Πάνω από 6 εκατοµµύρια ευρώ έχουν δαπανηθεί τα τελευταία τρία χρόνια για τις πτήσεις του πρωθυπουργού και µελών του Υπουργικού Συµβουλίου µε τα τρία κυβερνητικά αεροσκάφη της 352 Μοίρας Μεταφοράς Υψηλών Προσώπων, που έχει έδρα στην Ελευσίνα. Το υπερπολυτελές Gulfstream V (G-V), που χρησιµοποιείται και για υπερατλαντικά ταξίδια, και τα δύο Embraer έχουν διανύσει εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόµετρα, µε «πρωταθλητές» σε αριθµό πτήσεων και κόστος τον πρωθυπουργό και τον υπουργό Εθνικής Αµυνας, ο οποίος µάλιστα στη διάρκεια του 2017 έχει ξεπεράσει κατά πολύ τον κ. Τσίπρα στο δεύτερο σκέλος (αυτό του κόστους).

Οπως αποκαλύπτει το «Secret» της εφημερίδας Παραπολιτικά, τα χρήµατα που έχουν δοθεί συνολικά την τριετία 2015-2017 µόνο για τη χρήση των τριών αεροσκαφών είναι περίπου 6.500.000 ευρώ και αφορούν κυρίως πτήσεις στο εξωτερικό και το εσωτερικό του Αλέξη Τσίπρα, του Πάνου Καµµένου, του αντιπροέδρου της κυβέρνησης, Γιάννη ∆ραγασάκη, του αναπληρωτή υπουργού Εθνικής Αµυνας, ∆ηµήτρη Βίτσα, του υπουργού Εξωτερικών, Νίκου Κοτζιά, των αναπληρωτών υπουργών Εξωτερικών, Γιώργου Κατρούγκαλου και Νίκου Ξυδάκη, των υπουργών Οικονοµικών Ευκλείδη Τσακαλώτου και Γιάνη Βαρουφάκη (πρώην), καθώς και κάποιες λιγοστές του υπουργού Μεταναστευτικής Πολιτικής, Γιάννη Μουζάλα.

Το κόστος χρήσης περιλαµβάνει τα καύσιµα, τη συντήρηση, τα ανταλλακτικά (µόνο για το Gulfstream είναι περίπου 5.500 ευρώ ανά ώρα πτήσης), αλλά όχι τα τέλη αεροδροµίων και υπηρεσιών εναέριας κυκλοφορίας (Eurocontrol κ.λπ.), τους µισθούς και τα έξοδα των πληρωµάτων και του υπόλοιπου προσωπικού κ.ά.

ΥΠΕΡΑΤΛΑΝΤΙΚΑ

Ο Αλέξης Τσίπρας από το 2015 έως σήµερα έχει κάνει περισσότερα από 80 ταξίδια, µε κόστος περίπου 2.770.649 ευρώ. Πρόκειται για πτήσεις υπερατλαντικές -και όχι µόνο-, µετ’ επιστροφής και σε ορισµένες περιπτώσεις µε ενδιάµεσες στάσεις, όπως αυτή που έκανε τον περασµένο Φεβρουάριο από τη Λισαβόνα στο Παρίσι για τις συναντήσεις που ανακοινώθηκε εκ των υστέρων ότι είχε µε εκπροσώπους των εταιρειών L’Oreal και Rothschild.

Περίπου ανάλογα µε τα έξοδα των πτήσεων του πρωθυπουργού ήταν και εκείνα του υπουργού Εθνικής Αµυνας, ο οποίος µάλιστα φαίνεται να έχει µια ιδιαίτερη αδυναµία στο Gulfstream V. Συνολικά, από το 2015 µέχρι τώρα έχει πραγµατοποιήσει περισσότερες από 70 πτήσεις µετ’ επιστροφής, που έχουν στοιχίσει πάνω από 2.423.000 ευρώ. Είναι χαρακτηριστικό ότι µόλις πριν από λίγες εβδοµάδες µε το συγκεκριµένο αεροσκάφος πέταξε από την Ελευσίνα στο Ντουµπάι και στη συνέχεια στις Βρυξέλλες, το Βανκούβερ και το Βερολίνο, σε µια πολυήµερη αποστολή, που το κόστος πτήσης της ξεπέρασε τα 215.000 ευρώ.

Στις συγκεκριµένες πτήσεις δεν εµφανίζονται (πλην µίας που είναι µε Ε/Π ΑΒ212) οι δεκάδες άλλες (military flights) που συνηθίζει να κάνει µε ελικόπτερα (κυρίως AB-205, όπου µάλιστα έχει προσωπικό πιλότο, χειριστή ειδικής µονιµότητας), αλλά και µε Super Puma, Sikorski και Chinook. Μάλιστα, οι πτήσεις του µε ελικόπτερο λέγεται στο Πεντάγωνο ότι γίνονται µε µεγάλη συχνότητα.

Η «αδυναµία» του κ. Καµµένου στα VIP αεροσκάφη προκύπτει και από τη σύγκριση µε τον υπουργό Εξωτερικών, ο οποίος, λόγω των αρµοδιοτήτων του, είναι υποχρεωµένος να πραγµατοποιεί πολλά ταξίδια. Κι όµως ο κ. Κοτζιάς το ίδιο διάστηµα έχει χρησιµοποιήσει τα τρία κυβερνητικά αεροσκάφη περίπου 30 φορές, µε κόστος 1.050.000 ευρώ, προφανώς επειδή επιλέγει να πετάει µε πολιτικές πτήσεις, οι οποίες στις περισσότερες περιπτώσεις έχουν µικρότερο κόστος.

ΠΟΙΟΙ ΤΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ

Τα αεροσκάφη της 352 Μοίρας Μεταφοράς Υψηλών Προσώπων µπορεί να αποκαλούνται κυβερνητικά, αλλά παραδοσιακά χρησιµοποιούνται µόνο από τον Πρόεδρο της ∆ηµοκρατίας, τον πρωθυπουργό και τους υπουργούς Αµυνας και Εξωτερικών, ενώ σε ορισµένες έκτακτες περιπτώσεις και από άλλους υπουργούς. Αυτός προφανώς είναι και ο λόγος που έγιναν στα τρία αυτά χρόνια επτά ταξίδια από τους κ. Τσακαλώτο και Βαρουφάκη, µε κόστος περίπου 250.000 ευρώ. Χρησιµοποιήθηκαν επίσης µία φορά από τον επίτροπο Μετανάστευσης, ∆ηµήτρη Αβραµόπουλο, το 2015 και δύο από τον αναπληρωτή υπουργό Μεταναστευτικής Πολιτικής, Γιάννη Μουζάλα. Υπάρχουν και περίπου δέκα πτήσεις από τον αρχηγό ΓΕΕΘΑ, που όµως µόνο µία φορά χρησιµοποίησε το Gulfstream V για ταξίδι στην Αλεξάνδρεια, όπου είχε συνάντηση µε τον Πατριάρχη κ. Θεόδωρο, ενώ οι υπόλοιπες ήταν κυρίως στην Κρήτη µε το ελικοφόρο αεροσκάφος τύπου C-27, που ανήκει στη δύναµη της Μοίρας, αλλά δεν χρησιµοποιείται από υπουργούς.

Αξίζει να σηµειωθεί ότι το τελευταίο διάστηµα, και ιδιαίτερα µετά το πολυσυζητηµένο ταξίδι του κ. Τσίπρα στο Παρίσι, έχουν δοθεί αυστηρές οδηγίες να τηρείται απόλυτη εχεµύθεια για τα ταξίδια µε αεροσκάφη VIP σε ό,τι αφορά τους επιβαίνοντες σε επίσηµες αποστολές. Ετσι, οι λίστες των επιβατών περνούν πλέον από τα χέρια ελάχιστων προσώπων, προκειµένου να µη γίνονται ενοχλητικές «διαρροές», καθώς σε πολλές περιπτώσεις µαζί µε τα µέλη της κυβέρνησης ταξιδεύουν σύζυγοι και µεγάλος αριθµός συνεργατών.