Netflix: Η πολυσυζητημένη μαύρη κωμωδία για την πανδημία της βουβωνικής πανώλης - Σκίζει σε views
"Δεκαήμερο" όργιο
Το remake του Βοκάκιου ως μαύρη κωμωδία κερδίζει θεατές και κριτικούς
Η επιστροφή της πανώλης δεν αφορά μόνο την Ελλάδα -και τις πολύκλαδες δραματικές της συνέπειες-, αλλά είναι πρώτο θέμα και στους «New York Times». Στο πολιτιστικό τους section.
Αφορμή, η πολυσυζητημένη ήδη μαύρη κωμωδία του Netflix «Δεκαήμερο»: Επικεντρώνεται στην πανδημία της βουβωνικής πανώλης τον Μεσαίωνα αλλά και σε όργια και σε μπούλινγκ και σε δολοφονίες. Παράλληλα, αποθεώνεται από την κορυφαία εφημερίδα και σκίζει σε views. Εκτυλίσσεται στη Φλωρεντία του 1348, ενώ το στόρι συνοψίζεται σε οκτώ επεισόδια.
Με τη ραγδαία εξάπλωση της νόσου, ευγενείς και υπηρέτες μαζεύονται σε βίλα «εις τας εξοχάς». Όμως, οι λουσάτες διακοπές τους βυθίζονται στο χάος: η πανώλη «καραδοκεί» - από αυτήν πάσχουν, και, αφού αυτό διαπιστώνεται, νεκροί ή νεκροζώντανοι ρίχνονται βίαια σε βάραθρο, υπηρέτες, μοναχοί που εισβάλλουν στην έπαυλη… Πρωταγωνίστρια, η πρώην τρομοκρατημένη και επίσης πρώην υπηρέτρια, αλλά νυν «αφεντικίνα» της αριστοκράτισσας κυράς της, Τάνια Ρέινολντς, που ανεπιτυχώς επιχείρησε να την εξοντώσει.
Βασισμένη στο βιβλίο του Τζιοβάνι Βοκάκιου -ποιος άλλωστε δεν γνωρίζει την ταινία «Το δεκαήμερο του Βοκάκιου»-, διανθίζεται με black humour που τσακίζει κόκαλα. «Όργια, σεξ σε ανύποπτους χώρους με ανύποπτα ζευγάρια, θέματα υγείας που δεν περνάνε από τον κοινό νου, γκροτέσκ σεκάνς, με αίμα, βία, θλιβερά απομεινάρια τροφής - και όμως είναι απόλυτα απολαυστική», σχολιάζουν οι «N.Y. Times». Και μόνο από τη μουσική τη χαρωπή στους τίτλους έναρξης και τέλους, αντικρίζοντας ως πρωταγωνιστές ποντικάκια μόνο, μπαίνεις στο κλίμα.
Καθώς η πανώλη τον Μεσαίωνα εξόντωσε τον μισό πληθυσμό της Γηραιάς Ηπείρου, έχοντας επιπροσθέτως την εμπειρία του κορωνοϊού που σκότωσε εκατομμύρια, κάποιοι προδίκασαν την αποτυχία του σίριαλ.
Ο ευφυής ωστόσο τρόπος με τον οποίο προβάλλεται (ξεκίνησε στις 25/7) έχει αποτέλεσμα τα εύσημα των κριτικών, με τους «New York Times» «μπροστάρηδες» να εστιάζουν στο «πόσο διασκεδαστικό είναι - πρόκειται για “όαση”», γράφουν, προβάλλοντας ανέκδοτα, μέχρι πρότινος, στιγμιότυπα από τα γυρίσματα στη Ρώμη. ΤIP: Το μπούλινγκ συγκυριαρχεί, με θύματα άρχοντες και πληβείους.
Εν προκειμένω, πρωταγωνίστρια είναι μια ευγενής (Χόσια Μάμετ) που συστηματικά ασκεί ψυχολογικό πόλεμο στην υπηρέτριά της και σε οποιονδήποτε θεωρεί «χαμερπή», κατώτερο. Η εκδίκηση θα έρθει από ανθρώπινο χέρι; Ή θα «καθαρίσουν» τα ποντίκια;
Αφορμή, η πολυσυζητημένη ήδη μαύρη κωμωδία του Netflix «Δεκαήμερο»: Επικεντρώνεται στην πανδημία της βουβωνικής πανώλης τον Μεσαίωνα αλλά και σε όργια και σε μπούλινγκ και σε δολοφονίες. Παράλληλα, αποθεώνεται από την κορυφαία εφημερίδα και σκίζει σε views. Εκτυλίσσεται στη Φλωρεντία του 1348, ενώ το στόρι συνοψίζεται σε οκτώ επεισόδια.
Με τη ραγδαία εξάπλωση της νόσου, ευγενείς και υπηρέτες μαζεύονται σε βίλα «εις τας εξοχάς». Όμως, οι λουσάτες διακοπές τους βυθίζονται στο χάος: η πανώλη «καραδοκεί» - από αυτήν πάσχουν, και, αφού αυτό διαπιστώνεται, νεκροί ή νεκροζώντανοι ρίχνονται βίαια σε βάραθρο, υπηρέτες, μοναχοί που εισβάλλουν στην έπαυλη… Πρωταγωνίστρια, η πρώην τρομοκρατημένη και επίσης πρώην υπηρέτρια, αλλά νυν «αφεντικίνα» της αριστοκράτισσας κυράς της, Τάνια Ρέινολντς, που ανεπιτυχώς επιχείρησε να την εξοντώσει.
Βασισμένη στο βιβλίο του Τζιοβάνι Βοκάκιου -ποιος άλλωστε δεν γνωρίζει την ταινία «Το δεκαήμερο του Βοκάκιου»-, διανθίζεται με black humour που τσακίζει κόκαλα. «Όργια, σεξ σε ανύποπτους χώρους με ανύποπτα ζευγάρια, θέματα υγείας που δεν περνάνε από τον κοινό νου, γκροτέσκ σεκάνς, με αίμα, βία, θλιβερά απομεινάρια τροφής - και όμως είναι απόλυτα απολαυστική», σχολιάζουν οι «N.Y. Times». Και μόνο από τη μουσική τη χαρωπή στους τίτλους έναρξης και τέλους, αντικρίζοντας ως πρωταγωνιστές ποντικάκια μόνο, μπαίνεις στο κλίμα.
Καθώς η πανώλη τον Μεσαίωνα εξόντωσε τον μισό πληθυσμό της Γηραιάς Ηπείρου, έχοντας επιπροσθέτως την εμπειρία του κορωνοϊού που σκότωσε εκατομμύρια, κάποιοι προδίκασαν την αποτυχία του σίριαλ.
Ο ευφυής ωστόσο τρόπος με τον οποίο προβάλλεται (ξεκίνησε στις 25/7) έχει αποτέλεσμα τα εύσημα των κριτικών, με τους «New York Times» «μπροστάρηδες» να εστιάζουν στο «πόσο διασκεδαστικό είναι - πρόκειται για “όαση”», γράφουν, προβάλλοντας ανέκδοτα, μέχρι πρότινος, στιγμιότυπα από τα γυρίσματα στη Ρώμη. ΤIP: Το μπούλινγκ συγκυριαρχεί, με θύματα άρχοντες και πληβείους.
Εν προκειμένω, πρωταγωνίστρια είναι μια ευγενής (Χόσια Μάμετ) που συστηματικά ασκεί ψυχολογικό πόλεμο στην υπηρέτριά της και σε οποιονδήποτε θεωρεί «χαμερπή», κατώτερο. Η εκδίκηση θα έρθει από ανθρώπινο χέρι; Ή θα «καθαρίσουν» τα ποντίκια;
*Δημοσιεύτηκε στην «Απογευματινή»