avatar

Κακά Κορίτσια
Μαρία Λεμονιά, Έλενα Καραμίχαλου

Λάκης Λαζόπουλος: Επτάψυχος τηλεοπτικά ο γνωστός κωµικός επιστρέφει και το "Τσαντίρι" ανοίγει

Λίγοι θυµούνται την πρώτη τηλεοπτική εµφάνισή του

Η διαδρομή του από την ΥΕΝΕ∆ έως το MEGA του σήμερα

lakis-lazopoulos
«Όταν ξαναπέθανα». Ο τίτλος της θεατρικής κωµωδίας του Λάκη Λαζόπουλου, µε την οποία περιοδεύει αυτή την περίοδο ανά την Ελλάδα, προφανώς και συµπληρώνεται από τη φράση «Και µόλις ξαναέζησα». Επτάψυχος τηλεοπτικά ο γνωστός κωµικός, ανοίγει και πάλι το «Τσαντίρι» του, αυτή τη φορά µέσα από τη συχνότητα του Mega.

∆ιαφωνεί ή συµφωνεί κανείς µε τη σάτιρα ή την ευρύτερη καλλιτεχνική κουλτούρα του Λάκη Λαζόπουλου, υπάρχει το κοινά παραδεκτό: πρόκειται για έναν ταλαντούχο, ευφυή καλλιτέχνη, που σταθερά επηρεάζει µεγάλη µερίδα του κοινού στο οποίο απευθύνεται, είτε θαυµάζοντάς τον είτε ακριβώς το αντίθετο.

Ο Λάκης Λαζόπουλος από την πρώτη του κιόλας εµφάνιση στο εγχώριο καλλιτεχνικό γίγνεσθαι είχε τα χαρακτηριστικά ενός πρόδροµου influencer. Εκανε επαγγελµατικές επιλογές που προκαλούσαν «ντόρο», για τον απλούστατο λόγο πως ήταν µπροστά από την εποχή τους. ∆εν είναι τυχαίο πως στη µεγάλη αφιερωµατική εκποµπή του Σκάι «Οι µεγάλοι Ελληνες», που προβλήθηκε το 2009, συµπεριλήφθηκε στη λίστα µε τις 100 πιο εµβληµατικές προσωπικότητες όλων των εποχών.

Ο Λαρισαίος Λάκης σπούδασε στη Νοµική της Θράκης µε µεταπτυχιακό στο ΑΠΘ, όµως γρήγορα συνειδητοποίησε πως άλλο είναι το µονοπάτι που θέλει να περπατήσει. Θέατρο, ηθοποιία, συγγραφή σεναρίων, παραγωγή εκποµπών, στιχουργική, ερµηνεία τραγουδιών, αρθρογραφία, αλλά και συγγραφή βιβλίων συνθέτουν την τελευταία 40ετία την επαγγελµατική του δραστηριότητα.

Λάκης Λαζόπουλος: Πρώτη εµφάνιση

Λίγοι θυµούνται την πρώτη πρωταγωνιστική τηλεοπτική εµφάνισή του, η οποία όµως είχε προκαλέσει αίσθηση: στους «∆εσµώτες» της ΥΕΝΕ∆ το 1982, µε τον ρόλο του Φώτη Γαλάνη, λίγο πριν το ΠΑΣΟΚ αποστρατιωτικοποιήσει και µετονοµάσει το κανάλι σε ΕΡΤ2. Η συνεργασία του µε την ΕΡΤ συνεχίστηκε µέχρι και τις αρχές της δεκαετίας του ’90 µε διάφορες εκποµπές και σειρές («Στοπ καρέ», «Σιγά, η πατρίδα κοιµάται», «Επιθεώρηση, επιθεώρηση») οπότε και διακόπηκε απότοµα και ηχηρά.

Ο Λάκης προετοίµαζε την τολµηρή για εκείνη την εποχή σατιρική εκποµπή «Μπέµπετ σόου», όπου οι πολιτικοί αρχηγοί θα παρουσιάζονταν µε κούκλες-οµοιώµατά τους. Το πρότζεκτ δεν βγήκε στον «αέρα», µε δηµοσιεύµατα του αντιπολιτευόµενου Τύπου της εποχής να κάνουν λόγο για «λογοκρισία».

Ο Λάκης Λαζόπουλος βέβαια είχε ήδη ξεκινήσει επαφές µε το νεοσύστατο τότε Mega. Μια συνεργασία που κράτησε 13 χρόνια και µε διάλειµµα µόλις λίγων µηνών, τη σεζόν ’91-’92, όταν ο Λαζόπουλος είχε παρουσία στον ΑΝΤ1 για χάρη της επιστήθιας φίλης του Αλίκης Βουγιουκλάκη, έχοντας πρωταγωνιστικό ρόλο στη µόνη σειρά που έκανε η εθνική σταρ στην ιδιωτική τηλεόραση: το µιούζικαλ «Και εύθυµη και χήρα». Η σατιρική εκποµπή «Ηταν ένα µικρό καράβι», που παρουσίασε ο Λαζόπουλος τη σεζόν ’90-’91 στο Mega, ήταν ο προάγγελος των «∆έκα µικρών Μήτσων», που βγήκαν στον «αέρα» του Mega τον Μάρτιο του 1992.

Οι «Μήτσοι»

Η πρώτη συνεργασία Λαζόπουλου-Mega ολοκληρώθηκε το 2003 λόγω διαφωνιών όσον αφορά τη συχνότητα προβολής των «Μήτσων». Το φθινόπωρο του 2004 ο Λάκης έρχεται σε συµφωνία µε τον Alpha, µε τα δηµοσιεύµατα εκείνης της περιόδου να κάνουν λόγο για µία από τις «πιο ακριβές µεταγραφές στην ιστορία της ελληνικής τηλεόρασης». Το «Αλ Τσαντίρι Νιουζ» ανοίγει πρώτη φορά τον Νοέµβριο του 2004, ωστόσο η υποδοχή των τηλεθεατών δεν ήταν αυτή που περίµενε ο ηθοποιός και το κανάλι. Οµως ο Λάκης σύντοµα κάνει αλλαγές, φέρνει τον «Γύφτο» από τους «Μήτσους» ως κεντρικό πρωταγωνιστή και ξεκινά παρουσία κοινού να σχολιάζει µε τον δικό του τρόπο τους πάντες και τα πάντα.

Η εκποµπή γίνεται συνήθεια τα βράδια της Τρίτης και εκτοξεύεται σε ποσοστά τηλεθέασης που ξεπερνούν το 60%. Παράλληλα, ο γνωστός κωµικός είχε και θέση συµβούλου στη διοίκηση του σταθµού, προχωρώντας παράλληλα στην παραγωγή και άλλων εκποµπών και σειρών. Η συνεργασία Λαζόπουλου-Alpha ολοκληρώθηκε το 2016 µε ένα µάλλον βελούδινο διαζύγιο. Επόµενος σταθµός του Λάκη, ο ΑΝΤ1, επαναφέροντας για λίγο τους «Μήτσους» το 2018 και την επόµενη ακριβώς χρονιά το 2019 µετακινείται στο Open, µε συµφωνία να ανοίξει το «Τσαντίρι» για 12 επεισόδια, όπως και έγινε.

Η συνεργασία δεν συνεχίστηκε το καλοκαίρι εκείνης της χρονιάς στο πλαίσιο ευρύτερων αποφάσεων στο Open, καθώς το λανσάρισµα του καναλιού και οι µεταγραφές προσώπων δεν είχαν πάει καλά και η ιδιοκτησία προσανατολίστηκε σε πιο low bughet επιλογές προγραµµάτων. Το «Τσαντίρι» άνοιξε για λίγο στο ∆ιαδίκτυο (2021), µέχρι την τωρινή απόφαση για την επαναφορά του στο Mega.

Συνεργασία

Σύµφωνα µε πληροφορίες της «Κυριακάτικης Απογευµατινής», η συµφωνία Λαζόπουλου-Mega σε ανώτατο επίπεδο κλείστηκε σχετικά σύντοµα και επιβεβαιώθηκε µε ένα θερµό δελτίο Τύπου της Alter Ego, ενδεικτικό των προθέσεων µε τις οποίες ξεκινά η νέα αυτή συνεργασία. «Πληθωρικός και αεικίνητος. Ευθύς και καίριος. Με λόγο απλό, αλλά διεισδυτικό.

Ο Λάκης Λαζόπουλος είναι παλµογράφος της κοινωνίας. Συγκαταλέγεται µεταξύ των κορυφαίων δηµιουργών της γενιάς του. Συνεπής στις αρχές του, όπως τις υπαγορεύουν η ηθική και οι πεποιθήσεις του. Η πορεία του στον χώρο του Πολιτισµού και το κοινό που τον ακολουθεί τόσα χρόνια υπογραµµίζουν τη διαχρονικότητά του.

Με το δηκτικό χιούµορ και τον καυστικό σχολιασµό του ο Λάκης Λαζόπουλος επιστρέφει στο Mega, για να υπηρετήσει ‘‘το πιο περήφανο λαϊκό είδος ψυχαγωγίας’’, όπως ο ίδιος έχει χαρακτηρίσει τη σάτιρα, µε το ανανεωµένο “Αλ Τσαντίρι Νιουζ”». Ασφαλείς πηγές αναφέρουν πως η πρεµιέρα της εκποµπής θα γίνει µετά τις 14 Οκτωβρίου, οπότε και ο Λάκης θα έχει ολοκληρώσει τη θεατρική περιοδεία του.

Το «Αλ Τσαντίρι Νιουζ», µε τουλάχιστον δίωρη διάρκεια, θα βγαίνει στον «αέρα» ζωντανά από στούντιο του Mega που διαµορφώνεται αυτή την περίοδο παρουσία κοινού. ∆εν έχει αποφασιστεί ακόµη η ηµέρα µετάδοσης της σατιρικής εκποµπής, αλλά ούτε και η συχνότητα, µε το πιθανότερο σενάριο να είναι η µηνιαία προβολή του «Τσαντιριού», χωρίς να αποκλείεται βέβαια και η δεκαπενθήµερη. Το µοντέλο της εκποµπής δεν αλλάζει: σάτιρα της πολιτικής και κοινωνικής επικαιρότητας, αλλά και lifestyle σχολιασµός κακώς κειµένων της εγχώριας βιοµηχανίας θεάµατος.


*Δημοσιεύτηκε στην «Κυριακάτικη Απογευματινή»