Το ενδιαφέρον για τη νέα ταινία του Κρίστοφερ Νόλαν με τίτλο «Η Οδύσσεια» κορυφώνεται, καθώς ξεκίνησαν ήδη οι προκρατήσεις εισιτηρίων και στην Ευρώπη. Πρωτοπόρος είναι το Le Grand Rex στο Παρίσι – ο μεγαλύτερος κινηματογράφος της ηπείρου – που άνοιξε τις κρατήσεις για τις πρώτες προβολές της ταινίας στη Γαλλία.

Η πρώτη προβολή έχει οριστεί για τις 15 Ιουλίου, στις 10 το πρωί, δύο ημέρες πριν από την επίσημη παγκόσμια πρεμιέρα, γεγονός που από μόνο του καταδεικνύει τις υψηλές προσδοκίες γύρω από το νέο κινηματογραφικό εγχείρημα του βραβευμένου σκηνοθέτη.


«Οδύσσεια»: Ένας πρόλογος έξι λεπτών που προκαλεί δέος

Ο Νόλαν επέλεξε, για ακόμη μία φορά, να αφήσει το ίδιο το έργο του να μιλήσει. Χωρίς φαντασμαγορικά τρέιλερ ή επιθετικό marketing, ο εξάλεπτος πρόλογος της «Οδύσσειας» προβάλλεται ήδη σε αίθουσες 70mm IMAX, προσφέροντας την πρώτη ουσιαστική γεύση από το πιο φιλόδοξο πρότζεκτ της καριέρας του.

Η ταινία ανοίγει μέσα στον Δούρειο Ίππο. Ο Ματ Ντέιμον, στον ρόλο του Οδυσσέα, μαζί με τον Τζον Μπέρνθαλ και άλλους Έλληνες πολεμιστές, κρύβονται στο σκοτεινό εσωτερικό του ξύλινου κατασκευάσματος. Η ένταση χτίζεται μέσα από ήχους: βαριές ανάσες, τριξίματα, το μέταλλο που χαράζει το ξύλο. Όταν ένας Τρώας καρφώνει τον Ίππο με το δόρυ του, το σχέδιο κινδυνεύει να αποκαλυφθεί.

Δεν αποκαλύπτεται. Όταν οι Έλληνες εξέρχονται, δεν υπάρχει καμία εξιδανίκευση: η Τροία δεν πέφτει με θριαμβευτικό τρόπο, αλλά καταρρέει χαοτικά. Σιωπηλές εκτελέσεις, μάχη χωρίς ηρωισμό, πύλες που ανοίγουν με απώλειες. Ένα αντιπολεμικό όραμα που θυμίζει το Dunkirk, αποκτώντας όμως εδώ μυθική διάσταση.


Η μουσική ως ψυχολογικός μηχανισμός

Καθοριστικό ρόλο παίζει η μουσική του Λούντβιχ Γιόρανσον, η οποία απέχει αισθητά από προηγούμενες δουλειές του. Δεν είναι απλώς επική, αλλά σκοτεινή και απειλητική, με πολυφωνικά μοτίβα και χορωδιακά στοιχεία που λειτουργούν ως ψυχολογικός καταλύτης, εντείνοντας την αγωνία αντί να συνοδεύουν απλώς την εικόνα.

Το ερώτημα παραμένει: μπορεί ο Νόλαν να διατηρήσει αυτή την ένταση και κλίμακα σε ένα έργο που από τη φύση του είναι επεισοδιακό και περιπλανώμενο; Η ισορροπία ανάμεσα στον εσωτερικό κόσμο του Οδυσσέα και το εξωτερικό ταξίδι είναι ίσως η μεγαλύτερη πρόκληση της καριέρας του. Αν, όμως, ο πρόλογος αποτελεί ένδειξη, τότε ο Όμηρος αντιμετωπίζεται όχι ως μνημείο, αλλά ως ζωντανό, εκρηκτικό υλικό.

Ένα καστ-υπερπαραγωγή

Η «Οδύσσεια» διαθέτει ένα από τα πιο εντυπωσιακά καστ των τελευταίων ετών:

  • Ματ Ντέιμον ως Οδυσσέας
  • Τομ Χόλαντ ως Τηλέμαχος
  • Αν Χάθαγουεϊ ως Πηνελόπη
  • Ζεντάγια ως Αθηνά
  • Σαρλίζ Θερόν ως Κίρκη
  • Λουπίτα Νιόνγκο ως Κλυταιμνήστρα
  • Μπένι Σάφντι ως Αγαμέμνων
  • Στο καστ συμμετέχουν επίσης οι Ρόμπερτ Πάτινσον, Μία Γκοθ, Χιμές Πατέλ και Έλιοτ Πέιτζ, με τους ρόλους τους να παραμένουν μέχρι στιγμής άγνωστοι.


Τομ Χόλαντ: «Το καλύτερο σενάριο που έχω διαβάσει»

Ο Τομ Χόλαντ, που υποδύεται τον Τηλέμαχο, μίλησε με ενθουσιασμό για την εμπειρία του. Σε δηλώσεις του στο Agence France-Presse, χαρακτήρισε το σενάριο «το καλύτερο που έχω διαβάσει ποτέ», τονίζοντας ότι ο Νόλαν γνωρίζει απόλυτα τι θέλει, χωρίς να αποκλείει τη δημιουργική συνεργασία και τις προτάσεις των ηθοποιών.

Η πρεμιέρα της «Οδύσσειας» έχει προγραμματιστεί για τις 17 Ιουλίου 2026 και αφηγείται το επικίνδυνο ταξίδι επιστροφής του βασιλιά της Ιθάκης μετά τον Τρωικό Πόλεμο.

Σε παλαιότερη συνέντευξή του στο GQ, ο Χόλαντ είχε χαρακτηρίσει τη συνεργασία με τον Νόλαν και την Έμμα Τόμας «τη δουλειά μιας ζωής», τονίζοντας ότι πρόκειται για μια ταινία «διαφορετική από οτιδήποτε έχουμε δει μέχρι σήμερα».


Νέες εικόνες ανεβάζουν τον πήχη

Το ενδιαφέρον ενισχύθηκε ακόμη περισσότερο με τη δημοσίευση νέων φωτογραφιών από το Entertainment Weekly, στις οποίες εμφανίζονται οι Ματ Ντέιμον, Αν Χάθαγουεϊ, Τομ Χόλαντ, Ρόμπερτ Πάτινσον και Χιμές Πατέλ.

Ο Νόλαν συνεργάζεται ξανά με τον Ματ Ντέιμον, ο οποίος ενσαρκώνει τον Οδυσσέα στο δεκαετές ταξίδι της επιστροφής του, ενώ ο Χιμές Πατέλ υποδύεται τον Ευρύλοχο. Η Αν Χάθαγουεϊ αναλαμβάνει τον ρόλο της Πηνελόπης, συνεχίζοντας τη μακρόχρονη συνεργασία της με τον σκηνοθέτη.

Αν η «Οδύσσεια» συνεχίσει στον ίδιο σκοτεινό, ρεαλιστικό και αδυσώπητο τόνο που υπόσχεται ο πρόλογος, τότε δεν μιλάμε απλώς για άλλη μία μεταφορά ενός κλασικού έργου, αλλά για μια σύγχρονη, κινηματογραφική κατάβαση στον μύθο.

AI Article Summarization

Article ID: -
Status: Ready