Συντεχνιακά συμφέροντα καταγγέλλει ο Χρήστος Σπίρτζης
<p>Μήνυμα του αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών και Υποδομών στους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας</p>
"Οι κινητοποιήσεις γίνονται μόνο για να προστατευτούν σκληρά συντεχνιακά συμφέροντα μίας συγκεκριμένης ομάδας και για να υπηρετήσουν άλλες λογικές" δήλωσε σήμερα ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, στέλνοντας παράλληλα σαφές μήνυμα προς τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας που προχώρησαν σε τετράωρη στάση εργασίας.
Σύμφωνα με τον υπουργό, ο οποίος παρευρέθη στη συνέντευξη τύπου των εργαζομένων στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας με θέμα την ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων, η αεροναυτιλία δεν μπορεί να είναι αποκομμένη από την υπόλοιπη λειτουργία της ΥΠΑ, σημειώνοντας ωστόσο πως οι ελεγκτές προχώρησαν σε στάση εργασίας «για να διασφαλίσουν πέντε δραχμές παραπάνω στα επιδόματά τους και έναν ελαστικό τρόπο προσφοράς της εργασίας τους - για να μην πω τίποτε πιο βαρύ».
Ο κ. Σπίρτζης ξεκαθάρισε πως το υπουργείο δεν θα εμποδίσει κανέναν να διαμαρτυρηθεί, ωστόσο όμως, όπως είπε «δεν έχουμε καμία διάθεση να καλύψουμε κανέναν για συμπεριφορές αλλά και για τον στρεβλό τρόπο που ασκεί τα καθήκοντά του». «Δεν είναι προειδοποίηση, είναι αυτό που θα κάνουμε» τόνισε και ξεκαθάρισε πως η ΥΠΑ δεν θα διαχωριστεί αλλά θα παραμείνει μια ενιαία υπηρεσία.
Σε οτι αφορά την ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων, ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, έκανε λόγο για "διαδικασία που προκρίθηκε απο την προηγούμενη κυβέρνηση". Και πρόσθεσε "εμείς ως κυβέρνηση διαφωνούμε με αυτού του είδους τον διαγωνισμό, δεν είμαστε καθόλου ευτυχισμένοι να τον συνεχίσουμε, είμαστε ομως υποχρεωμένοι να διασφαλίσουμε τα γκρίζα σημεία του διαγωνισμού".
Τέλος, ο αναπληρωτής υπουργός ανέφερε πως βρίσκεται σε εξέλιξη διαγωνισμός για την πρόσληψη 32 ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας ενώ η ΥΠΑ εξετάζει την κάλυψη των κενών, είτε από εργαζομένους που έχουν επιστρέψει από την εφεδρεία, είτε με νέους διαγωνισμούς.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ, Βασίλης Αλεβιζόπουλος εξέφρασε την διαφωνία της Ομοσπονδίας για το "ξεπούλημα των περιφερειακών αεροδρομίων" και ζήτησε από την κυβέρνηση να μην προχωρήσει τον σχετικό διαγωνισμό, μολονότι η ολοκλήρωσή του περιλαμβάνεται στη συμφωνία με τους δανειστές.
"Η παραχώρηση των περιφερειακών αερολιμένων συνιστά «σύμβαση επανακρατικοποίησης από το γερμανικό κράτος που θα δημιουργήσει μονοπώλιο κι έλεγχο από την γερμανική κυβέρνηση του τουρισμού στην Ελλάδα" ανέφερε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε πως η διοίκηση της ΟΣΥΠΑ θα προσφύγει μέχρι τον Οκτώβριο στην Επιτροπή Ανταγωνισμού της ΕΕ κατά της παραχώρησης των περιφερειακών αεροδρομίων.
Παράλληλα, κατήγγειλε ότι υπήρξε προσπάθεια υποτίμησης της αξίας των αεροδρομίων ενώ αναφερόμενος στα έργα ανάπτυξης των αεροδρομίων, αυτά όπως είπε, θα οδηγήσουν σε διπλασιασμό των χρεώσεων, με αποτέλεσμα τα αεροπορικά εισιτήρια να γίνουν απλησίαστα για τους πολίτες.
Τέλος, οι εκπρόσωποι της Ο.Σ.Υ.Π.Α πήραν αποστάσεις από τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας και με επιστολή τους προς τον υπουργό Μεταφορών, Χρήστο Σπίρτζη αναφέρουν ότι "θεωρούν απαράδεκτο τη χρονική περίοδο που η χώρα μας βρίσκεται σε αυτή τη δεινή θέση οι «συνάδελφοι» ελεγκτές να διεκδικούν τη διάσπαση της υπηρεσίας, δήθεν συμμορφούμενοι με τους Ευρωπαϊκούς Κανονισμούς".