Μια νέα αισθητική στην πασίγνωστη τραγωδία του Σαίξπηρ «Ιούλιο Καίσαρα» δίνει φέτος ο Ρένος Χαραλαμπίδης στη σκηνή του Θεάτρου Τέχνης. Ο γνωστός ηθοποιός που μέχρι τώρα είχε συστηθεί στο κοινό κυρίως μέσα από τις τηλεοπτικές και κινηματογραφικές επιτυχίες του, φέτος στα 48 του χρόνια, αποφάσισε να κάνει τη μεγάλη ανατροπή στο θέατρο.

Αφού μελέτησε μεθοδικά για πολλά χρόνια το έργο και την εποχή του Σαίξπηρ αισθάνθηκε έτοιμος να ερμηνεύσει την υπερβατική προσωπικότητα του Καίσαρα, αλλά ταυτόχρονα και τον δίκαιο Βρούτο, τον Κάσσιο με τη μεγάλη στρατιωτική πειθαρχία και τον φιλέσπλαχνο Αντώνιο, μέσα σε ένα πολυπληθές θέαμα γεμάτο κινηματογραφικές εικόνες.

Οι σκηνοθετικές οδηγίες της Νατάσας Τριανταφύλλη είναι συγκεκριμένες και βασίζονται στην ιδέα όλοι οι ρόλοι του έργου να ερμηνευθούν από έναν μόνο ηθοποιό σε μια παράσταση 1 ½ ώρας. Πράγμα το οποίο φυσικά έχει και τα ελαττώματα του, καθώς μιλάμε για ένα σαιξπηρικό έργο, με κανονική διάρκεια πέντε ωρών και περισσότερους από 20 ηθοποιούς στη σκηνή.

Το έργο αναφέρεται στο μεγάλο Ρωμαίο Αυτοκράτορα και έχει ως κεντρικό θέμα την εξάρτηση της εξουσίας. Η παράσταση ξεκινάει έξω από το θέατρο, στο δρόμο, με τους μαθητές του Θεάτρου Τέχνης να οργανώνουν μια μαγική γιορτή επί της οδού Φρυνίχου.

Αυτό πρόκειται για ένα ιδιαίτερα πρωτότυπο σκηνοθετικό εύρημα που ενθουσιάζει πολύ τους θεατές. Θέατρο, μουσική, παιχνίδι με σκιές και οι καλές ερμηνείες του Ρένου και της Στεφανίας Σαμαρά, της μοναδικής γυναίκα της παράστασης πλέκουν ένα θέαμα που σε κρατά καθηλωμένο με τα ανεπιτήδευτα νοήματά του. Όλα τα πρόσωπα παίζουν με τα φώτα ενώ ο Πέτρος Κούρτης με τα κρουστά του δημιουργεί μια ατμόσφαιρα που πάλλεται με εντυπωσιακό τρόπο.

Όλα αυτά κάτω από την μελωδία που έγραψε ειδικά για την παράσταση ο διεθνούς φήμης Ιταλός πιανίστας και συνθέτης Ludovico Einaudi, ένας από τους σημαντικότερους αβάν-γκαρντ συνθέτες του 20ού αιώνα.

Μια φρέσκια ιδέα και μια δικαίωση για τον Ρένο Χαραλαμπίδη.