Την σπαρταριστή κωμωδία του πολυβραβευμένου Κώστα Μουρσελά «Η κυρία δεν πενθεί» με την τολμηρή σκηνοθετική ματιά του Σωτήρη Τσόγκα, έχει ανέβει στο «Θέατρο Πρόβα» από τις αρχές του Φεβρουαρίου 2023 και παίζεται κάθε Παρασκευή – Σάββατο και Κυριακή. Στο σπονδυλωτό κείμενό του δημιουργεί συνθήκες και ήρωες σε αδιέξοδα, ένα πάνελ τραγελαφικών προσωπικοτήτων και καταστάσεων. Υψώνει τον καθρέφτη κατάμουτρα στην σύγχρονη εποχή, μέσα από ένα διαχρονικό έργο που ξεγυμνώνει την κοινωνία και γελοιοποιεί την αυταπάτη του Νεοέλληνα με ξεκαρδιστικό τρόπο προκαλώντας το αβίαστο και αυθόρμητο γέλιο του θεατή..

Ο Κώστας Μουρσελάς είναι γνωστός στο ευρύ κοινό μέσα από τις σπουδαίες σειρές «Εκείνος κι Εκείνος», «Βαμμένα κόκκινα μαλλιά», αλλά και για την γραφή του που σφράγισε την νεοελληνική δραματουργία στην σύγχρονη θεατρική ιστορία. Έργα του παίχτηκαν στο εξωτερικό (Γαλλία, Γερμανία, Αμερική).

Η Μαίρη Ραζή και ο Σωτήρης Τσόγκας πρωταγωνιστούν έχοντας μαζί τους: τον Κώστα Δαρλάση, τον Αντώνη Ζιώγα, την Κατερίνα Ζαχαριουδάκη, τον Κώστα Κατσένο και τραγουδάει η Κοραλία Τσόγκα.

Η σκηνοθεσία είναι του έμπειρου Σωτήρη Τσόγκα, τα σκηνικά και κοστούμια της Λαμπρινής Καρδαρά, η πρωτότυπη μουσική του Νίκου Χαριζάνου και το video art του Παναγιώτη Τσάγκα.

Λίγα λόγια για το έργο:

Μια διαθήκη, ένα χαλί, μια σημαία, μια γυμνή αφίσα κι η φωτογραφία ενός μακαρίτη, γίνονται αφορμή, για να φτάσει ένα νεόπλουτο ζευγάρι στα πρόθυρα νευρικής κρίσης, ένα παιδί να βρεθεί ανάμεσα στα πυρά των γονιών του, δύο ξεμωραμένοι ηδονοβλεψίες να ανακτήσουν τη χαμένη τους στύση, ένας θεσιθήρας να στερηθεί την εύνοια του “πατρός” από τη μετρέσα του και μια κλαίουσα χήρα, εξ όλης και προώλης, να εξομολογηθεί στον νεκρό σύζυγό της τα κρίματά της. Ο Κώστας Μουρσελάς υψώνει τον καθρέφτη κατάμουτρα στην εποχή μέσα από ένα διαχρονικό, σπονδυλωτό έργο που ξεγυμνώνει την κοινωνία και γελοιοποιεί την αυταπάτη του Νεοέλληνα με ξεκαρδιστικό τρόπο.


Μαίρη Ραζή στα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ: Το Metoo έπρεπε να γίνει - Νομίζω ότι έκανε κακό στο θέατρο

Ποια είναι η Μαίρη Ραζή

Η Μαίρη Ραζή είναι απόφοιτος της Γαλλικής Φιλολογίας και της Δραματικής Σχολής Αθηνών του Γιώργου Θεοδοσιάδη. Μέλος του Σ.Ε.Η. και του Τ.Α.Σ.Ε.Η, Γ.Γ του Δ.Σ της Ε.Μ.ΚΕ.ΘΙ, ιδρύτρια του Θεάτρου Οδού Ερμού, της εταιρείας Θεάτρου Πρόβα και της Ανώτερης Σχολής Δραματικής Τέχνης «Η Πρόβα». Μέλος της κριτικής επιτροπής του Υπουργείου Παιδείας στους Πανελλήνιους Μαθητικούς Καλλιτεχνικούς αγώνες. Η Παιδική Σκηνή του Θεάτρου «ΠΡΟΒΑ» λειτουργεί υπό τη διεύθυνση της για 20η χρονιά. Έχει πρωταγωνιστήσει σε 50 παραστάσεις και έχει τιμηθεί από το Διεθνή Πολιτιστικό Σύλλογο Σαλαμίνας με το Χρυσό Μετάλλιο της Βεργίνας. Της απονεμήθηκε το βραβείο «Α' Γυναικείας Ερμηνείας- Ελένης Χατζιαργύρη» από την Ακαδημία Κορφιάτικων Θεατρικών βραβείων. Στο 3ο Διεθνές Φεστιβάλ Διαβαλκανικού Θεάτρου 2018, απονεμήθηκε βραβείο Εξαίρετης Θεατρικής Ερμηνείας Τετραπλού Ρόλου στο έργο «Το Δωμάτιο με τους Μανδαρίνους». Το 2018, βραβεύτηκε από την εκπομπή «Ηθοποιός σημαίνει Φως», για την πολυετή της προσφορά στο θέατρο, στον κινηματογράφο, στην τηλεόραση και στον Ελληνικό Πολιτισμό. Το 2019,από την Σχολή Δημοσιογραφίας New Media Studies, έλαβε τιμητικό βραβείο για την συλλογική προσφορά της στο θέατρο. Από το Θ.Ε.Σ. Μα. Θεατρικό Εργαστήρι Σπερχειάδας - Μακρακώμης τιμήθηκε για την πολυετή της προσφορά στον πολιτισμό και το θέατρο. Σειρές στην τηλεόραση: «Καφέ της Χαράς», «Η ώρα η καλή» «Τα επτά κακά της μοίρας μου», «Μπαμπά μην τρέχεις». Σκηνοθεσίες: «Ο Συμβιβασμός» του Γιάννη Χρυσούλη ,«Τσιγγάνικο όνειρο» του Τάκη Χρυσούλη, «Τ’ αθάνατο νερό», «Δήμητρα και Περσεφόνη», του Τ. Χρυσούλη και «Στη χώρα των αγραμμάτων» του Β. Αναστασιάδη, «Ένα κορίτσι που το έλεγαν Ευρώπη» του Γ. Χατζηδάκη. Στον κινηματογράφο : «Ρένα, να η ευκαιρία» σε σκηνοθεσία Κ. Καραγιάννη με τη Ρένα Βλαχοπούλου και «Πικρό χιόνι» του Γ. Αγαθονικιάδη, «Το τσιφτετέλι» της Σ. Βογιατζόγλου. Στο ραδιόφωνο συμμετείχε σε πολλά θεατρικά έργα.


Μαίρη Ραζή στα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ: Το Metoo έπρεπε να γίνει - Νομίζω ότι έκανε κακό στο θέατρο

Η Μαίρη Ραζή μίλησε στο parapolitika.gr και τον Γιάννη Ξυνόπουλο για την παράσταση «Η κυρία δεν πενθεί» που πρωταγωνιστεί. Επίσης αναφέρθηκε στα όνειρά της, τον κινηματογράφο, τις τηλεοπτικές προτάσεις, και τον ρόλο που έχει παίξει στην ζωή της το Θέατρο Πρόβα που έχει αφήσει το δικό του αποτύπωμα στα θεατρικά δρώμενα της Αθήνας.

Τι παρουσιάζετε τώρα στο «Θέατρο Πρόβα»

«Τη φετινή χειμερινή περίοδο στη Κεντρική Σκηνή του Θεάτρου Πρόβα παρουσιάζουμε την σπαρταριστή κωμωδία του πολυβραβευμένου Κώστα Μουρσελά «Η κυρία δεν πενθεί» με την τολμηρή σκηνοθετική ματιά του Σωτήρη Τσόγκα, από το Σάββατο 4 Φεβρουαρίου και κάθε Παρασκευή – Σάββατο και Κυριακή. Στο σπονδυλωτό κείμενό του δημιουργεί συνθήκες και ήρωες σε αδιέξοδα, ένα πάνελ τραγελαφικών προσωπικοτήτων και καταστάσεων. Υψώνει τον καθρέφτη κατάμουτρα στην σύγχρονη εποχή, μέσα από ένα διαχρονικό έργο που ξεγυμνώνει την κοινωνία και γελοιοποιεί την αυταπάτη του Νεοέλληνα με ξεκαρδιστικό τρόπο προκαλώντας το αβίαστο και αυθόρμητο γέλιο του θεατή.

Η Παιδική Σκηνή του θεάτρου «Πρόβα», με αφορμή την επέτειο των 100 χρόνων από τη Μικρασιατική καταστροφή, παρουσιάζει το άπαιχτο έργο του Υάκινθου Μάινα "Γιαγιά Σμύρνη"σε σκηνοθεσία της Κοραλίας Τσόγκα.

Μέσα από παραμύθια της "Γιαγιάς Σμύρνης" οι μικροί θεατές γνωρίζουν την κουλτούρα, τον πολιτισμό, την παράδοση της Μικράς Ασίας. Με σμυρναίικα παραδοσιακά, μικρασιάτικα τραγούδια και με γιγάντιες φιγούρες του θεάτρου σκιών οι μικροί θεατές μοιράζονται την σκηνή με τους ηθοποιούς. Κάθε Κυριακή στις 11:30. Δίδονται οργανωμένες παραστάσεις για σχολεία».

Πείτε μας σχετικά με το ρόλο που υποδύεστε στο έργο «Η κυρία δεν πενθεί»

«Είμαι πολύ χαρούμενη που μου δίνεται η ευκαιρία να υποδύομαι τρεις διαφορετικούς σπουδαίους ρόλους στο έργο Η Κυρία δεν πενθεί. Στην Καλλιόπη όπως λέει και ο στίχος του Κώστα Δαρλάση "Κι αν έχεις κύρη ανίκανο που είναι όλο δηλώσεις, ξεκρέμασε το δίκαννο και τρέξε να γλιτώσεις", η ηρωίδα αγανακτεί με την δειλία του άντρα της , τον ειρωνεύεται και τσακώνεται συνέχεια μαζί του.

Η Καλλιόπη είναι ένας δικός μας άνθρωπος. Πολλοί θεατές αναγνωρίζουν την γυναίκα τους. Οι διάλογοι του κειμένου είναι σπαρταριστοί.

Επίσης, υποδύομαι μια νεόπλουτη που πουλάει και αγοράζει σε τιμή ευκαιρίας χαλιά, ασημικά κλπ. Σε αυτό το κείμενο η ηρωίδα εκπροσωπεί την νεοπλουτική τάξη και με ένα πολύ αστείο τρόπο την παθολογία και την υστερία της.

Ευχαριστώ που μετά από τόσα χρόνια κατάφερα να παίξω αυτές τις υπέροχες ηρωίδες του Κώστα Μουρσελά. Είμαι τυχερή. Για εμένα ήταν τεράστια υποκριτική πρόκληση και χαίρομαι που το δοκίμασα.

Στον μονόλογο της απαρηγόρητης χήρας η ηρωίδα βοηθάει με έναν «ιδιαίτερο» τρόπο τον άντρα της να πάρει δάνεια, σπίτια, εξοχικά και να κάνει καριέρα. Όταν όμως ο σύζυγος μαθαίνει τα κατορθώματα της συζύγου του αυτοκτονεί. Η χήρα είναι απαρηγόρητη και τον κατηγορεί . Ένας κωμικοτραγικός υπέροχος μονόλογος.

Ευχαριστώ που μετά από τόσα χρόνια κατάφερα να παίξω αυτές τις υπέροχες ηρωίδες του Κώστα Μουρσελά. Είμαι τυχερή. Για εμένα ήταν τεράστια υποκριτική πρόκληση και ένα προσωπικό στοίχημα που νομίζω το κοινό θα με ανταμείψει».

Μαίρη Ραζή στα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ: Το Metoo έπρεπε να γίνει - Νομίζω ότι έκανε κακό στο θέατρο

Πείτε μας για την δημιουργία του Θεάτρου Πρόβα - Ποιο ήταν το έναυσμα;

«Το θέατρο πρόβα δημιουργήθηκε από τη συνεργασία που είχαμε ο Σωτήρης Τσόγκας, ο Τάσος Δήμας και εγώ. Ιδρύθηκε η εταιρεία Α-θέατο πού έδρα της είχε την οδό Ερμού 106 στο Μοναστηράκι. Ιδρύσαμε μία ΑΜΚΕ γιατί είχαμε ανάγκη να εκφραστούμε καλλιτεχνικά με τον δικό μας τρόπο. Την πρώτη μας παραγωγή την σκηνοθέτησε ο Δημήτρης Έξαρχος και ήταν ένα πολύ πρωτοποριακό έργο για την εποχή του του Γιώργου Χασάπογλου «Η πιπίλα». Στόχος της εταιρείας μας ήταν να εκφραστούμε εμείς ως καλλιτέχνες, έτσι επιλέγαμε έργα εκτός ταμειακής επιταγής αλλά θέλαμε να μας εκφράζουν να καλύπτουν τις καλλιτεχνικές μας ανησυχίες και το καταφέραμε».

Με ποια κριτήρια γίνετε η επιλογή του ρεπερτορίου;

«Όπως είπα και προηγουμένως η επιλογή του ρεπερτορίου μας γίνεται καθαρά με καλλιτεχνικά κριτήρια. Από το 1984 μέχρι σήμερα έχουμε παρουσιάσει 90 παραγωγές, συνεργαστήκαμε με πάρα πολλούς σκηνοθέτες. Από τις 90 παραγωγές οι 45 ήταν ελληνικά έργα κλασικά και σύγχρονα και από το ξένο ρεπερτόριο παρουσιάσαμε αρκετά κλασικά αλλά και σύγχρονα έργα και στην παιδική σκηνή το ίδιο πολλά από τα έργα αυτά ήταν άπαιχτα».

Μαίρη Ραζή στα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ: Το Metoo έπρεπε να γίνει - Νομίζω ότι έκανε κακό στο θέατρο

Ποιοι ήταν οι στόχοι σας για το «Θέατρο Πρόβα», και αν αυτοί επιτευχθήκαν;

«Στόχος μας ήταν και είναι να αφυπνίζεται ο κόσμος, να προβληματίζεται και να ψυχαγωγείται. Το κοινό που μας παρακολουθεί ξέρει ότι μπαίνοντας στο Θέατρο Πρόβα θα δει την καλλιτεχνική μας ταυτότητα, την εντιμότητα, την αγάπη που έχουμε για το θέατρο και θα αισθανθεί μία ζεστή φιλοξενία. Οι δικοί μας θεατές είναι η οικογένειά μας και είμαστε όλοι μαζί μία αγκαλιά στην υπηρεσία του πολιτισμού και της τέχνης μας. Εγώ έχω μία ιδιαίτερη σχέση με το κοινό μου, μου φέρνουν αντί για λουλούδια ρίγανη, τσάι βουνού, πέτρες από νησί, αλάτι Μεσολογγίου, κρασί, λικέρ, σπιτικό γλυκό του κουταλιού που μου αρέσει».

Ποια η άποψη που έχετε σχηματίσει για το ελληνικό #metoo

«Η κίνηση Me too έπρεπε να γίνει, αλλά γενικά νομίζω ότι έκανε κακό στο θέατρο. Ενημερώθηκε ο κόσμος για τις απρεπείς και άσεμνες συμπεριφορές πού δέχτηκαν αγόρια και κορίτσια από τους πιο ισχυρούς. Αυτό όμως συμβαίνει σε όλες τις δουλειές. Σε μας πήρε μία τεράστια έκταση γιατί τα πρόσωπα ήταν δημόσια, ήταν γνωστοί πρωταγωνιστές, ενώ σε άλλους χώρους δουλειάς δεν γίνεται η ανάλογη προβολή. Αυτή η κίνηση αποκαθιστά την αξιοπρέπεια του κάθε καλλιτέχνη. Διεκδικήσαμε το σεβασμό και τον αλληλοσεβασμό που πρέπει να έχουμε όλοι όσοι συνεργαζόμαστε σε οποιαδήποτε δουλειά».

Μαίρη Ραζή στα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ: Το Metoo έπρεπε να γίνει - Νομίζω ότι έκανε κακό στο θέατρο

Εσείς έχετε βιώσει συμπεριφορές αντίστοιχες με τις καταγγελλόμενες;

«Δεν έχω βιώσει ανάλογες συμπεριφορές. Όχι ότι δεν με φλέρταραν, ή ότι κάποια στιγμή μπορεί να έχασα κάποια δουλειά γιατί δεν ενέδωσα στις ορέξεις κάποιου αρσενικού. Φυσικά με φλέρταραν, και φυσικά φλέρταρα και εγώ. Δεν ήμουνα καλόγρια. Λίγο αλατοπίπερο ομορφαίνει τη ζωή μας αλλά αν το φλερτ έχει την οποιαδήποτε χροιά ιδιοτέλειας εμένα δεν με αφορά το σταματάω, το απαγορεύω. Έκοβα το βήχα. Άλλο σου αρέσω - μου αρέσεις και όπου μας βγάλει, κι άλλο ένα χυδαίο αλισβερίσι».

Δίνεται συμβουλές στα νέα παιδιά;

«Δεν μου αρέσει να δίνω συμβουλές αλλά λέω συνήθως στους σπουδαστές της Δραματικής Σχολής Πρόβα να ακολουθούν τα όνειρά τους, να μορφώνονται, να επιμένουν, να μην απογοητεύονται, να αγαπάνε και να ακολουθούν τους στόχους τους για να μπορέσουν να πραγματοποιήσουν τα όνειρά τους».

Μαίρη Ραζή στα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ: Το Metoo έπρεπε να γίνει - Νομίζω ότι έκανε κακό στο θέατρο

Ηθοποιός για το θέατρο ή τον κινηματογράφο; Αλλιώς πώς γίνεται ένας ηθοποιός γνωστός στο ευρύ κοινό;

«Αγαπώ πάρα πολύ τον κινηματογράφο μα πάρα πολύ. Έγινα ηθοποιός γιατί νόμιζα ότι θα παίξω στον κινηματογράφο. Επί πολλά χρόνια έβλεπα μία ταινία κάθε μέρα. Έπαιξα σε λίγες ταινίες στην καριέρα μου, αλλά έπαιξα σε 58 θεατρικές παραστάσεις και αγάπησα πολύ το θέατρο Είμαι ευτυχισμένη που έκανα το όνειρό μου πραγματικότητα, χωρίς να υπολογίζω ποτέ τις δυσκολίες και τις αντιξοότητες.

Το θέατρο μου χάρισε τις πιο σημαντικές στιγμές της ζωής μου. Δεν απογοητεύτηκα ποτέ, δεν το βάζω κάτω. Είμαι σκληρό καρύδι και αρκετά καλή επιχειρηματίας. Σπάνια ένας καλλιτέχνης μπορεί να κάνει και διαχείριση στα οικονομικά του. Εγώ δεν βγήκα στο θέατρο για να γίνω γνωστή έγινα πιο πολύ μέσα από την τηλεόραση και με την ιδιαίτερη φωνή μου».

Μαίρη Ραζή στα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ: Το Metoo έπρεπε να γίνει - Νομίζω ότι έκανε κακό στο θέατρο

Τηλεοπτικές προτάσεις είχατε φέτος;

«Όχι δεν ντρέπομαι να το πω! Κανένας δεν μου έκανε πρόταση να παίξω φέτος στην τηλεόραση. Ενώ γίνονται τόσα πολλά σίριαλ φαίνεται δεν υπήρχε ρόλος κατάλληλος για μένα. Όλοι οι σκηνοθέτες και οι παραγωγοί με αγαπάνε και με εκτιμάνε ιδιαιτέρως, αλλά τυχαίνει και αυτό. Υπάρχουν λίγες κωμωδίες και εμένα με έχουν ταυτίσει με την κωμωδία, λίγοι ξέρουν ότι στο θέατρο βραβεύτηκα για ένα δραματικό ρόλο».

Θέατρο Πρόβα

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

ΚΕΙΜΕΝΟ: Κώστας Μουρσελάς
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Σωτήρης Τσόγκας
ΣΚΗΝΙΚΑ-ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ: Λαμπρινή Καρδαρά
ΜΟΥΣΙΚΗ: Νίκος Χαριζάνος
VIDEO ART: Παναγιώτης Τσάγκας
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΦΩΤΙΣΜΩΝ: Σωτήρης Τσόγκας
ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΦΩΤΙΣΜΩΝ: Υάκινθος Μάινας
ΒΟΗΘΟΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ: Αντώνης Ζιώγας
ΣΤΙΧΟΙ: Κώστας Δαρλάσης
ΤΡΑΓΟΥΔΙ: Κοραλία Τσόγκα
ΚΙΘΑΡΑ: Υάκινθος Μάινας
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΧΟΡΕΥΤΙΚΩΝ ΚΙΝΗΣΕΩΝ: Σταυρούλα Ρόιδου
ΦΩΤΟΓΡΑΦIEΣ: Γιώργος Πανηγυρόπουλος
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΚΙΤΣΩΝ: Κώστας Δαρλάσης
ΑΦΙΣΑ – ΕΞΩΦΥΛΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ : Βασίλης Κουκμήσης
ΜΟΝΤΕΛΟ ΑΦΙΣΑΣ: Σταυρούλα Ρόιδου
ΤΥΠΟΓΡΑΦΕΙΟ : ANGELAKIS DIGITAL
ΠΑΡΑΓΩΓΗ: ΘΕΑΤΡΟ ΠΡΟΒΑ Μαίρης Ραζή // ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΘΕΑΤΡΟΥ: Μαίρη Ραζή

Μαίρη Ραζή στα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ: Το Metoo έπρεπε να γίνει - Νομίζω ότι έκανε κακό στο θέατρο

ΔΙΑΝΟΜΗ

ΜΑΙΡΗ ΡΑΖΗ: Γυναίκα, Καλλιόπη, Μαρίτσα
ΣΩΤΗΡΗΣ ΤΣΟΓΚΑΣ: Άντρας, Νέστωρ
ΚΩΣΤΑΣ ΔΑΡΛΑΣΗΣ: Ιάσων, Φίλιππος
ΑΝΤΩΝΗΣ ΖΙΩΓΑΣ: Αντώνης, Λεωνίδας
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΖΑΧΑΡΙΟΥΔΑΚΗ: Κλεοπάτρα
ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΤΣΕΝΟΣ: Τρίτος
«Η κυρία δεν πενθεί» του Κώστα Μουρσελά στο Θέατρο ΠΡΟΒΑ-2

ΘΕΑΤΡΟ ΠΡΟΒΑ (ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ)

Διεύθυνση: Ηπείρου 39, Αθήνα 104 39
Τηλέφωνο: 21 0881 8326
Πληροφορίες: Prova.gr Facebook: Prova.theater 
Έναρξη παραστάσεων: Σάββατο 4 Φεβρουαρίου 2023 ώρα 21:00
Ημέρες και ώρες παραστάσεων : Παρασκευή και Σάββατο στις 21:00 και Κυριακή στις 20:00
Διάρκεια παράστασης: 100 λεπτά
Τιμή εισιτηρίων: 12 & 15 euro/άτομο
Προπώληση: Viva.gr
TICKETMASTER – και στο Ταμείο του Θεάτρου



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΚΩΣΤΑ ΜΟΥΡΣΕΛΑ

Ο Κώστας Μουρσελάς (1932-2017) γεννήθηκε στον Πειραιά. Εκεί τελειώνει και το λύκειο. Το 1951, πρωτοετής φοιτητής της Νομικής, συνελήφθη ως πρώην στέλεχος της ΕΠΟΝ και δικάστηκε από έκτακτο στρατοδικείο της εποχής (υπόθεση Μπελογιάννη). Για χρόνια σπούδαζε βιολί, που το διέκοψε όταν άρχισε να τον θέλγει το θέατρο.

Κώστας Μουρσελάς (1932 - 2017)
Κώστας Μουρσελάς (1932 - 2017)

Ολοκλήρωσε τις σπουδές του στη Νομική, αλλά λίγο πριν πάρει την άδεια δικηγόρου εγκατέλειψε τη δικηγορία και το 1959 διορίστηκε ως υπάλληλος στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους όπου εργάστηκε ως το 1969, όταν τον απέλυσε η Χούντα. Έκτοτε αφοσιώθηκε ολοκληρωτικά -και επαγγελματικά πια- στο γράψιμο. Έργα του παίχτηκαν από θιάσους του Ελεύθερου Θεάτρου, από το Εθνικό Θέατρο, από το Θέατρο Τέχνης, από το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, από Δημοτικά Θέατρα, καθώς και από θιάσους του εξωτερικού (Γαλλία, Γερμανία, Κύπρος). Μερικοί τίτλοι γνωστών θεατρικών έργων του είναι: “Ενυδρείο”, “Μαχαίρι στο κόκαλο”, “Οι φίλοι”, “Το αυτί του Αλέξανδρου”, “Η κυρία δεν πενθεί”, “Επικίνδυνο φορτίο”, “Ω! τι κόσμος μπαμπά!”, “Το δίκανο”, “Ημιτελής συνουσία”, κ.ά. Στο πλατύ κοινό έγινε γνωστός από τηλεοπτικές παρουσιάσεις έργων του (“Μικρές αγγελίες”, “Σιγά η πατρίδα κοιμάται”, “Το ρολόι”) και από την περίφημη τηλεοπτική σειρά “Εκείνος και… Εκείνος”, με πρωταγωνιστές τους Β. Διαμαντόπουλο και Γ. Μιχαλακόπουλο (130 θεατρικά μονόπρακτα). Το 1990 επανήλθε στην πεζογραφία εκδίδοντας το μυθιστόρημα “Βαμμένα κόκκινα μαλλιά” (εκδ. “Κέδρος”, οριστική έκδοση: “Ελληνικά Γράμματα”, 2006, επανέκδοση: “Πατάκης”, 2014), που οι πωλήσεις του ξεπέρασαν, συνολικά, τις διακόσιες χιλιάδες αντίτυπα, μεταφράστηκε στα αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά, τουρκικά και εβραϊκά και μεταφέρθηκε στην τηλεόραση. Ακολούθησαν διηγήματα, νουβέλες, καθώς και το μυθιστόρημα “Το παιχνίδι των τεσσάρων” (1998) που το συνέγραψε με τους Π. Τατσόπουλο, Γ. Σκούρτη και Α. Σουρούνη. Το 1999 εξέδωσε το μυθιστόρημα “Κλειστόν λόγω μελαγχολίας” (Κέδρος, β’ έκδ. Ελληνικά Γράμματα, 2010), που ξεπέρασε τις σαράντα χιλιάδες αντίτυπα και μεταφράστηκε στα τουρκικά. Τελευταία του βιβλία ήταν η συλλογή διηγημάτων “Ο πόθος καίει τα σωθικά” (“Κέδρος”, 2004) και το μυθιστόρημα “Στην άκρη της νύχτας” (Πατάκης, 2011). Έγραψε, ακόμη, αισθητικά δοκίμια, καθώς και πολλές επιφυλλίδες δημοσιευμένες στην εφημερίδα “Τα Νέα”, στη στήλη “Κουβεντιάζοντας”. Έφυγε από τη ζωή στην Αθήνα στις 15 Ιουλίου 2017, σε ηλικία 85 ετών.

«Η Τέχνη δεν μας δίνει λύσεις ούτε απαντήσεις. Μας προετοιμάζει να τις βρούμε όταν και όποτε τις χρειαστούμε. Μέσα στις ιστορίες μου, προσπαθώ να κυλούν όλα φυσιολογικά, ισορροπημένα, γιατί ξέρω καλά πως και στη ζωή, όπως και στα βιβλία, ούτε ο έρωτας εκβιάζεται, ούτε η αγάπη, αλλά και ούτε επιβάλλεται. Το τυχαίο, η έκπληξη, η ανατροπή, το αναπάντεχο, δεν προπαρασκευάζονται. Στο έργο δεν βασιλεύει η λογική αλλά το απρόσμενο.»