Ελισάβετ Πετράκη: Η πρώτη Ελληνίδα πριγκίπισσα της Disney μιλάει στην Κυριακάτικη Απογευματινή
Συνέντευξη στην Κυριακάτικη Απογευματινή
Η νεαρή ηθοποιός Ελισάβετ Πετράκη που έχει εργαστεί ως performer σε τέσσερις διαφορετικές χώρες και τρεις διαφορετικές ηπείρους μιλάει για το πως είναι να είσαι μια... πραγματική πριγκίπισσα της Disney
Της μαγεία της Disneyβιώνει από τα 18 της χρόνια η νεαρή Ελληνίδα καλλονή ηθοποιός Ελισάβετ Πετράκη, υποδυόμενη την Αριελ, την Τινκερμπελλ, την Αννα (απο το Frozen) και την Αλικη (στη χώρα των θαυμάτων) αλλα και τους χαρακτηρες-μασκοτ Γουινι, Chip και Dale, στα πιο φαντασμαγορικά πάρκα του κόσμου, τη Disneyland της Γαλλίας και του Χονγκ Κονγκ.
Ελισάβετ Πετράκη: Η πρώτη Ελληνίδα πριγκίπισσα της Disney
Όλα ξεκίνησαν όταν το 2016, στα 17 της, επιλέχθηκε, με οντισιόν στην Αθήνα, ανάμεσα σε 350 άτομα να γίνει η νέα πριγκίπισσα της Disney μετακομίζοντας μόνη της στο Παρίσι για να ζήσει το μεγάλο της όνειρο. Από το Παρίσι στο Χονγκ Κονγκ και μετά στη Νέα Υόρκη για σπουδές. Σήμερα στα 27 της χρόνια έχοντας ζήσει παραμυθένιες στιγμές σε τρεις ηπείρους επιστρέφει στην Ελλάδα για να ξεκινήσει πάλι τα νέα της ταξίδια και μιλώντας στην Κυριακάτικη Απογευματινή αναπολεί την πιο λαμπρή δεκαετία της ζωής της.
Ήταν εύκολο να εργαστείς ως performer στη Disneyland Paris και το Hong Kong Disneyland; Τι σε είχε δυσκολέψει τότε;
Για το Παρίσι δεν δυσκολεύτηκα καθόλου. Πάντα ήθελα να φύγω. Και 18 χρονών με τέτοια αδρεναλίνη και δίψα για ανεξαρτησία δεν ένιωσα καθόλου φόβο ή αμφιβολία. Για Χονγκ Κονγκ τρόμαξα λίγο στο αεροδρόμιο όταν αποχαιρέτησα τους δικούς μου και κατάλαβα πόσο μακριά πρόκειται να μετακομίσω. Με έπιασε λίγο το υπαρξιακό και μια μικρή κρίση πανικού στο TSA αλλά μου πέρασε γρήγορα και επέστρεψα στο συναίσθημα του ενθουσιασμού.
Ταξιδεύεις μόνη σου ή έχεις μαζί τους γονείς σου;
Κάθε φορά που μετακομίζω σε άλλη χώρα το κάνω μόνη μου, εξάλλου είμαι ενήλικη. Οι γονείς μου είχαν έρθει για επίσκεψη στο Παρίσι αλλά δεν μπόρεσαν να έρθουν Χονγκ Κονγκ και Νέα Υόρκη.
Πως ήταν η δουλειά σου στη Disneyland;
Η δουλειά μου στη Disney συνδύαζε υποκριτική, αυτοσχεδιασμό σε 4 γλώσσες και χορό — αλλά πάνω απ’ όλα είναι δουλειά σύνδεσης. Υπάρχουν στιγμές που ένα παιδί σε κοιτάζει και πιστεύει βαθιά ότι είσαι η αληθινή Πριγκίπισσα· και κάπως, γίνεσαι. Από την άλλη, υπάρχουν αυστηρά προγράμματα, υψηλές απαιτήσεις πρόβες, διαρκής ετοιμότητα. Πίσω από το παραμύθι υπάρχει επαγγελματισμός.
Πώς σου συμπεριφέρονταν τα παιδιά όταν εκπροσωπούσες διάσημους ήρωες της Disney;
Τα παιδιά σε βλέπουν όχι ως ηθοποιό, αλλά ως την ίδια την ηρωίδα. Οπότε η συμπεριφορά τους είναι αυθόρμητη, απόλυτα ειλικρινής και συχνά μαγική. Κάποια σε κοιτάζουν με δέος, άλλα σου πιάνουν το χέρι και θέλουν να σου τους υπογράψεις το βιβλίο με τα αυτόγραφα που σου έχουν φέρει ή να σου πουν ένα μυστικό. Αυτό που δεν περίμενα είναι το πόσο ξεκαρδιστικά θα ήταν και πόσο θα με εξέπλητταν. Ένα κοριτσάκι το ρώτησα πώς περνούσε και μου είπε “τέλεια, ξοδεύουμε όλα τα λεφτά μας και μετά θα πάμε στη πισίνα”. Ένα άλλο έκλαιγε επειδή η μαμά της της είπε ότι δεν μπορούν να πάρουν την Άριελ μαζί στο σπίτι.
Ποιό είναι το δικό σου αγαπημένο παραμύθι που ταιριάζει στη ζωή σου;
Νομίζω το αγαπημένο μου παραμύθι είναι αυτό που γράφω εγώ με τη ζωή μου κάθε μέρα. Δεν είναι κάτι έτοιμο, αλλά κάτι που φτιάχνεται στην πορεία — με όνειρα, δυσκολίες, και πολλές στιγμές που κάνουν όλη τη διαδρομή να αξίζει.
Ποια είναι η μεγαλύτερη μαγεία της δουλειάς σου;
Το πιο όμορφο για μένα ήταν η σύνδεση με τον κόσμο — με τα παιδιά, που σε κοιτάνε με μάτια που λάμπουν, αλλά και με τους μεγάλους, που ίσως δεν το δείχνουν με τον ίδιο τρόπο, αλλά βλέπεις τη συγκίνηση, και τους βλέπεις στιγμή με τη στιγμή να μεταμορφώνονται και να βγαίνει το παιδί από μέσα τους. Ε, και ας είμαστε ειλικρινείς, τα φώτα, τα κοστούμια, τα βραδινά σόου ήταν το κάτι άλλο. Ακόμα κι εγώ που δεν ήμουν θεατής, δεν το συνήθισα ποτέ, κάθε φορά δεν πίστευα που ήμουνα.
Πόσα χρόνια δούλεψες για τη Disneyland;
3 χρόνια στο Παρίσι και 2 στο Χονγκ Κονγκ.
Τώρα εργάζεσαι ή σπουδάζεις;
Τελείωσα πριν 3 χρόνια τη σχολή Lee Strasberg στη Νέα Υόρκη και από τότε δραστηριοποιούμε στον χώρο του θεάματος εκεί.
Τι περιλαμβάνουν οι σπουδές σου;
Εκπαιδεύτηκα πάνω στο Method Acting, που είναι η μέθοδος του Strasberg με ρίζες στις τεχνικές του Stanislavski. Ο Strasberg εκπαίδευσε την Marilyn Monroe, τον Al Pacino, τον James Dean και τον Dustin Hoffman. Ουσιαστικά με τη μέθοδο αυτή, που έχει ως βάση την συναισθηματική ανάκληση και τη αισθητηριακή μνήμη, το Hollywood άρχισε σιγά σιγά να περνάει από presentational (παρουσιαστική) υποκριτική σε representational (αντιπροσωπευτική / αναπαραστατική) υποκριτική.
Η διαφορά είναι ουσιαστικά ότι η presentational υποκριτική βασίζεται στην εξωτερική παρουσίαση του ρόλου με απόσταση από τον χαρακτήρα, στυλιζαρισμένο ή θεατρικά κατασκευασμένο παίξιμο (τύπου Σαίξπηρ ή αρχαίας ελληνικής τραγωδίας) ενώ η representational επιδιώκει την εσωτερική ταύτιση και αληθινή βίωση του ρόλου και άρα φυσικό, ρεαλιστικό και προσγειωμένο παίξιμο (π.χ. ο Al Pacino στο δεύτερο Godfather).
Ποια είναι τα επόμενα σχέδιά σου;
Πολύ πιθανό να επιστρέψω στην Ασία, αλλά ακόμα δεν είναι σίγουρο κάτι... Η ζωή ενός ηθοποιού είναι απρόβλεπτη.