Ρόδα, τσάντα και… ΦΠΑ
<p>Με αυξήσεις-φωτιά στα τέλη κυκλοφορίας και κατάργηση της φοροαπαλλαγής αναζητούν τα ισοδύναμα για την παιδεία που φτάνουν τα 300 εκατομμύρια ευρώ</p>
Από τα τέλη κυκλοφορίας και τις φοροαπαλλαγές ψάχνουν τα ισοδύναμα για την παιδεία στην κυβέρνηση σε μια προσπάθεια να κλείσουν όλες οι εκκρεμότητες για τα προαπαιτούμενα προκειμένου να προλάβουν από το σημερινό euroworking group να πάρουν το πράσινο φως για την εκταμίευση των 2 δισ. ευρώ.
Εν μέσω ασφυκτικών πιέσεων βρίσκεται η κυβέρνηση, η οποία πρέπει να καταθέσει ακόμη και σήμερα το νομοσχέδιο για τα υπόλοιπα προαπαιτούμενα.
Τα δύο μεγάλα αγκάθια παραμένουν, τα «κόκκινα» δάνεια και το ΦΠΑ στην εκπαίδευση. Η Ευρωπαική Επιτροπή ξεκαθάρισε ότι το ΦΠΑ στην ιδιωτική εκπαίδευση ή θα είναι μηδενικό ή θα είναι 23%. Παρά τις δηλώσεις όμως του υπουργού Παιδείας Νίκου Φίλη, οι αντιδράσεις από το εσωτερικό του ΣΥΡΙΖΑ και το πολιτικό κόστος από την επιβολή του μέγιστου συντελεστή προκαλεί δεύτερες σκέψεις στο κυβερνητικό επιτελείο που εξακολουθεί να αναζητά ισοδύναμα προκειμένου να αποσύρει το μέτρο. Εκφράζονται έντονες επιφυλάξεις για την οικονομική αποτελεσματικότητα της επιβολής του ΦΠΑ, αφού μπορεί να προκαλέσει φυγή μαθητών από τα ιδιωτικά σχολεία, μείωση του προσδοκώμενου εσόδου και επιβάρυνση της δημόσιας Παιδείας. Επιπλέον όμως κρίνεται ότι είναι μεν ένας ταξικός φόρος που όμως δεν χτυπά μόνο τα πολύ υψηλά εισοδήματα αλλά και τα μικρομεσαία. Είναι δε ενδεικτικό ότι κριτική για την πρόθεσή της δεν δέχθηκε μόνο από δεξιά αλλά και από τα κόμματα της αριστεράς ΚΚΕ και ΛΑΕ.
Για να το πετύχει όμως αυτό η κυβέρνηση θα πρέπει να βρει ισοδύναμα 300 εκατομμυρίων ευρώ που στην παρούσα κατάσταση της οικονομίας είναι εξαιρετικά δύσκολο.
Σύμφωνα με πληροφορίες στο τραπέζι είναι η αύξηση των τελών κυκλοφορίας των πολυτελών και μεγάλου κυβισμού αυτοκινήτων καθώς και η καταβολή τελών για αυτοκίνητα που μέχρι τώρα απαλλάσσονται όπως τα νέα αντιρυπαντικής τεχνολογίας. Και το μέτρο αυτό όμως είναι αμφίβολο αν θα έχει το προσδοκώμενο αποτέλεσμα, αφού μπορεί να οδηγήσει σε νέο κύμα κατάθεσης πινακίδων, ενώ φυσικά θα έχει συνέπειες στην αγορά του αυτοκινήτου. Παράλληλα εξετάζονται ξανά όλες οι φοροαπαλλαγές κυρίως εκείνες που αφορούν τα μεγαλύτερα εισοδήματα.