Σε κοινή γραμμή με τον Πρόεδρο των ταξιτζήδων Θύμιο Λυμπερόπουλο σε βάρος της εταιρείας BEAT κινήθηκε η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών μετατρέποντας τη διαδικασία ακρόασης φορέων επί του νομοσχεδίου για το μεταφορικό έργο σε "ιερά" εξέταση του διευθύνοντος συμβούλου της BEAT Νίκου Δρανδάκη Παρά το γεγονός ότι το νομοσχέδιο δεν αφορούσε σε θέματα φορολογικά , ο Υπουργός Χρήστος Σπίρτζης έλαβε τον λόγο και άρχισε επίμονα να ρωτά τον κ. Δρανδάκη για το μετοχολόγιο της εταιρείας και την επιχειρηματική της δραστηριότητα:

“Στο μετοχολόγιο της εταιρείας υπάρχουν οφσόρ εταιρείες; Ισχύουν πρόσφατα ρεπορτάζ ότι στο μετοχολόγιο υπήρχε οφσόρ η οποία χρηματοδοτήθηκε από εταιρεία η οποία ανήκει σε συγγενικό πρόσωπο πολιτικού αρχηγού της αντιπολίτευσης; Μέσω ποιας διαφημιστικής εταιρείας έγινε η τελευταία καμπάνια της ΒΕΑΤ; Πόσο πουλήθηκε η μητρική ΤΑΧΙΒΕΑΤ; Σε ποια χώρα έγινε η μεταβίβαση; Δικαιολογείται αυτό το ποσό από τους τζίρους και τα κέρδη; Δεν μπορεί μια εταιρεία να παρουσιάζει μικρούς τζίρους και ζημίες και να πωλείται 43 εκατομμύρια ευρώ;” ήταν κάποιες από τις ερωτήσεις του κ. Σπίρτζη .

Ο κ. Δρανδάκης άρχισε να απαντά. Αρχικά ότι η εταιρεία έχει γύρο στο ένα εκατομμύριο χρήστες και συνεργάζεται με περίπου 8.000 οδηγούς. “Το 2017 η εταιρεία δήλωσε στη ΦΑΕΕ ΑΘΗΝΩΝ 3,7 εκατομμύρια ευρώ έσοδα. Από αυτά η μισθοδοσία ήταν 1.150.000 ευρώ. Πληρώσαμε 1.140.000 φόρους και εισφορές. Οι φόροι είναι ΦΠΑ , ΦΜΥ, ειδική εισφορά αλληλεγγύης και εισφορές στο ΙΚΑ. Η εταορεία δεν έχει βγάλει κέρδη ακόμα. Από το 2011 κάθε χρόνο οι εργαζόμενοι μας διπλασιάζονται. Έχουμε 120, θα κλείσουμε τον χρόνο με περισσότερους από 200. Ο μέσος καθαρός μισθός είναι 1.700 ευρώ. Κανένας δεν παίρνει κάτω από 1.000 ευρώ καθαρά. Φέρνουμε Έλληνες επιστήμονες από το εξωτερικό” είπε ο CEO της BEAT εξηγώντας ότι αυτός είναι ο λόγος που η εταιρεία δεν είναι κερδοφόρα.

Ο κ. Δρανδάκης εξήγησε επίσης ότι ο λόγος που η έδρα της εταιρείας άνοιξε στο Λονδίνο ήταν καθαρά λόγοι αποφυγής της γραφειοκρατίας προκειμένου να διασφαλίσει τα χρήματα των επενδυτών. Κι αυτό γιατί όπως είπε στο Λονδίνο το άνοιγμα της επιχείρησης χρειάστηκε μόλις μία ημέρα , ενώ στην Ελλάδα το άνοιγμα του υποκαταστήματος διήρκεσε 45 ημέρες.

Ο κ. Σπίρτζης επέμεινε να ερωτά για τα φορολογικά θέματα αλλά και τις “εκπτώσεις” της ΒΕΑΤ. Ο κ. Δανδράκης απάντησε ότι έχουν γίνει έλεγχοι και από κλιμάκιο του Υπουργείου Οικονομικών και από το ΙΚΑ και δεν διαπιστώθηκε η παραμικρή παρανομία. Εξήγησε δε, ότι η εταιρεία δεν κάνει εκπρώσεις στο κόμιστρο, αλλά επιδοτεί τους πελάτες. Εξαπέλυσε μάλιστα επίθεση στην κυβέρνηση επειδή ποτέ δεν ήλεγξε την UBER, η οποία παρανομεί.

Απίστευτος διάλογος

Το άνευ προηγουμένου σκηνικό ωστόσο στήθηκε όταν ο κ. Δανδράκης προσπάθησε να εξηγήσει στον κ. Σπίρτζη πως γίνεται η εκκαθάριση των πληρωμών μέσω πιστωτικών καρτών και αν κόβεται τιμολόγιο. “Το 1/4 πληρώνουν των πελατών με πιστωτική. Για την πληρωμή αυτή χρησιμοποιούμε εκκαθαριστή συναλλαγών, πιστοποιημένο από την Ευρωπαϊκή Ένωση . Τα χρήματα πιστώνονται στην Ολλανδία και επιστρέφουν ως πληρωμή στον οδηγό του ταξί”. Ο Υπουργός αντέδρασε έντονα. “Δηλαδή κύριε Δρανδάκη, όταν υπήρχαν capital controls και για να στείλει κάποιος έμβασμα περνούσε τόσους ελέγχους, εσείς στέλνατε λεφτά έτσι εύκολα στο εξωτερικό;” είπε ο κ. Σπίρτζης. Η απάντηση του κ. Δρανδάκη ήταν άμεση: “Θεωρείτε ότι αν η συναλλαγή ήταν παράνομη δεν θα την είχε μπλοκάρει το τραπεζικό σύστημα;” είπε. “Θα ρωτήσουμε τότε τις τράπεζες;” σημείωσε ο κ. Σπίρτζης . Στο σημείο παρενέβη και ο τομεάρχης Μεταφορών της Ν.Δ Κώστας Καραμανλής λέγοντας στον κ. Σπίρτζη: “Εξουσία είστε. Δεν μπορείτε να το ελέγξετε;”. Η απάντηση του Υπουργού άφησε τους πάντες άφωνους. “ Κυβέρνηση είμαστε , όχι εξουσία. Την εξουσία στο τραπεζικό σύστημα την έχει ακόμα η Νέα Δημοκρατία”.

Η συζήτηση συνεχίστηκε με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΒΕΑΤ να μονοπωλεί τις ερωτήσεις του Υπουργού. Απαντώντας για τις οφσόρ ο κ. Δρανδάκης επιβεβαίωσε ότι στην εταιρεία υπήρξαν καταθέσεις από χώρες όπως ο Παναμάς και οι Παρθένες Νήσοι. “ Η συμμετοχή τους όμως ήταν στο 2-2,5%. Το θέμα είναι ότι όλα είναι απολύτως νόμιμα. Τα λεφτά ήρθαν στην Ελλάδα κι έγιναν μισθοί στην Ελλάδα” πρόσθεσε.

Καταλήγοντας ο κ. Δρανδάκης απάντησε και στην ερώτηση του κ. Σπίρτζη για την “καταγγελλόμενη” συμμετοχή της συζύγου του Κυριάκου Μητσοτάκη , Μαρέβας σε οφσόρ που συμμετέχει στην ΒΕΑΤ. Η απάντηση είχε ως εξής: “Εγώ διαβάζοντας αυτό το ρεπορτάζ κατάλαβα ότι η Πρόεδρος του Οργανισμού Endeavorldevor έχει κάνει μία επένδυση, συμμετοχή στην εταιρεία που λέγεται blue ground. H blue ground είναι μια εταιρία σαν την δική μας που κάνει κάτι αντίστοιχο, τίποτα παραπάνω από αυτό. Δεν ξέρω τι θα πρέπει να δηλώσω σχετικά με αυτό, εκτός από καλή επιτυχία στην επένδυση, μακάρι να πάει καλά, αλλά δεν βλέπω τι άλλο μπορώ να δηλώσω. Είναι μια επένδυση που έγινε σε μια άλλη εταιρία, στην οποία έχει συν επενδύσει κάποιος επενδυτής που είχε βάλει και σε εμάς λεφτά, αλλά τώρα δεν είναι στην εταιρία μας, ο κ. Αποστολάκης. Ο κ. Αποστολάκης έχει κάνει επενδύσεις σε 25 περίπου start up στην Ελλάδα. Ένα από αυτά είναι η Endeavor, στην οποία έτυχε να είναι η κυρία που αναφέρετε. Δεν βλέπω καμία σχέση με την taxibeat και δεν ξέρω γιατί πρέπει να πω κάτι που δεν με αφορά. Έχουν συν επενδύσει σε μια άσχετη εταιρία με εμένα. Επίσης δεν κατάλαβα τον σκοπό του δημοσιεύματος.

Αν θέλετε να διευκρινίσω κάτι περαιτέρω σε αυτό, ευχαρίστως αλλά εγώ δεν έχω καμία σχέση με αυτή τη συναλλαγή που εμφανίστηκε στο έντυπο αυτό”.