακατόρθωτο, επιτέλους ολοκληρώνεται. Αυτό οφείλεται, πρώτα και πάνω απ’ όλα, στη διοίκηση και στους εργαζόμενους του Ελληνικού Κτηματολογίου, αλλά και σε όλες τις πολιτικές ηγεσίες που από το 2019 και μετά δεν το έβαλαν κάτω και ξεπέρασαν εμπόδια τα οποία φαίνονταν, τουλάχιστον όταν μάς εμπιστεύτηκε για πρώτη φορά ο ελληνικός λαός πριν από επτά χρόνια, στην κυριολεξία αξεπέραστα» το μήνυμα του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, για να προσθέσει τα εξής: «Νομίζω ότι είναι μια πολύ μεγάλη κατάκτηση, αλλά ίσως και η πιο εμβληματική μεταρρύθμιση, η οποία συμβολίζει αυτή τη διαρκή προσπάθεια της κυβέρνησής μας να ξεπεράσουμε παθογένειες που, όπως έχω πει πολλές φορές, έρχονται από τους προηγούμενους αιώνες και μέχρι το 2030, ορόσημο σημαντικό, καθώς τότε ουσιαστικά θα γιορτάσουμε τα 200 χρόνια από τη συγκρότηση του νεοελληνικού κράτους, να έχουμε τακτοποιήσει και να έχουμε αντιμετωπίσει όλες αυτές τις παθογένειες που μας ταλάνιζαν τόσες δεκαετίες».
Σημειώνεται ότι παρουσία του πρωθυπουργού πραγματοποιήθηκε σήμερα, Τρίτη, εκδήλωση για το Ελληνικό Κτηματολόγιο στο Ωδείο Αθηνών, με τίτλο: «Από μια εκκρεμότητα δεκαετιών, σε μια νέα εποχή με διαφάνεια, ταχύτητα και ασφάλεια» του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τεχνητής Νοημοσύνης. Στην εκδήλωση παρουσιάστηκε η πορεία του έργου, τα αποτελέσματα που έχουν επιτευχθεί τα τελευταία χρόνια, καθώς και η επόμενη ημέρα του Ελληνικού Κτηματολογίου ως κρίσιμη εθνική ψηφιακή υποδομή για την ασφάλεια δικαίου, τη διαφάνεια, την οικονομία και την καλύτερη εξυπηρέτηση πολιτών και επαγγελματιών.
Ο Υπουργός επεσήμανε, επίσης, τη σημασία της επιτυχούς ολοκλήρωσης της μετάπτωσης του συνόλου των εφαρμογών, των συστημάτων και των δεδομένων του Κτηματολογίου στο Κυβερνητικό Νέφος (G-Cloud). Πρόκειται για έναν όγκο δεδομένων που έχουν μέγεθος άνω των 300 ΤΒ. «Είναι ένα έργο κεφαλαιώδους σημασίας για τη χώρα, που για περισσότερα από 30 χρόνια, αποτελούσε αγκάθι και υλοποιούταν τμηματικά. Πλέον έχει σχεδόν ολοκληρωθεί και σηματοδοτεί το τέλος μιας σύνθετης μεταρρυθμιστικής διαδρομής και τη μετάβαση της χώρας σε ένα ενιαίο, σύγχρονο και πλήρως ψηφιακό σύστημα καταγραφής της ακίνητης ιδιοκτησίας». Επιπλέον, τόνισε την αξία της Τεχνητής Νοημοσύνης, λέγοντας: «Με την αξιοποίηση της ΤΝ, έλεγχοι και επεξεργασία συμβολαίων εκατοντάδων σελίδων που απαιτούσαν πολλές ώρες εργασίας, ολοκληρώνονται μέσα σε λίγα λεπτά. Παράλληλα, τα νέα ψηφιακά εργαλεία παρακολούθησης υποθέσεων επιτρέπουν στους πολίτες να γνωρίζουν ανά πάσα στιγμή την πορεία της υπόθεσής τους».
Μεταξύ άλλων, ο Δημήτρης Παπαστεργίου σημείωσε: «Ο επόμενος στόχος είναι η ολοκλήρωση του υπολοίπου 1% της κτηματογράφησης και η διαχείριση των εκκρεμοτήτων, ώστε η χώρα να αποκτήσει για πρώτη φορά ένα πλήρως ολοκληρωμένο και ψηφιακό Κτηματολόγιο».
Ο Πρόεδρος του Ελληνικού Κτηματολογίου, Αθανάσιος Λίπας υπογράμμισε ότι «κλείνει μια εκκρεμότητα δεκαετιών και ταυτόχρονα ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο θεσμικής και αναπτυξιακής προοπτικής», επισημαίνοντας τη σημασία της μετάβασης από ένα ασαφές ιδιοκτησιακό καθεστώς, σε ένα σύγχρονο και αξιόπιστο σύστημα.
Η Γενική Διευθύντρια του Ελληνικού Κτηματολογίου, Ολυμπία Μαρκέλλου ανέφερε: «το Κτηματολόγιο εισέρχεται πλέον στη φάση της πλήρους λειτουργίας του, με έμφαση στη διαχείριση των δεδομένων, τη συνεχή ενημέρωση και την παροχή σύγχρονων ψηφιακών υπηρεσιών προς πολίτες και επαγγελματίες».
Σημειώνεται ότι παρουσία του πρωθυπουργού πραγματοποιήθηκε σήμερα, Τρίτη, εκδήλωση για το Ελληνικό Κτηματολόγιο στο Ωδείο Αθηνών, με τίτλο: «Από μια εκκρεμότητα δεκαετιών, σε μια νέα εποχή με διαφάνεια, ταχύτητα και ασφάλεια» του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τεχνητής Νοημοσύνης. Στην εκδήλωση παρουσιάστηκε η πορεία του έργου, τα αποτελέσματα που έχουν επιτευχθεί τα τελευταία χρόνια, καθώς και η επόμενη ημέρα του Ελληνικού Κτηματολογίου ως κρίσιμη εθνική ψηφιακή υποδομή για την ασφάλεια δικαίου, τη διαφάνεια, την οικονομία και την καλύτερη εξυπηρέτηση πολιτών και επαγγελματιών.
Δημήτρης Παπαστεργίου για το Ελληνικό Κτηματολόγιο: Η ψηφιοποίηση των αρχείων έχει ξεπεράσει τις 600 εκατ. σελίδες
Ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τεχνητής Νοημοσύνης Δημήτρης Παπαστεργίου εστίασε στην πρόοδο που έχει επιτευχθεί, καθώς και στη σημασία της μετάβασης του Κτηματολογίου σε ένα πλήρως ψηφιακό περιβάλλον. «Πλέον, το 99% της Ελλάδας έχει αναρτημένα κτηματολογικά στοιχεία και Κωδικό Αριθμό Εθνικού Κτηματολογίου (ΚΑΕΚ). Περισσότερα από 27,8 εκατ. δικαιώματα βρίσκονται ήδη σε λειτουργούν Κτηματολόγιο και περίπου 10,8 εκατ. σε φάση ανάρτησης, ενώ η πλήρης μετάβαση σε ψηφιακό Κτηματολόγιο για το σύνολο της χώρας ολοκληρώνεται έως το τέλος του 2026. Παράλληλα, η ψηφιοποίηση των αρχείων έχει ξεπεράσει τα 600 εκατ. σελίδες, τις οποίες αν βάλουμε τη μία δίπλα στην άλλη, συμπληρώνουν 4 φορές το γύρο της Γης», είπε.Ο Υπουργός επεσήμανε, επίσης, τη σημασία της επιτυχούς ολοκλήρωσης της μετάπτωσης του συνόλου των εφαρμογών, των συστημάτων και των δεδομένων του Κτηματολογίου στο Κυβερνητικό Νέφος (G-Cloud). Πρόκειται για έναν όγκο δεδομένων που έχουν μέγεθος άνω των 300 ΤΒ. «Είναι ένα έργο κεφαλαιώδους σημασίας για τη χώρα, που για περισσότερα από 30 χρόνια, αποτελούσε αγκάθι και υλοποιούταν τμηματικά. Πλέον έχει σχεδόν ολοκληρωθεί και σηματοδοτεί το τέλος μιας σύνθετης μεταρρυθμιστικής διαδρομής και τη μετάβαση της χώρας σε ένα ενιαίο, σύγχρονο και πλήρως ψηφιακό σύστημα καταγραφής της ακίνητης ιδιοκτησίας». Επιπλέον, τόνισε την αξία της Τεχνητής Νοημοσύνης, λέγοντας: «Με την αξιοποίηση της ΤΝ, έλεγχοι και επεξεργασία συμβολαίων εκατοντάδων σελίδων που απαιτούσαν πολλές ώρες εργασίας, ολοκληρώνονται μέσα σε λίγα λεπτά. Παράλληλα, τα νέα ψηφιακά εργαλεία παρακολούθησης υποθέσεων επιτρέπουν στους πολίτες να γνωρίζουν ανά πάσα στιγμή την πορεία της υπόθεσής τους».
Μεταξύ άλλων, ο Δημήτρης Παπαστεργίου σημείωσε: «Ο επόμενος στόχος είναι η ολοκλήρωση του υπολοίπου 1% της κτηματογράφησης και η διαχείριση των εκκρεμοτήτων, ώστε η χώρα να αποκτήσει για πρώτη φορά ένα πλήρως ολοκληρωμένο και ψηφιακό Κτηματολόγιο».
"Βάζουμε τέλος στις γκρίζες ζώνες και χτίζουμε ένα κράτος με κανόνες"
Ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τεχνητής Νοημοσύνης, αρμόδιος για θέματα του Κτηματολογίου, Χρήστος Δερμεντζόπουλος, ανέδειξε τη διαδρομή του έργου «Από το πρόβλημα στη λύση» και την επιτάχυνση που σημειώθηκε τα τελευταία χρόνια, τονίζοντας ότι «η Ελλάδα γυρίζει οριστικά σελίδα και κλείνει μια εκκρεμότητα δεκαετιών». Όπως επεσήμανε, η ολοκλήρωση της κτηματογράφησης δεν αποτελεί απλώς ένα τεχνικό έργο, αλλά μια βαθιά πολιτική επιλογή που αποδεικνύει ότι η χώρα μπορεί να λύνει προβλήματα που για χρόνια θεωρούνταν άλυτα, τονίζοντας: «βάζουμε τέλος στις γκρίζες ζώνες και χτίζουμε ένα κράτος με κανόνες, διαφάνεια και αξιοπιστία». Υπογράμμισε επίσης, ότι το Κτηματολόγιο ενισχύει την ασφάλεια των συναλλαγών, μειώνει τη διοικητική αβεβαιότητα και δημιουργεί ένα σταθερό περιβάλλον για επενδύσεις και ανάπτυξη, ενώ παράλληλα μετασχηματίζει τη λειτουργία του κράτους μέσα από την ψηφιοποίηση και τις νέες υποδομές.Χατζηδάκης: Η πλήρης ολοκλήρωση του Κτηματολογίου δημιουργεί ασφάλεια και σαφήνεια για τους ιδιοκτήτες
Ο Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης, Κωστής Χατζηδάκης, επεσήμανε: «Το Κτηματολόγιο, μια από τις πιο δύσκολες μεταρρυθμίσεις, περνάει από τη φάση της διαρκούς εξαγγελίας στη φάση της ολοκλήρωσης και της παραγωγικής λειτουργίας. Χαίρομαι που τους 18 μήνες που είχα την αρμοδιότητα για το Κτηματολόγιο στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, η κτηματογράφηση αυξήθηκε από το 28% το καλοκαίρι του 2019 στο 65% το Δεκέμβριο του 2020, για το μεγαλύτερο μέρος της χώρας. Η πλήρης ολοκλήρωση του Κτηματολογίου μέσα στο 2026 δημιουργεί ασφάλεια και σαφήνεια για τους ιδιοκτήτες, τους επαγγελματίες και το κράτος, ενώ δίνει ώθηση στις επενδύσεις και την ανάπτυξη».Παπασταύρου: Ενα ψηφιακό one stop shop θα αποτελέσει ένα μοναδικό σημείο αναφοράς για το ακίνητο
Κατά την τοποθέτησή του, ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Σταύρος Παπασταύρου, σημείωσε: «Η προσπάθεια αυτή θέτει τις αναγκαίες βάσεις για άλλη μία σημαντική μεταρρύθμιση που είναι σε εξέλιξη: τη δημιουργία του Εθνικού Οργανισμού Κτηματολογίου και Ελέγχου Δόμησης. Ένα ψηφιακό one stop shop, το gov.gr για τις πολεοδομίες, που θα αποτελέσει ένα μοναδικό σημείο αναφοράς για το ακίνητο. Στην ίδια κατεύθυνση θεσμοθετήσαμε προ ημερών την κωδικοποίηση της χωροταξίας και της πολεοδομίας “Νικόλαος Ταγαράς”. Γιατί η πολυνομία για εμάς δεν είναι άλλο ένα νομικό πρόβλημα. Για τη Νέα Δημοκρατία, η πολυνομία είναι ένας αόρατος φόρος στην ιδιοκτησία, στις επενδύσεις και στην παραγωγικότητα. Ένας φόρος που δεν εισπράττεται από το κράτος, αλλά πληρώνεται καθημερινά από την κοινωνία. Και είναι ένας ακόμη φόρος που μειώνει η Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, μαζί με τους άλλους 83 φόρους που μειώσαμε τα τελευταία επτά χρόνια».Ο Πρόεδρος του Ελληνικού Κτηματολογίου, Αθανάσιος Λίπας υπογράμμισε ότι «κλείνει μια εκκρεμότητα δεκαετιών και ταυτόχρονα ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο θεσμικής και αναπτυξιακής προοπτικής», επισημαίνοντας τη σημασία της μετάβασης από ένα ασαφές ιδιοκτησιακό καθεστώς, σε ένα σύγχρονο και αξιόπιστο σύστημα.
Η Γενική Διευθύντρια του Ελληνικού Κτηματολογίου, Ολυμπία Μαρκέλλου ανέφερε: «το Κτηματολόγιο εισέρχεται πλέον στη φάση της πλήρους λειτουργίας του, με έμφαση στη διαχείριση των δεδομένων, τη συνεχή ενημέρωση και την παροχή σύγχρονων ψηφιακών υπηρεσιών προς πολίτες και επαγγελματίες».
En