Με 11 ψήφους υπέρ, μία κατά, επτά παρών και μία αποχή από την ψηφοφορία, εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία από την Επιτροπή ΔΕΚΟ της Βουλής, η εισήγηση του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστου Σπίρτζη, για τον διορισμό, του Παναγιώτη Θεοχάρη και του Φίλιππου Τσαλίδη, στις θέσεις του προέδρου και του διευθύνοντος συμβούλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ, αντίστοιχα.
Υπέρ, τάχθηκαν ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ, ενώ ΝΔ, Δημοκρατική Συμπαράταξη, Ποτάμι και Ένωση Κεντρώων, δήλωσαν παρών. Το ΚΚΕ καταψήφισε, ενώ η Χρυσή Αυγή απείχε από την διαδικασία της ψηφοφορίας.

«Η αλλαγή της διοίκησης έγινε για να υπάρχει νόμιμη σύνθεση, να προχωρήσει η διαγωνιστική διαδικασία και να μην συνεχιστεί η κατάρρευση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ», τόνισε ο Χρήστος Σπίρτζης, απαντώντας στους εκπροσώπους της ΝΔ Χρήστο Σταϊκούρα και Γιάννη Τραγάκη που άφησαν αιχμές για τον χρόνο αντικατάστασης του διοικητικού συμβουλίου.

Οι δύο βουλευτές επέκριναν την κυβέρνηση, υποστηρίζοντας ότι άφησε ακέφαλη την εταιρεία 14 μήνες, ενώ αποφάσισε να προχωρήσει στην αλλαγή της διοίκησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, εν μέσω της διαγωνιστικής διαδικασίας για την ιδιωτικοποίησή της.

«Πρέπει να ολοκληρωθούν και να υπογραφούν οι συμβάσεις με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, χωρίς να υπάρξουν προβλήματα νομιμότητας λόγω μη νόμιμου διοικητικού συμβουλίου», σημείωσε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.

Από την πλευρά του, ο νέος πρόεδρος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. Παναγιώτης Θεοχάρης, τόνισε ότι «είναι σημαντικό να προχωρήσει η διαδικασία της ιδιωτικοποίησης, να αυξηθεί η αξία της εταιρείας, κυρίως με την αξιοποίηση των διαθέσιμων δυνατοτήτων της που είναι πολλές, αλλά και να συγκρατηθούν τα προβλήματα που αρχίζουν να διαφαίνονται, όπως η διεύρυνση της εμπορευματικής διακίνησης και η διατήρηση και επέκταση του επιβατηγού έργου της».

Ο υπουργός Μεταφορών, διαβεβαίωσε ότι «οι εργαζόμενοι με αυτή την κυβέρνηση δεν φοβούνται για απολύσεις από τις ιδιωτικοποιήσεις» και έφερε ως παράδειγμα τα 14 αεροδρόμια που έχουν ιδιωτικοποιηθεί και στα οποία, όπως είπε, «καμία απόλυση δεν έχει γίνει».

Ο Χρήστος Σπίρτζης, επεσήμανε ακόμα ότι έχει να γίνει συντήρηση στο σιδηροδρομικό δίκτυο πάνω από 10 χρόνια, τονίζοντας ότι «σε συνδυασμό με την κούραση των εργαζομένων, την έλλειψη προσωπικού που υπάρχει και τις υπερωρίες που δίνονται έχουμε πρόβλημα».

«Αν δεν υπήρχε η συμφωνία και η περιπέτεια στην οποία μπήκε η χώρα, προφανώς θα ήμασταν αντίθετοι με την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπως ήμασταν αντίθετοι και με τον τρόπο που τόσα χρόνια λειτουργούσατε και διοικούσατε του οργανισμούς», ήταν η απάντηση του Χρήστου Σπίρτζη στον Χρήστο Σταϊκούρα που τον κάλεσε να διευκρινίσει αν είναι υπέρ ή κατά.

«Ίσως θα ήταν διαφορετική η συζήτηση, αν δεν υπήρχε το χρέος των 757 εκατομμυρίων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Τότε αυτή η εταιρεία με μια ικανή διοίκηση θα μπορούσε να εκτινάξει τον κύκλο εργασιών της», σχολίασε από την πλευρά του ο Φίλιππος Τσαλίδης.

«Η θέση η δική μας, αυτή τη στιγμή είναι ότι στηρίζουμε την διαδικασία της ιδιωτικοποίησης γιατί είναι απόφαση αυτής της κυβέρνησης και δέσμευση της χώρας», επεσήμανε και ο Παναγιώτης Θεοχάρης.

Παράλληλα, ο νέος πρόεδρος του οργανισμού υπογράμμισε ότι, πρόθεση της νέας διοίκησης είναι να προηγείται η κατάλληλη κοστολογική μελέτη σε κάθε μεταβολή, ώστε όπως είπε, να μην υπάρχουν επιπτώσεις στη βιωσιμότητα του οργανισμού.