Με μεγάλη επιτυχία η πρεμιέρα των «Παλαιστών» στο κατάμεστο θέατρο του παλαιού Ελαιουργείου Ελευσίνας
Ένα έργο ορόσημο στην Ελληνική πραγματικότητα
Στο Παλαιό Ελαιουργείο Ελευσίνας δόθηκε η πρώτη παράσταση των Παλαιστών σε συνεργασία με την Περιφέρεια Αττικής.
Η Μαίρη Ραζή, ο Σωτήρης Τσόγκας, ο Κώστας Δαρλάσης, η Ιωάννα Μαλακατέ, ο Αντώνης Ζιώγας η Ελένη Κερολάρη, ερμήνευσαν τους ήρωες του έργου σε σκηνοθεσία του Παντελή Παπαδόπουλου. Τα σκηνικά κοστούμια ήταν της Λαμπρινής Καρδάρα και η μουσική του Διονύση Τσακνή. Ένα βιολί και τρεις βαλίτσες και το ταξίδι ξεκινά. «Οι συνταξιδιώτες μας δεν πληρώνουν εισιτήριο, πρέπει να είναι στην αφετηρία στις 8.15 Δεν χρειάζεται κράτηση θέσεων το ΘΕΑΤΡΟ ΠΡΟΒΑ έχει φροντίσει για όλες τις λεπτομέρειες. Σας περιμένουμε. Καλή σας διασκέδαση» έγραφε η Μαίρη Ραζή στη σελίδα της στο facebook.
Στο κατάμεστο θέατρο του παλαιού Ελαιουργείου βρέθηκαν μεταξύ άλλων ο Κώστας Λάκης, ο Νίκος Δάφνης, ο Ηλίας Μαλαδής, ο Δημήτρης Φραγικόγλου, ο Διονύσης Τσακνής, η Κωνστατίνα Σαραντοπούλου και άλλοι.
Oι «Παλαιστές» αποτελούν έργο ορόσημο για την Ελληνική πραγματικότητα. Ο λαός ποτέ δεν έπαψε να ελπίζει, να μοχθεί, να καταστρέφεται και να διατηρείται στο χρόνο. Η κοινωνική μας πυραμίδα είναι το έναυσμα του συγγραφέα ώστε να μας παρουσιάσει χωρίς σχήματα λόγου, χωρίς μεταφορές αυτό που όλοι ξέρουμε και αγνοούμε. Το πολιτικό «παραμύθι» που θρέφει συστηματικά το λαϊκό υπόβαθρο. Ο Στρατής Καρράς με το κείμενο του, απλώς αφυπνίζει τους διαλόγους – κραυγή, που έχει μέσα του ο άνθρωπος – ηθοποιός.Ο ίδιος έγραψε: «Δεν επιχειρώ τίποτα καινούργιο ή ξεχωριστό. Η προσπάθειά μου είναι να διερευνήσω και να εμπλουτίσω, την πολύ παλιά μέθοδο της τέχνης του θεάτρου. Ψάχνοντας στα τυφλά, προχωρώ, πατώντας με σεβασμό στην παράδοση.
Έτσι έχουμε ξανά το πανάρχαιο ερώτημα : Από πού ερχόμαστε, ποια είναι η έννοια της ζωής, που πάμε. Ο καλλιτέχνης ακολουθά και ακολουθείται. Η τέχνη του θεάτρου όπως κάθε τέχνη είναι μια μακριά πορεία. Η προσφορά του καθενός αξιολογείται με το πόσο και τι θα προσφέρει κατά την πορεία αυτή.
Έτσι έχουμε έργα εφιαλτικά – απαισιόδοξα. Μα η απαισιοδοξία στη σκηνή ουσιαστικά ενεργεί αισιόδοξα στην πλατεία. Το αδιέξοδο προκαλεί δύο βασικές αντιδράσεις: την αδράνεια, δηλαδή την παραδοχή της αδυναμίας σου ν’ αγωνιστείς, και την αποτελεσματική δράση για αντίσταση εναντίον της καταπίεσης. Από την άποψη αυτή «Οι Παλαιστές» είναι έργο απαισιόδοξο στη σκηνή».
Οι επόμενες παραστάσεις είναι 4/9 στο Μενίδι, 9/9 στον Άγιο Δημήτριο ενώ από τις 15 Οκτωβρίου θα παίζεται στο Θέατρο Πρόβα!