Μηνύματα με πολλαπλούς αποδέκτες από τον πρωθυπουργό
<p>"Κανείς πια δεν μπορεί να κρυφτεί, όλες οι προθέσεις έχουν γίνει φανερές¨ δήλωσε ο Πρωθυπουργός προσθέτοντας ότι " από οικονομολόγους καήκαμε" </p>
Ο πρωθυπουργός έκανε δηλώσεις μετά της επίσκεψη του στο Υπουργείο Υποδομών και είπε ότι κανένας δεν μπορεί να κρυφτεί και αναφέρθηκε στο πως τα δημόσια έργα μπορούν να δώσουν ώθηση στην οικονομία.
Αλλαγές με στόχο τη διαφάνεια στα δημόσια έργα και την πάταξη της διαπλοκής ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός, στο πλαίσιο νομοσχεδίου του υπουργείου Υποδομών, στο οποίο πραγματοποίησε επίσκεψη.
Ο κ. Αλέξης Τσίπρας είπε ότι τα τελευταία πέντε χρόνια διευρύνθηκε η διαφθορά στην Ελλάδα και πως οι αλλαγές που συμφωνήθηκαν στις δύο παραχωρήσεις αυτοκινητοδρόμων, την Ιόνια οδό και τον Ε-65, έγιναν σε συνθήκες εγκλωβισμού και ομηρίας του ελληνικού δημοσίου, από τις υπάρχουσες συμβάσεις.
Ο κ. Τσίπρας έκανε λόγο για σταδιακή ανατροπή της νοσηρής κατάστασης, υπό το δεδομένο ευρωπαϊκό πλαίσιο, με στόχο την καθιέρωση ενός αποτελεσματικού και διαφανούς συστήματος, χωρίς άσκοπες καθυστερήσεις. Ποτέ δεν υλοποιούνταν έργα χρήσιμα για τον ελληνικό λαό, αλλά μόνον για την εξυπηρέτηση συμφερόντων, σημείωσε.
«Παρά τις πολύ μεγάλες δυσκολίες που είχαμε όλο αυτό το διάστημα, παρά τα εμπόδια που πολλοί θέλουν να βάλουν στο δρόμο μας, είμαι αισιόδοξος ότι θα καταφέρουμε να έρθουμε σε συμφωνία. Πιστεύω ότι κανείς πια δεν μπορεί να κρυφτεί, όλες οι προθέσεις έχουν γίνει φανερές. Πιστεύω ότι όσοι έχουν κρυφό πόθο να αναδιατάξουν την Ευρωζώνη δεν θα το καταφέρουν. Η Ελλάδα δεν θα τους δώσει αφορμή. Θα διαψευστούν» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Τσίπρας.
«Πιστεύω ότι θα διαψεύσουμε τις Κασσάνδρες και θα μπορέσουμε να δημιουργήσουμε τους όρους για την ανοικοδόμηση της χώρας. Να δημιουργήσουμε προϋποθέσεις εξόδου από την κρίση, αλλάζοντας και εμείς. Δίνοντας την μάχη και ανατρέποντας όλα όσα έφεραν την χώρα σε αυτή την κατάσταση. Δίνοντας τη μάχη απέναντι στην διαπλοκή. Και όλες αυτές οι παθογένειες δεν αντιμετωπίστηκαν τα τελευταία πεντε χρόνια... Τουναντίον διευρύνθηκαν. Τα βάρη της κρίσης φορτώθηκαν στους μισθωτούς, η φοροδιαφυγή εκτραχύνθηκε. Με σχέδιο και αγώνα θέλουμε να ανατρέψουμε αυτή την κατάσταση. Εχουμε τη δυνατότητα να τα καταφέρουμε» πρόσθεσε.
Με το νομοσχέδιο του υπ. Υποδομών, ανέφερε ο πρωθυπουργός, δημιουργείται κεντρικό σύστημα αδειοδοτήσεων, καθίσταται υποχρεωτική η σύνταξη μελέτης εφαρμογής για όλα τα έργα - με πραγματικούς προϋπολογισμούς, σε όλες τις δημόσιες υπηρεσίες θα καθοριστούν ελάχιστες προϋποθέσεις, για στελέχωση σε επιστημονικό προσωπικό και υποδομές, ενώ αλλάζει το σύστημα δημοπράτησης, μελέτης και κατασκευής των έργων.
Ο κ. Τσίπρας ανέφερε μεταξύ άλλων ότι «έχουμε υπαλλήλους- "διαμάντια" που υπηρετούν για ελάχιστα χρήματα το δημόσιο συμφέρον» αλλά και κατασκευαστικές εταιρείες υγιείς, που ασκούν έργο με αξιοπρέπεια και διαφάνεια.
Σημείωσε επίσης ότι στόχος είναι να συντάξουμε ένα νέο κώδικα αξιών που ζητάει η ελληνική κοινωνία.
Το αναπτυξιακό μοντέλο που διαμορφώνει η κυβέρνηση επιβάλλει την αλλαγή της στόχευσης και υλοποίησης των δημοσίων έργων με γοργά βήματα, ανέφερε από την πλευρά του ο υπουργός Οικονομίας Γιώργος Σταθάκης, μετά την ολοκλήρωση της επίσκεψης του πρωθυπουργού στο υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων.
Ο κ. Σταθάκης ανέφερε: «Είμαστε σε ένα μεταβατικό στάδιο που έχει κλείσει ένας μεγάλος κύκλος κατά τον οποίο κάποιοι υπέθεσαν ότι η ανάπτυξη της χώρας θα ήταν συνδεδεμένη με μεγάλα έργα που θα εκτελούνταν με παραχωρήσεις και αυτός ο κύκλος έκλεισε με την ένταση και έκταση της πολιτικής κρίσης. Πλέον οι πολιτικές αλλαγές ζητούν η ανάπτυξη, να έχει ως επίκεντρό της την παραγωγική ανασυγκρότηση της οικονομίας, με περιβαλλοντική προστασία και κοινωνική δομή που θα ανοίγει δρόμους για μεγαλύτερη κοινωνική συνοχή και έτσι θα είναι ο προσανατολισμός των δημόσιων έργων στο μέλλον, με αυτή τη νέα δυναμική, αναπόφευκτα θα αλλάξει και η στόχευση των έργων».
Όπως είπε, ο υπουργός θα αλλάξει η στόχευση και θα δοθεί έμφαση πολύ περισσότερο σε μεσαία και μικρά έργα από τα μεγάλα που προτιμούνταν στο παρελθόν, θα αλλάξει ο τρόπος σχεδιασμού και εκτέλεσης των έργων με τεράστιες αλλαγές που είναι αναγκαίες - και όπως σημείωσε- ήδη γίνονται τα πρώτα σημαντικά μεγάλα βήματα ενώ θα είναι και πολύ διαφορετικός τρόπος που θα προσδένονται τα έργα στις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών.
Τσίπρας: Από οικονομολόγους καήκαμε...
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε το σχόλιο του πρωθυπουργού που έκανε στις κάμερες για την «επαγγελματική σύνθεση» της κυβέρνησης:
«Το θετικό είναι ότι η κυβέρνηση έχει πολλούς μηχανικούς. Από οικονομολόγους καήκαμε...» είπε χαρακτηριστικά και πολλοί έκαναν λόγω για ένα καυστικό σχόλιο προς τον Γιάνη Βαρουφάκη
Σπίρτζης: Αναλογικές χρεώσεις ανά χλμ. στις εθνικές οδούς
Ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης μετά την επίσκεψη του πρωθυπουργού στο υπουργείο, σε δηλώσεις του, σχολίασε πως οι κρίσεις ξεπερνιούνται με υγιή μέτρα.
Ο Χρ. Σπίρτζης επεσήμανε συγκεκριμένα πως συμφωνήθηκαν αλλαγές σε 2 από τις 5 συμβάσεις, στις παραχωρήσεις στην Ιονία Οδό και τον Ε-65 ενώ ενημέρωσε και για την επανέναρξη των διαπραγματεύσεων σε μεγάλα έργα.
Σημειώνεται ότι στο μνημόνιο περιλαμβάνεται σαφής αναφορά στην ανάγκη εφαρμογής των προβλέψεων που έχουν ήδη ψηφιστεί και αφορούν στην αναδιάρθρωση του ΟΑΣΑ.
Επίσης ο υπουργός τόνισε πως οι χρεώσεις των διοδίων θα είναι αναλογικές ανά χλμ. στις εθνικές οδούς.