Νέο πονοκέφαλο, στον κυβερνητικό συνασπισμό ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, προκαλεί η πλήρης αποδόμηση του νέου προέδρου του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας (ΕΣΥΠ) Νίκο Θεοτοκά, από τον βουλευτή των ΑΝΕΛ Κώστα Ζουράρι.

Συγκεκριμένα, ο κ. Ζουράρις, έφτασε στο σημείο να πει ότι ο καθηγητής χαρακτηρίζεται από "βαρύτατο επιστημολογικό έλλειμμα" εξαιτίας όσων γράφει σε βιβλίο του για το βίο του στρατηγού Μακρυγιάννη.

Βέβαια όταν έφτασε η ώρα της ψηφοφορίας, ο πρόεδρος της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής τον ενημέρωσε ότι για το κόμμα των ΑΝΕΛ έχει ήδη ψηφίσει ο κ. Θανάσης Παπαχριστόπουλος, ο κ. Ζουράρις απάντησε με χαρακτηριστικό τρόπο «και ποιος τον γράφει τον Παπαχριστόπουλο», ενώ πρόσθεσε ωστόσο: «Έγινε λάθος καταστατικών, λοιπόν, μετά την παρέμβαση μου κατά το συναμφότερον, λέγεται στην ελληνική πολιτική παράδοση, ψηφίζω λυπημένα ναι».

Ωστόσο στην κύρια τοποθέτησή του "έσφαξε" με το γάντι τον καθηγητή. «Όπως πολύ σωστά τα είπε η Υπουργός κυρία Αναγνωστοπούλου, το πρόβλημα είναι να εντοπίσουμε τα προβλήματα. Ένα από τα προβλήματα, λοιπόν, είναι η προτεινόμενη υποψηφιότητα του συναδέλφου Θεοτοκά», είπε.

«Είναι αδύνατον, φυσικά, εάν δε λειτουργήσω ως Προκρούστης να κάνω μια επιστημολογική ανασκευή του έργου του. Μπορούμε να μιλήσουμε μετά για το πώς ερμηνεύεις στη σελίδα 175 το "τα ταιριάσαμε" και πώς το ερμηνεύω εγώ επιστημολογικά.

Το γεγονός ότι είναι βαρύτατο το επιστημολογικό του έλλειμμα στην προσέγγιση του Μακρυγιάννη, η οποία είναι πολύ καλή εργασία αλλά με τεράστιο επιστημολογικό έλλειμμα, είναι το εξής: π.χ. χαμπάρι δεν παίρνει ο Θεοτοκάς ότι τα Απομνημονεύματα, ενδεχομένως είναι και ιστορικό, άρα λέει ψέματα ή λέει λιγότερα ψέματα ή πολλά ψέματα, ή δε λέει πολλές αλήθειες, όπως όλοι οι ιστορικοί, αυτοί που κάνουν χρονογράφημα, ο Μακρυγιάννης. Αυτό αφορά τους ιστορικούς κ.λπ», πρόσθεσε ο βουλευτής των ΑΝΕΛ.

Σε άλλο σημείο υποστήριξε πως «το ότι είναι ένα μνημείο επιστημονικής και επιστημολογικής κατασκευής της πολιτικής θεωρίας, όπως ο Θουκυδίδης, δείχνει να μη τον απασχολεί καθόλου ή να μη το ξέρει καθόλου», ενώ πρόσθεσε «Δηλαδή, το ότι π.χ. το «ευκήθηκα δια την περιλαβήν του κάστρου» στον Ιμπραήμ, στο Νιόκαστρο, ουσιαστικά παραπέμπει ευθέως στο Η 232 ή Η 235 της Ιλιάδας, στην προσευχή του Αίαντος και του στρατού των Αχαιών, δείχνει να το αγνοεί πατόκορφα και όλα τα υπόλοιπα, δηλαδή την αρχή της πολυετηοκρατίας, την αρχή της αμφιβολογίας, η οποία είναι χαρακτηριστικό γνώρισμα της ελληνικής ιλαροτραγικής πολιτικής θεωρίας, δεν τον απασχολεί».

«Υπάρχει το εξής: στη σελίδα 11 του βιβλίου του Μακρυγιάννη, λέει, διαβάζω ακριβώς: οι εκσυγχρονιστές της ελληνοχριστιανικής παράδοσης βρήκαν σ’ αυτό τη μήτρα, όπου σε αδιαμφισβήτητο θεμέλιο θα νομιμοποιούνταν οι αυθαίρετες μετασκευές και τα ντενεκεδένια πανωσηκώματα που έχουν βαφτιστεί με πομπώδη ονόματα κ.λπ» είπε, ενώ έσπευσε να συνδέσει τις απόψεις του,για τον Μίκη Θεοδωράκη του υπεύθυνου για τον Εθνικό Διάλογο για την Παιδεία Αντώνη Λιάκου και συνέχισε λέγοντας «Ο συνάδελφος Θεοτοκάς δεν το λέει εδώ, θα του το πω εγώ, ότι δηλαδή έπρεπε να το πει για να γλυτώσει ακριβώς τα ατοπήματα και τις γενικεύσεις.

Ντενεκεδένια πανωσηκώματα είναι ο Λορεντζάτος, ντενεκεδένια πανωσηκώματα είναι ο Χρήστος Γιανναράς, ντενεκεδένια πανωσηκώματα είναι ο Ρίτσος.  Είναι ο  Μίκυς Θεοδωράκης, για τον οποίο σας έδωσα στην ολομέλεια την απόδειξη, την μουσικολογική προσέγγιση που κάνει για την αργόσυρτη διάρκεια ανάμεσα στην πρώτη τετραηχία του «Συνεφιασμένη Κυριακή» και στην πρώτη τετραηχία του «Ακαθίστου Ύμνου» με 1300-1400 χρόνια που χωρίζουν αυτά που διακρίνουν».