Νίκος Μαστοράκης: Οκτώ βραβεία για το «Alimos, Greek Riviera’s Blue Diamond»
Ο Νίκος Μαστοράκης ταξίδεψε τον Άλιμο σε όλο τον κόσμο με το «Άλιμος, το Μπλε Διαμάντι της Ελληνικής Ριβιέρας»
Με το όγδοο βραβείο (Καλύτερου Σκηνοθέτη) από το φεστιβάλ τουριστικών ταινιών «Φοίνιξ» του Ζάγκρεμπ, έκλεισε ο φεστιβαλικός κύκλος του φιλμ «Alimos, Greek Riviera’s Blue Diamond» του Νίκου Μαστοράκη που κέρδισε επίσης και 12 υποψηφιότητες σε άλλες διεθνείς παρόμοιες διοργανώσεις.
Το φιλμ που αποτελεί την ισχυρότερη προβολή του Αλίμου αλλά και της χώρας στη διεθνή σκηνή, έχει κερδίσει ένα Grand Prix, δυο βραβεία σκηνοθεσίας, ένα καλύτερου τουριστικού φιλμ και τέσσερις ακόμη παρεμφερείς διακρίσεις σε φεστιβάλ ντοκιμαντέρ και τουριστικών ταινιών της Αμερικής και της Ευρώπης.
Σύμφωνα με τις κριτικές που έλαβε από τους οργανωτές των φεστιβάλ αυτών, το φιλμ χαρακτηρίστηκε «έξοχο, γεμάτο συναίσθημα, ασυνήθιστο σε σύλληψη και εκθαμβωτικό σε ομορφιά.»
Ο δήμαρχος Αλίμου Ανδρέας Κονδύλης, δήλωσε: Ένα μεγάλο «ευχαριστώ» στον έναν και μοναδικό Νίκο Μαστοράκη, που δέχτηκε να γράψει και να σκηνοθετήσει το φιλμ για τον Άλιμο. Και όχι μόνο το σκηνοθέτησε, αλλά και σάρωσε τα βραβεία διεθνώς, με τόσες πολλές υποψηφιότητες και διακρίσεις σε Ευρώπη και Αμερική.
Δεν καταφέραμε βέβαια να πάμε σε καμία τελετή βράβευσης για να παραλάβουμε αυτοπροσώπως το βραβείο (ας όψεται ο κοροναϊός), όμως το φιλμ αποτελεί πλέον πολύτιμο απόκτημα για την πόλη μας και τη διεθνή προβολή της.
Με το όγδοο και τελευταίο αυτό βραβείο κλείνει το ταξίδι της ταινίας στα Φεστιβάλ, ξεκινάει όμως το ταξίδι της στις τηλεοράσεις και το κοινό όλου του κόσμου. Και μαζί της, η τουριστική προβολή του Αλίμου στην υφήλιο.»
Ο Νίκος Μαστοράκης, ως δημιουργός μίλησε για το «Άλιμος, το Μπλε Διαμάντι της Ελληνικής Ριβιέρας» και είπε σχετικά:
«Για μένα, τόσο οι 12 υποψηφιότητες όσο και τα οκτώ βραβεία ήταν κάτι ανέλπιστο, ίσως επειδή σε κανένα στάδιο των γυρισμάτων και του μοντάζ δεν το είδα ως "βραβευμένο" αλλά απλώς σαν μια έντιμη απεικόνιση μιας μικρής πόλης με μεγάλη καρδιά, χωρίς διαφημιστικές υπερβολές όμως με την τρυφερότητα που της αξίζει.
Η απήχηση του στα ειδικά φεστιβάλ ήταν απλώς επιβεβαίωση αυτής της «διαφορετικής» επιλογής, της συναισθηματικής αφήγησης και της ανορθόδοξης οπτικής αισθητικής του φιλμ. Τώρα όμως αρχίζει ο δεύτερος σημαντικός κύκλος, η προώθησή του στις διεθνείς πλατφόρμες και τα τηλεοπτικά δίκτυα.
Ήδη έχουν κλείσει συμφωνίες για την προβολή του σε Amazon Prime, Hulu, Vudu, Criterion, Tubi, Roku, PopCorn, Crackle, Peacock και πολλούς άλλους streamers σε όλο τον κόσμο, ενώ προωθείται και σε τηλεοπτικά δίκτυα όπως το Travel Channel, το PBS, το BBC, η Rai, η ZDF και άλλες κρατικές τηλεοράσεις.
Όλες αυτές οι "πόρτες" που θα ήταν συνήθως κλειστές, ανοίγουν πιο εύκολα όταν έχεις να επιδείξεις οκτώ βραβεία.
Η τελική φιλοδοξία του θαυμάσιου δημάρχου μας, του Ανδρέα Κονδύλη, είναι να δουν αυτό το φιλμ και να μπουν στον πειρασμό να δουν τον Άλιμο από κοντά, όσοι το δυνατόν περισσότεροι θεατές.
Και το πλεονέκτημα των streamers, σε σύγκριση με την ελεύθερη over the air τηλεόραση, είναι ότι το φιλμ θα έχει πολυετή ζωή, θα είναι εκεί και θα παίζεται για τα επόμενα χρόνια και όχι "μιά κι έξω".
Μαζί με τα μονόλεπτα διαφημιστικά σποτς που το συνοδεύουν και που θα απλωθούν σε YouTube, Vimeo κλπ. πλατφόρμες από την άνοιξη, με την ευχή και την ελπίδα να συμπέσουν με νέες συνθήκες επιβίωσης, διαβίωσης και τουριστικής επανεκκίνησης για τη χώρα και τον Άλιμο.»
Το φιλμ που αποτελεί την ισχυρότερη προβολή του Αλίμου αλλά και της χώρας στη διεθνή σκηνή, έχει κερδίσει ένα Grand Prix, δυο βραβεία σκηνοθεσίας, ένα καλύτερου τουριστικού φιλμ και τέσσερις ακόμη παρεμφερείς διακρίσεις σε φεστιβάλ ντοκιμαντέρ και τουριστικών ταινιών της Αμερικής και της Ευρώπης.
Σύμφωνα με τις κριτικές που έλαβε από τους οργανωτές των φεστιβάλ αυτών, το φιλμ χαρακτηρίστηκε «έξοχο, γεμάτο συναίσθημα, ασυνήθιστο σε σύλληψη και εκθαμβωτικό σε ομορφιά.»
Ο δήμαρχος Αλίμου Ανδρέας Κονδύλης, δήλωσε: Ένα μεγάλο «ευχαριστώ» στον έναν και μοναδικό Νίκο Μαστοράκη, που δέχτηκε να γράψει και να σκηνοθετήσει το φιλμ για τον Άλιμο. Και όχι μόνο το σκηνοθέτησε, αλλά και σάρωσε τα βραβεία διεθνώς, με τόσες πολλές υποψηφιότητες και διακρίσεις σε Ευρώπη και Αμερική.
Δεν καταφέραμε βέβαια να πάμε σε καμία τελετή βράβευσης για να παραλάβουμε αυτοπροσώπως το βραβείο (ας όψεται ο κοροναϊός), όμως το φιλμ αποτελεί πλέον πολύτιμο απόκτημα για την πόλη μας και τη διεθνή προβολή της.
Με το όγδοο και τελευταίο αυτό βραβείο κλείνει το ταξίδι της ταινίας στα Φεστιβάλ, ξεκινάει όμως το ταξίδι της στις τηλεοράσεις και το κοινό όλου του κόσμου. Και μαζί της, η τουριστική προβολή του Αλίμου στην υφήλιο.»
Ο Νίκος Μαστοράκης, ως δημιουργός μίλησε για το «Άλιμος, το Μπλε Διαμάντι της Ελληνικής Ριβιέρας» και είπε σχετικά:
«Για μένα, τόσο οι 12 υποψηφιότητες όσο και τα οκτώ βραβεία ήταν κάτι ανέλπιστο, ίσως επειδή σε κανένα στάδιο των γυρισμάτων και του μοντάζ δεν το είδα ως "βραβευμένο" αλλά απλώς σαν μια έντιμη απεικόνιση μιας μικρής πόλης με μεγάλη καρδιά, χωρίς διαφημιστικές υπερβολές όμως με την τρυφερότητα που της αξίζει.
Η απήχηση του στα ειδικά φεστιβάλ ήταν απλώς επιβεβαίωση αυτής της «διαφορετικής» επιλογής, της συναισθηματικής αφήγησης και της ανορθόδοξης οπτικής αισθητικής του φιλμ. Τώρα όμως αρχίζει ο δεύτερος σημαντικός κύκλος, η προώθησή του στις διεθνείς πλατφόρμες και τα τηλεοπτικά δίκτυα.
Ήδη έχουν κλείσει συμφωνίες για την προβολή του σε Amazon Prime, Hulu, Vudu, Criterion, Tubi, Roku, PopCorn, Crackle, Peacock και πολλούς άλλους streamers σε όλο τον κόσμο, ενώ προωθείται και σε τηλεοπτικά δίκτυα όπως το Travel Channel, το PBS, το BBC, η Rai, η ZDF και άλλες κρατικές τηλεοράσεις.
Όλες αυτές οι "πόρτες" που θα ήταν συνήθως κλειστές, ανοίγουν πιο εύκολα όταν έχεις να επιδείξεις οκτώ βραβεία.
Η τελική φιλοδοξία του θαυμάσιου δημάρχου μας, του Ανδρέα Κονδύλη, είναι να δουν αυτό το φιλμ και να μπουν στον πειρασμό να δουν τον Άλιμο από κοντά, όσοι το δυνατόν περισσότεροι θεατές.
Και το πλεονέκτημα των streamers, σε σύγκριση με την ελεύθερη over the air τηλεόραση, είναι ότι το φιλμ θα έχει πολυετή ζωή, θα είναι εκεί και θα παίζεται για τα επόμενα χρόνια και όχι "μιά κι έξω".
Μαζί με τα μονόλεπτα διαφημιστικά σποτς που το συνοδεύουν και που θα απλωθούν σε YouTube, Vimeo κλπ. πλατφόρμες από την άνοιξη, με την ευχή και την ελπίδα να συμπέσουν με νέες συνθήκες επιβίωσης, διαβίωσης και τουριστικής επανεκκίνησης για τη χώρα και τον Άλιμο.»