Δημητρης_Ταρλοου_απο_προβα_Χιμαιρα__vasia_anagnostopoulouΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
Πολιτισμός

Δ. Τάρλοου στα «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ»: «Φιλμάρουμε την ώρα που παίζεται το έργο»

Ο πολύπειρος ηθοποιός, σκηνοθέτης και καλλιτεχνικός διευθυντής του Θεάτρου «ΠΟΡΕΙΑ» καταθέτει τα συν και πλην του live streaming και μιλά για τις εισπράξεις που έχουν καταγραφεί ως τώρα

Δύο μόνο θέατρα στην Ελλάδα πραγματοποιούν παραστάσεις live streaming αυτή τη στιγμή: το Εθνικό και το Πορεία. Με τον όρο αυτό, εννοούμε κάθε έργο που παίζεται σε 100% πραγματικό χρόνο, όπως ακριβώς γίνεται στη σκηνή. Οχι ‘on demand’ δηλαδή την διαθέσιμη διαδικτυακά πλην μαγνητοσκοπημένη παράσταση.


«Η διαφορά είναι καίριας σημασίας και κρύβει αρκετές νομικές παραμέτρους. Εμείς, δεν κρατάμε αρχεία. Οι παραστάσεις μας πραγματοποιούνται επιτόπου και φιλμάρονται εκείνη την ώρα», ξεκαθαρίζει στην στήλη ο Δημήτρης Τάρλοου, πολύπειρος ηθοποιός και σκηνοθέτης. Ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Θεάτρου Πορεία, πήρε τη δύσκολη απόφαση να κάνει την ψηφιακή μετάβαση κρίνοντας πως το σωστό είναι να γίνεται σε απόλυτο βαθμό και όχι στο περίπου. Αυτό όμως απαίτησε πολλές δυσκολίες, πρωτόγνωρα εμπόδια και υψηλά κόστη. «Χρειάζονται πολλές ώρες πρόβας και για να κινηματογραφήσεις ζωντανό θέαμα κοστίζει πολύ παραπάνω, συνεπώς χρειάζονται πολλά εισιτήρια για απόσβεση»

Δημητρης_Ταρλοου_απο_προβα_Γιουγκερμαν__vasiaanagnostopoulou__1_

Απόλυτα ικανοποιημένος δηλώνει από τις μέχρι τώρα εισπράξεις, δεδομένων πάντα των συνθηκών. «Τη μεγαλύτερη επιτυχία κατέγραψαν οι παραστάσεις όπου συμμετείχαν αναγνωρίσιμοι ηθοποιοί αλλά μπορώ να πω ότι σε γενικές γραμμές πήγαν όλες καλά».
Το «Αποκάλυψη τώρα» σε σκηνοθεσία Αρη Μπινιάρη ξεπέρασε τα 1.000 εισιτήρια, ενώ σε παρόμοια νούμερα κινείται και ο «Αρίστος» (Γ. Παπαγεωργίου). Η «Μεγάλη Χίμαιρα» (Δ. Τάρλοου) έκανε 9.000 εισιτήρια σε τρεις διαδικτυακές παραστάσεις, ενώ το «This is not Romeo & Juliet» (Α. Πανταζάρας) έκοψε 10.000 εισιτήρια (σε τρεις online παραστάσεις). 

Δημητρης_Ταρλοου__φωτογραφος_Ανδρεας_Σιμοπουλος



«Χρειάστηκε να βάλουμε οπτική ίνα για να εξασφαλίσουμε δυνατό ιντερνετ και ειδικά μηχανήματα ώστε ήχοι και φωνές να καταλήγουν σωστά στους αποδέκτες. Ηταν μεγάλα στοιχήματα»
, αποκαλύπτει τονίζοντας πως από την πρώτη καραντίνα είχαν καταγραφεί 850 χιλιάδες κλικ.

Δεν καταφύγαμε στο γνώριμο youtube


«Για αυτό επενδύσαμε σε μια πλατφόρμα ειδική και δεν καταφύγαμε στο γνώριμο youtube. Επιλέξαμε να συνεργαστούμε με ειδικό τηλε-σκηνοθέτη-κινηματογραφιστή τον Παύλο Κερασίδη που κατέχει μεγάλη εμπειρία και αντίληψη». Ομως,  θεωρεί πως, όσο κι αν το θεατρικό live streaming είναι ένα σκηνικό υποκατάστατο, και όσο αν αποτελεί το έναυσμα για να γίνουν οι απαραίτητες αναβαθμίσεις στον κλάδο, δεν παύει να είναι μια αναγκαστική παρένθεση που επέβαλε η πανδημία COVID-19. «Το θεατρο το γεύεσαι οπως το φαγητό, με όλες τις αισθήσεις», λέει. 


Μπορεί ο θεατής να είναι σίγουρος πως το έργο που παρακολουθεί από την προσωπική του οθόνη, όντως, παίζεται εκείνη την ώρα; «Εχουμε backstage όπου οι ηθοποιοί διακρίνονται όταν πλησιάζουν τη σκηνή. Επιπλέον, έχουμε αλληλεπίδραση με το κοινό μέσα από σχόλια θεατών. Οι ηθοποιοί πάντα μιλάνε στον κόσμο για αυτό που συμβαίνει σήμερα π.χ. αν εχει καταιγίδα εκείνη την ώρα το λένε, κάτι που δεν θα συμβεί σε μία on demand  παρασταση εφόσον ειναι μαγνητοσκοπημένη».

Είχαμε θεατές από το Λονδίνο, την Αυστρία, τις ΗΠΑ, το Βέλγιο, την Κύπρο, κάποια κράτη της Ασίας, τη Γερμανία


Ανέφερε ακόμη μια νέα κατηγορία με το όνομα nearlive δηλαδη θα προβαλλεται συγκεκριμένη ώρα και μερα αλλα δεν είναι σε ζωντανή μετάδοση. «Το ΠΟΡΕΙΑ θα συνεχίσει να πορεύεται στις απόλυτα live παραστάσεις».


Στα θετικά του livesteraming  αναφέρει ότι προσελκύει άτομα που δεν θα μπορούσαν να δουν μια κανονική παράσταση όπως τα ΑΜΕΑ ή όσους ζουν σε απομακρυσμένες περιοχές και στο εξωτερικό. «Εχουν μια ευκαιρία να ξεφύγουν από τα τηλεοπτικά προϊόντα», προσθέτει υπογραμμίζοντας πως το μεγαλύτερο ποσοστό που παρακολούθησε τις παραστάσεις του ΠΟΡΕΙΑ ήταν από το εξωτερικό. «Είχαμε θεατές από το Λονδίνο, την Αυστρία, τις ΗΠΑ, το Βέλγιο, την Κύπρο, κάποια κράτη της Ασίας, τη Γερμανία. Περιορίσαμε κάπως την τεράστια ζημιά, όμως περιμένουμε να δούμε και την αποζημείωση για όσους παρέμειναν κλειστοί (σ.σ. 20% των συνολικών θέσεων)».  


Όσον αφορά τα πρώτα σχέδια για το 2021 το Θέατρο Πορεία ετοιμάζει να εφαρμόσει σύστημα υποτιτλισμού σε πολλές ξένες γλώσσες. «Ακόμη θα μπορεί να νοικιάζει ο θεατης μια παράσταση αφού ολοκληρωθούν οι απαραίτητες συμφωνίες για τα δικαιωματα των συντελεστων. Τις επόμενες εβδομάδες θα ειμαστε έτοιμοι».

ΛΗΤΩ ΜΗΣΙΑΚΟΥΛΗ
litomissiakouli@yahoo.com

*ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΕΦ/ΔΑ «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ» (ΕΝΘΕΤΟ 'SECRET'/ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ)

Aποδοχή Cookies

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies της Google ή/και άλλων παρόχων διαφήμισης για την παροχή των υπηρεσιών του, για την εξατομίκευση διαφημίσεων και για την ανάλυση της επισκεψιμότητας. Η Google κοινοποιεί πληροφορίες σχετικά με την από μέρους σας χρήση αυτού του ιστότοπου. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.

Διαβάστε περισσότερα