Σπίρτζης: "Εμείς κάνουμε εγκαίνια όταν ολοκληρώνονται τα έργα"
<p>Ο υπουργός Υποδομών εγκαινίασε τον νέο αυτοκινητόδρομο Λεύκτρων - Σπάρτης</p>
«Εμείς δεν κάνουμε εγκαίνια για τα εγκαίνια. Κάνουμε εγκαίνια όταν ολοκληρώνονται τα έργα», τόνισε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης, εγκαινιάζοντας και δίνοντας στην κυκλοφορία τον νέο αυτοκινητόδρομο Λεύκτρο-Σπάρτη, σήμερα το μεσημέρι, στη σχετική τελετή που πραγματοποιήθηκε στα ΣΕΑ Πελλάνας, λίγο έξω από την πόλη της Σπάρτης.
Στον αγιασμό των εγκαινίων που τέλεσε ο μητροπολίτης Μονεμβασίας και Σπάρτης Ευστάθιος, παρόντες ήταν ο κ. Σπίρτζης, ο γενικός γραμματέας Υποδομών Γιώργος Δέδες, οι βουλευτές Σταύρος Αραχωβίτης, Πέτρος Κωνσταντινέας, Θανάσης Δαβάκης, Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος, ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου Πέτρος Τατούλης, η αντιπεριφερειάρχης Λακωνίας Ντία Τζανετέα, ο δήμαρχος Σπάρτης Βαγγέλης Βαλιώτης, δήμαρχοι από την Αρκαδία και τη Λακωνία, περιφερειακοί σύμβουλοι και κάτοικοι από τη Σπάρτη και τα χωριά της ευρύτερης περιοχής.
Ο υπουργός Υποδομών στην ομιλία του ανέφερε ότι «είναι μια μέρα χαράς για τη Λακωνία, την Αρκαδία, τα Κύθηρα και όλη την Ελλάδα. Τα οφέλη από την παράδοση του έργου είναι προφανή. Είναι ο πρώτος δρόμος που παραδίδεται με εν λειτουργία σταθμό εξυπηρέτησης αυτοκινήτων και θα συνεχίσουμε αυτή την προσπάθεια να ολοκληρωθούν όλα τα υπόλοιπα έργα».
Προσέθεσε ότι «στις αρχές του καλοκαιριού θα δοθεί η σύνδεση της Μεγαλόπολης και το Σεπτέμβριο θα παραδοθεί όλο το έργο με την ολοκλήρωση της περιμετρικής της Καλαμάτας». Ο υπουργός συνεχάρη τα στελέχη του υπουργείου, τους μελετητές κι όλους όσοι εργάστηκαν και υπογράμμισε ότι «τα έργα αυτά δεν ανήκουν σε κανένα υπουργό, σε καμιά κυβέρνηση, ανήκουν στον ελληνικό λαό».
Επιπλέον ανέφερε ότι «το έργο αυτό είχε “κωλύσει” για χρόνια, γιατί είχε σταματήσει η χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Αναθεωρήθηκε τον Δεκέμβρη και με την αναθεώρηση προβλέπονται 208 εκατ. περίπου λιγότερα αποζημιώσεις, γιατί ζούμε σε πολύ δύσκολες εποχές και τα χρήματα αυτά τα πληρώνει ο ελληνικός λαός – και πρέπει να σεβόμαστε και το τελευταίο ευρώ. Προβλέφθηκαν πρόσθετα έργα 20 εκατ. και προστέθηκαν 12 εκατ. πρόσθετες μελέτες και, για την ενημέρωση των πολιτών της Λακωνίας, στη συνέχεια θα γίνουν 15 χιλιόμετρα περιφερειακού δικτύου για να συνδέονται οι αγροτικές περιοχές, ένας νέος κόμβος και αρκετά ακόμα έργα».
«Πιστεύουμε ότι έχουμε πάρα πολλά να κάνουμε σε υποδομές στην Πελοπόννησο και στη Λακωνία, που δεν έχουν γίνει όλα αυτά τα χρόνια και αυτή είναι η απάντηση κι απ’ τις δύο πλευρές που γίνεται η κριτική σ' εμάς. Από τη μία είναι ότι έχουν κωλύσει τα έργα, εμείς δεν κάνουμε εγκαίνια για τα εγκαίνια κάνουμε εγκαίνια όταν ολοκληρώνονται τα έργα», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Σπίρτζης. Τόνισε επίσης ότι με την αναθεώρηση της σύμβασης και την ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου προβλέπεται να μετακινούνται ελεύθερα τα άτομα με ειδικές ανάγκες, προβλέπονται αναλογικά διόδια και ειδικά τιμολόγια για τους συχνούς χρήστες και πολλές ακόμα διευκολύνσεις για τους πολίτες και την τοπική κοινωνία που δεν έχουν εξαγγελθεί, αλλά, όπως είπε, «τις έχουμε συμφωνήσει και τις έχει υπογράψει ο παραχωρησιούχος κι έχουν περάσει από το κοινοβούλιο».
Απευθυνόμενος στους πολίτες ο υπουργός Υποδομών είπε ότι «θα είμαστε μαζί και σε άλλα εγκαίνια και σε άλλες παραδόσεις έργων, γιατί έχουμε σηκώσει τα μανίκια και για να βγάλουμε τη χώρα απ' την κρίση, αλλά και για να γίνουν οι αναγκαίες υποδομές. Επιτέλους να φτιάξουμε την παραγωγή της χώρας μας και είναι σημειολογία για τη Λακωνία, για τα Κύθηρα και την Αρκαδία, είναι περιοχές που έχουν παραγωγή, που πρέπει να τονωθεί η παραγωγική δομή της χώρας και τα έργα που γίνονται πρέπει να εξυπηρετούν αυτό το στόχο».
Με το νέο αυτοκινητόδρομο η διαδρομή Αθήνα-Σπάρτη θα γίνεται μέσα σε δύο ώρες, ενώ η διαδρομή Σπάρτη-Τρίπολη, παρότι αυξάνονται τα χιλιόμετρα από 58 που ήταν σε 80, ο χρόνος μειώθηκε σημαντικά και απαιτούνται 40 λεπτά την ώρας για να φτάσεις με ασφάλεια από τη μια πόλη στην άλλη.
Ο γενικός γραμματέας Υποδομών Γιώργος Δέδες, σε δηλώσεις του υπογράμμισε ότι «όλοι θεωρούσαν, είτε ανεφάρμοστο είτε ουτοπικό το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου. Εμείς με έργα, με σκληρή δουλειά, συλλογική προσπάθεια και καλή συνεργασία με όλους τους συντελεστές του έργου, αποδεικνύουμε σήμερα ότι τα χρονοδιαγράμματα είναι υλοποιήσιμα κι εφαρμόσιμα και ότι μπορούμε να μιλάμε όχι για προθέσεις και εξαγγελίες, αλλά για μια υπαρκτή πραγματικότητα που αρχίζει πλέον να διαμορφώνεται».
Προσέθεσε ακόμη ότι «μέρα σαν τη σημερινή είναι μέρα αισιοδοξίας, μας δίνει δύναμη να συνεχίσουμε με εντονότερους ρυθμούς».
Ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου Πέτρος Τατούλης σε δηλώσεις του μεταξύ πολλών άλλων υπογράμμισε ότι «το έργο ασφαλώς διαμορφώνει ένα καινούργιο επίπεδο ανταγωνιστικότητας της περιφέρειας Πελοποννήσου. Με το συγκεκριμένο άξονα, με την παραχώρηση του Μορέα και με τα έργα τα οποία κάνει η περιφέρεια Πελοποννήσου, θα είμαστε η περιφέρεια με το πιο άριστο δίκτυο από πλευράς υποδομών σε όλη τη χώρα».
Ο περιφερειάρχης ερωτηθείς ανέφερε για την μεγάλη περιμετρική της Σπάρτης, που ξεκινά από την απόληξη του αυτοκινητοδρόμου και κατασκευάζεται από την Περιφέρεια ότι «είναι εξαιρετικά σημαντικό το έργο το Σκούρα-Πυρί, γιατί ουσιαστικά θα εξοικονομεί χρόνο 20 λεπτών και θα συνδέει το μεγάλο αυτοκινητόδρομο με τη νότια Λακωνία, θα είναι έτοιμος μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου και από την άλλη πλευρά θα αρχίσουν οι εργασίες για την νέα είσοδο της Σπάρτης, που θα συνδέσει τον περιμετρικό με τον κύριο αστικό ιστό της πόλης».
Η αντιπεριφερειάρχης Λακωνίας Ντία Τζανετέα δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ για το νέο αυτοκινητόδρομο ότι «είναι ένας δρόμος αναπτυξιακός, ασφαλής, είναι ο οδικός άξονας που περιμέναμε χρόνια, γιατί στην αρχική μελέτη δεν προβλεπόταν. Αυτός ο δρόμος, ακόμη κι αν παραδίδεται με καθυστέρηση, είναι ένα έργο αναπτυξιακό, στέλνει αισιόδοξο μήνυμα σε μια εποχή κρίσης και δημιουργεί προοπτικές για τη Λακωνία πολύ σημαντικές. Είναι ένα έργο σημαντικό. Η Λακωνία πλέον θα είναι στο επίκεντρο κι όχι στην απομόνωση».
Τέλος ο δήμαρχος Σπάρτης Βαγγέλης Βαλιώτης με δηλώσεις του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ για το νέο αυτοκινητόδρομο υπογράμμισε ότι «είναι σημαντική μέρα για εμάς. Είναι ένας δρόμος που φέρνει πιο κοντά τη Σπάρτη στην Αθήνα κατά 20 λεπτά. Θεωρούμε ότι είναι σημαντικό έργο ανάπτυξης».