Οι προσλήψεις στον ΟΑΣΘ από το «παράθυρο» με μειωμένο έλεγχο από το ΑΣΕΠ αλλά και η έλλειψη σχεδίου από την πλευρά της κυβέρνησης για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης μετά την υποχρεωτική απελευθέρωσή τους στο τέλος του 2019, αποτελούν το αντικείμενο της ερώτησης που κατέθεσε προς την Κομισιόν η ευρωβουλευτής της ΝΔ και του ΕΛΚ Μαρία Σπυράκη.

Η ευρωβουλευτής ρωτά την Κομισιόν: α. εάν η κυβέρνηση έχει ενημερώσει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το αν έχει ή όχι σχέδιο για την επόμενη μέρα στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης μετά τις 3/12/2019, όποτε και απελευθερώνονται υποχρεωτικά, β. εάν συνάδουν οι προσλήψεις με την υπό εκκαθάριση διαδικασία και μετασχηματισμό του ΟΑΣΘ.

Ολόκληρο το κείμενο της ερώτησης της κ. Σπυράκη έχει ως εξής:

«Η εφαρμογή του κανονισμού 1370/2007
προβλέπει, ανάμεσα στα άλλα, και την απελευθέρωση των αστικών συγκοινωνιών με μια μεταβατική περίοδο η οποία έχει καταληκτική ημερομηνία την 3η Δεκεμβρίου 2019.

Ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, βρίσκεται σε διαδικασία εκκαθάρισης προκειμένου να μετασχηματιστεί στη νέα εταιρία Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης Α.Ε.. Με το ν. 4599/2019 δημιουργείται καθεστώς προσλήψεων προσωπικού στην υπό εκκαθάριση εταιρία με συνθήκες περιορισμένου έως και ανύπαρκτου ελέγχου από την αρμόδια ανεξάρτητη αρχή επιλογής προσωπικού για το δημόσιο τομέα (Α.Σ.Ε.Π.). Ειδικότερα, προβλέπεται η έκδοση προκήρυξης για προσλήψεις οδηγών από τον αρμόδιο Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κατόπιν εισήγησης του οικείου φορέα, ύστερα από έγκριση του ΑΣΕΠ, η οποία έγκριση χορηγείται εντός 15 ημερών. Ωστόσο, σε περίπτωση παρέλευσης της παραπάνω προθεσμίας, θεωρείται ότι χορηγήθηκε η έγκριση εκ μέρους του ΑΣΕΠ.
Έχοντας υπόψη ότι η διαδικασία πρόσληψης, όπως αυτή περιγράφεται, οδηγεί σε προσλήψεις για την υπό εκκαθάριση εταιρία χωρίς να γίνεται εκ των πραγμάτων ουσιαστικός έλεγχος από την αρμόδια ανεξάρτητη αρχή (ΑΣΕΠ), ερωτάται η Επιτροπή:

1. Έχει ενημερωθεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή από την ελληνική κυβέρνηση για την πορεία της απελευθέρωσης των αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη καθώς και για το ενδεχόμενο σχέδιο για τη λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών στην πόλη μετά τις 3/12/2019;
2. Συνάδουν οι προσλήψεις με μειωμένο έλεγχο του ΑΣΕΠ σε μία υπό εκκαθάριση και μετασχηματισμό εταιρία μεταφορών με καλές πρακτικές εξυγίανσης;»