Η Divina στην Φλωρεντία: Έξω από το "Maggio Musicale Florentino" το άγαλμα της ανυπέρβλητης Μαρίας Κάλλας - "Περιοδεία" για το έργο του Νίκου Φλώρου
Μέχρι τις 14 Ιανουαρίου
Το άγαλμα της πιο εμβληματικής σοπράνο όλων των εποχών, της Μαρίας Κάλλας, εκτίθεται έξω από θέατρο στη Φλωρεντία, ύστερα από το "ταξίδι" του σε Ρώμη, Βενετία και Παρίσι

Είναι αδύνατον να μην εμπνέεσαι συναπτώς από την νεφεληγερέτιδα της όπερας, τη γαργαντουϊκή σοπράνο Μαρία Κάλλας και ο Νίκος Φλώρος δεν είναι ανάγκη να το πει. Το νιώθει ο Έλληνας γλύπτης, ένας πολίτης του κόσμου, κι ας έχουν παρέλθει 48 έτη από το θάνατο της Divina, εκείνης που έφτασε, σε φήμη και δόξα, σε υψίπεδα που ελάχιστοι καλλιτέχνες έχουν αγγίξει. Το άγαλμα της Μαρίας Κάλλας, που ο ίδιος έφταξε, έχει γνωρίσει σημαντική επιτυχία και εκτίθεται, πλέον, στη Φλωρεντία, ως τις 14 Ιανουαρίου. Έξω, μάλιστα, από την είσοδο του θεάτρου "Maggio Musicale Fiorentino". Αυτός είναι ο τέταρτος σταθμός του, μετά, δηλαδή, τη Ρώμη, τη Βενετία και το κτίριο της Unesco στο Παρίσι.
Διαβάστε: Το πρώτο γλυπτό από τη φωνή της Μαρίας Κάλλας - Ο Νίκος Φλώρος συγκίνησε με το "Echo of Casta Diva"
Η Κάλλας αγαπιέται από τους Ιταλούς, όχι μόνο από εκείνες τις ολότελα μυθολογικές εμφανίσεις της στη Σκάλα του Μιλάνου. Αν μη τι άλλο, η Φλωρεντία είναι μια πόλη... άρια (ταιριάζει στην περίσταση) και βέβαια η πρωτεύουσα της Αναγέννησης. Η Κάλλας σήκωσε άφθονες τρίχες εκεί από το 1948 έως το 1953, όταν ερμήνευε στα θέατρα ‘‘Comunale” και ”La Pergola”. Εξάλλου, η "Casta Diva" της, από τη "Νόρμα" του Βιντσέντσο Μπελίνι είναι θρυλική -κι αυτή, με τη σειρά της, ένα πραγματικό έργο τέχνης. Αυτό υπενθύμισε η Πέγκυ Πετρακάκου, Ελληνίδα πρόξενος στην πόλη.
"Η σχέση της Μαρία Κάλλας, στην οποία πρόκειται να αφιερώσουμε και πλατεία, ήταν και παραμένει ιδιαίτερα ισχυρή. Με τη φωνή της, μάγεψε και την πόλη μας, αλλά αποτέλεσε και ένα σύμβολο της τέχνης, του πάθους και της αφοσίωσης. Στοιχεία που χαρακτηρίζουν, επίσης, την πόλη μας και τα θέατρά της, Μία πόλη, η οποία είναι και πρωτεύουσα της λυρικής", υπογράμμισε ο Τζοβάνι Μπεταρίνι, Επίσης, μίλησε για "τιμή για την πόλη μου" σε ό,τι αφορά τη μεταφορά του έργου του Νίκου Φλώρου και κάλεσε όλους τους κατοίκους της να πάνε να το θαυμάσουν από κοντά.
Η Πέγκυ Πετρακάκου, από την πλευρά της, σιγόνταρε: "Η Φλωρεντία, με την πλουσιότατη ιστορική και πολιτιστική κληρονομιά της, είναι ο καταλληλότερος χώρος για τη φιλοξενία του εντυπωσιακού, αυτού, έργου τέχνης".
Διαβάστε: Το πρώτο γλυπτό από τη φωνή της Μαρίας Κάλλας - Ο Νίκος Φλώρος συγκίνησε με το "Echo of Casta Diva"
Η Κάλλας αγαπιέται από τους Ιταλούς, όχι μόνο από εκείνες τις ολότελα μυθολογικές εμφανίσεις της στη Σκάλα του Μιλάνου. Αν μη τι άλλο, η Φλωρεντία είναι μια πόλη... άρια (ταιριάζει στην περίσταση) και βέβαια η πρωτεύουσα της Αναγέννησης. Η Κάλλας σήκωσε άφθονες τρίχες εκεί από το 1948 έως το 1953, όταν ερμήνευε στα θέατρα ‘‘Comunale” και ”La Pergola”. Εξάλλου, η "Casta Diva" της, από τη "Νόρμα" του Βιντσέντσο Μπελίνι είναι θρυλική -κι αυτή, με τη σειρά της, ένα πραγματικό έργο τέχνης. Αυτό υπενθύμισε η Πέγκυ Πετρακάκου, Ελληνίδα πρόξενος στην πόλη.
Μαρία Κάλλας: Πλατεία με το όνομά της
Ο υπεύθυνος πολιτιστικών θεμάτων Τζιοβάνι Μπεταρίνι και το ελληνικό επίτιμο προξενείο, προεξαρχούσης της κ. Πετρακάκου, κατέστησαν δυνατή τη μεταφορά του αγάλματος της Μαρίας Κάλλας "στην πρωτεύουσα της Λυρικής", όπως τόνισε ο πρώτος. Μάλιστα, αποκάλυψε ότι πλατεία θα πάρει το όνομά της."Η σχέση της Μαρία Κάλλας, στην οποία πρόκειται να αφιερώσουμε και πλατεία, ήταν και παραμένει ιδιαίτερα ισχυρή. Με τη φωνή της, μάγεψε και την πόλη μας, αλλά αποτέλεσε και ένα σύμβολο της τέχνης, του πάθους και της αφοσίωσης. Στοιχεία που χαρακτηρίζουν, επίσης, την πόλη μας και τα θέατρά της, Μία πόλη, η οποία είναι και πρωτεύουσα της λυρικής", υπογράμμισε ο Τζοβάνι Μπεταρίνι, Επίσης, μίλησε για "τιμή για την πόλη μου" σε ό,τι αφορά τη μεταφορά του έργου του Νίκου Φλώρου και κάλεσε όλους τους κατοίκους της να πάνε να το θαυμάσουν από κοντά.
Η Πέγκυ Πετρακάκου, από την πλευρά της, σιγόνταρε: "Η Φλωρεντία, με την πλουσιότατη ιστορική και πολιτιστική κληρονομιά της, είναι ο καταλληλότερος χώρος για τη φιλοξενία του εντυπωσιακού, αυτού, έργου τέχνης".