Στις ΗΠΑ τους ονομάζουν «campaign managers». Στην Ελλάδα η απόδοση του όρου, πρακτικά, είναι «επικεφαλής προεκλογικής εκστρατείας». Είναι η μόνη, ουσιαστικά, θέση που λείπει για να ολοκληρωθεί το παζλ του στρατηγείου της Νέας Δημοκρατίας εν όψει της τετραπλής φετινής εκλογικής αναμέτρησης, με κορυφαία μάχη φυσικά αυτή των εθνικών εκλογών.

Η καμπάνια, φυσικά, της Ν.Δ. για τις εκλογές έχει ξεκινήσει να διαμορφώνεται εδώ και πολύ καιρό και είναι ήδη έτοιμη στους βασικούς της άξονες. Ετοιμο είναι και το επιτελείο που θα την τρέξει σε κεντρικό επίπεδο. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης δεν έχει καταλήξει, ωστόσο, ως προς το ποιος θα είναι ο συντονιστής, ο campaign manager που θα σηκώσει το βάρος της εποπτείας και της καθοδήγησης του αγώνα. Υπάρχουν, πάντως, διάφοροι υποψήφιοι για την άτυπη -βέβαια- αυτή θέση. Ενας είναι ο Τάκης Θεοδωρικάκος, ο οποίος έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη του προέδρου της Ν.Δ. από τότε που διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο στο επιτελείο που σχεδίασε και υλοποίησε την καμπάνια του για τις εσωκομματικές εκλογές στη Νέα Δημοκρατία το τελευταίο τρίμηνο του 2014.

Σήμερα, ο κ. Θεοδωρικάκος -επί μακρόν επιστημονικός συνεργάτης της εταιρείας δημοσκοπήσεων GPO- είναι σύμβουλος του προέδρου της Ν.Δ. για θέματα στρατηγικού σχεδιασμού και επικοινωνίας. Κατά καιρούς υπήρξαν εντάσεις και τριβές στις σχέσεις του με άλλα στελέχη του στενού πυρήνα του ηγετικού επιτελείου της Ν.Δ., ωστόσο ο ρόλος του στην Πειραιώς παραμένει κομβικός. Ενα άλλο στέλεχος με μεγάλη εμπειρία στον χώρο της επικοινωνίας, που θα μπορούσε να αναλάβει τη θέση αυτή, είναι ο Θεόδωρος Σκυλακάκης, ο οποίος ήδη έχει πυκνώσει τις επισκέψεις του στην οδό Πειραιώς. Πρόεδρος της Δράσης από το 2013 έως το 2019, ο κ. Σκυλακάκης ήταν σε νεαρή ακόμα ηλικία υπεύθυνος Πολιτικού Σχεδιασμού της Επιτροπής Εκλογών της Νέας Δημοκρατίας στις νικηφόρες εκλογικές αναμετρήσεις του 1989 και του 1990, ενώ έχει εργαστεί για χρόνια στον χώρο της διαφήμισης και της επικοινωνίας. Ακόμα ένα όνομα που επίσης έχει πέσει στο τραπέζι είναι εκείνο του Θωμά Βαρβιτσιώτη, αλλά οι υποχρεώσεις του ως προέδρου της εταιρείας V&O μάλλον δεν του επιτρέπουν να αναλάβει ένα τέτοιο πόστο.

«Ειδικές αποστολές»

Υπάρχει, πάντως, σύμφωνα με πληροφορίες, η σκέψη ακόμα και να μείνει ουσιαστικά «ορφανή» η θέση αυτή και να λειτουργεί συλλογικά η «γαλάζια» ομάδα, με τον ξεχωριστό ρόλο που έχει ο καθένας. Πέραν των τριών προαναφερθέντων, που ούτως ή άλλως θα έχουν ενεργό συμμετοχή στην καμπάνια, δεδομένες είναι οι ευθύνες και τα καθήκοντα του γραμματέα της Πολιτικής Επιτροπής της Ν.Δ., Λευτέρη Αυγενάκη, του διευθυντή του γραφείου του προέδρου της Ν.Δ., Στέλιου Πέτσα, του γενικού διευθυντή της Ν.Δ., Νίκου Παπαθανάση, και του συμβούλου του κ. Μητσοτάκη Θανάση Νέζη.

Οι άνθρωποι για τις «ειδικές αποστολές» της προεκλογικής περιόδου παραμένουν οι στενοί και έμπιστοι συνεργάτες του προέδρου της Ν.Δ. Γρηγόρης ∆ηµητριάδης και Γιώργος Μυλωνάκης. Το επικοινωνιακό επιτελείο της προεκλογικής καμπάνιας θα στελεχώνουν ο διευθυντής του γραφείου Τύπου της Ν.Δ., Κωνσταντίνος Ζούλας, και οι αναπληρωτές του, Κύρα Κάπη και Αργύρης Παπαστάθης (που θα ενημερώνει τους ξένους δημοσιογράφους), ο σύμβουλος Στρατηγικής, Ευτύχης Βαρδουλάκης, και οι αναπληρωτές εκπρόσωποι Τύπου, Σοφία Ζαχαράκη και Γιάννης Μαστρογεωργίου, ένας εκ των οποίων αναμένεται να αντικαταστήσει την εκπρόσωπο Μαρία Σπυράκη (θα είναι υποψήφια στην Α’ Θεσσαλονίκης) το τελευταίο διάστημα πριν από τις εθνικές εκλογές. Στη διαδικτυακή καμπάνια τον πρώτο λόγο θα έχει ο Θοδωρής Λιβάνιος, ενώ καίριος στο ψηφιακό κομμάτι θα είναι ο ρόλος του Ελπιδοφόρου Παπανικολόπουλου.

Στην τελική ευθεία για την εκλογική αναμέτρηση θα επιλεγεί και η εταιρεία με την οποία θα συνεργαστεί η Νέα Δημοκρατία για την παραγωγή βίντεο, διαφημιστικών σποτ και άλλων επικοινωνιακών «εργαλείων» πανελλαδικής εμβέλειας.

Αμεση, τέλος, θα είναι η εμπλοκή στη χάραξη της επικοινωνιακής πολιτικής του γραμματέα Στρατηγικού Σχεδιασµού και Επικοινωνίας, Χρήστου Ταραντίλη, και του γραμματέα Προγράµµατος, Γιώργου Στεργίου.

Δημοσιεύθηκε στα Παραπολιτικά 8/3/2019