Το αριστούργημα της Σήλιας

Πιθανότατα είδατε τη Σήλια Κριθαριώτη να τα λέει µε τη «σιδηρά κυρία της µόδας» Αννα Γουίντουρ σε πάρτι στο Χόλιγουντ. Εκεί, µεταξύ άλλων, πέρα από κουβέντα για την παριζιάνικη Εβδοµάδα Υψηλής Ραπτικής, συνάντησε και την οσκαρική σούπερ σταρ Γκουίνεθ Πάλτροου, που της αποκάλυψε τον θαυµασµό της. Αυτό όµως που θάµπωσε τους πάντες, ανεξαιρέτως, ήταν το αριστούργηµά της, το κοκτέιλ φόρεµα που επέλεξε ειδικά για το γκράντε πάρτι στα στούντιο της Paramount η καλλονή, κορυφαίο µοντέλο και influencer (µε 23,5 εκατοµµύρια ακολούθους στο Instagram) Τέιλορ Χιλ, κεντηµένο µε Swarovski και καθρέφτες, που εύκολα συγκαταλέγεται στα ωραιότερα -και ακριβότερα, δεδοµένων των υλικών από τα οποία φτιάχτηκε- κοµµάτια όλων των εποχών. Οχι απλώς εντυπωσίασε τους παρευρισκοµένους, αλλά µαζικά έδωσαν τα εύσηµα στη διεθνή Ελληνίδα σχεδιάστρια.

ntonatela_4__5__2
ntonatela_5__2__2

Τι ''κορίτσι του Μποντ'', τι... ''Λάρα Κροφτ''

Η Σίντνεϊ Σουίνι, ερωτώµενη αν θα είναι το επόµενο «κορίτσι του Μποντ», διατύπωσε την επιθυµία της να είναι «ο ίδιος µυστικός πράκτορας». Η Ανθή Φακιδάρη, όµως, ήδη... έγινε («κορίτσι του Μποντ»). Η Amazon δεν έχει κατασταλάξει στον ηθοποιό που θα ενσαρκώσει τον «007» µετά τον Ντάνιελ Κρεγκ, αλλά «δηµιούργησε», για µία πασαρέλα µόνο, τα περίφηµα «κορίτσια» του. Εµπνευσµένη από τα προηγούµενα. Και επιλέχθηκε το διεθνές µας µοντέλο για τον ρόλο της Τέρι Χάτσερ στο «Tomorrow Never Dies». Παράλληλα, κλέβει εκ νέου τα φλας ως κορίτσι του διάσηµου οίκου του Γιότζι Γιαµαµότο για την τρέχουσα σεζόν. Οσο για την «υπόθεση εργασίας» Μποντ; Πιο πολύ Λάρα Κροφτ θύµιζε - µε την κοτσίδα, το ψηλόλιγνο φιζίκ, το σορτς, το όπλο και τα σαρκώδη, αλά Αντζελίνα Τζολί, χείλη.

ntonatela_3__5_

Μαλού - Τόνια στην πρώτη γραμμή της μόδας

∆εν εµφανίζεται συχνά σε κοσµικά καλέσµατα (µετά τους τρεις γάµους της µε τον Νικόλα Νιάρχο, πάντως, περισσότερο συχνά την αντικρίζουµε ιδίως σε βερνισάζ σε µουσεία και γκαλερί), όπερ σηµαίνει ότι δεν δίνει λαβές για να σχολιάζεται. Όμως, η Μαλού Ντάλα Πίκολα υποστηρίζει το δικό της, eccentric chic, µε ροκ και συγχρόνως ροµαντικές πινελιές, ύφος. Παρευρέθη, λοιπόν, σε σινιέ σουαρέ, φόρεσε θηλυκό µπορντό κοκτέιλ φόρεµα και κέρδισε όλους όσοι την αντίκρισαν. Μπουστάροντας το µπορντό, το Νο 1 χρώµα της σεζόν -από καλσόν έως φορέµατα και καµπαρντίνες, τσεκάρετε για παράδειγµα τις επιλογές της Χάιντι Κλουµ από ξένες και της Τόνιας Σωτηροπούλου, από Ελληνίδες που ξέρουν από µόδα-, βρέθηκε παράλληλα στην πρώτη γραµµή της µόδας. Ετσι, καµαρωτή-καµαρωτή, πόζαρε και στον φακό.

ntonatela_1__3_
ntonatela_2__3_

Από άλλο έργο

  • Φανταστείτε ένα µεγάλο τραπέζι στην ύπαιθρο στρωµένο για την οικογένεια, τους φίλους, τους φιλοξενούµενους, κάτω από το αθάνατο ελληνικό φως και µε θέα (σ)το απέραντο γαλάζιο. Αυτή η εικόνα, µε γεύσεις και αρώµατα από τη λεβεντογέννα, αποτυπώνει από τις πιο ζεστές αναµνήσεις της Κωνστάντζας ΣµπώκουΚωνσταντακοπούλου. «Σε αυτές τις δύσκολες εποχές, των παγκόσµιων συγκρούσεων και των κρίσεων, η ανάγκη διαφύλαξης της πολιτιστικής µας κληρονοµιάς είναι πιο επείγουσα από ποτέ», τονίζει η διακεκριµένη αρχιτέκτονας, µε το χαρακτηριστικό της, σπινθηροβόλο βλέµµα. Αφορµή, η ανακήρυξή της σε πρέσβη Καλής Θελήσεως της UNESCO… Πρόεδρος της Endeavor Greece, ψυχή του ξενοδοχειακού οµίλου Phāea, συνήθως αφήνει το έργο της να µιλήσει για εκείνη. Πιτσιρίκα -καθώς είναι και κοκέτα- ονειρευόταν να γίνει σχεδιάστρια µόδας. Γρήγορα άλλαξε γνώµη, στράφηκε σε µαθήµατα θεάτρου και πολιτικής φιλοσοφίας, παράλληλα µε τις σπουδές της στην Αρχιτεκτονική στο ΕΜΠ. Στο «Μακεδονία Palace» έζησε την πρώτη της εµπειρία από εργοτάξιο ως φοιτήτρια στο δεύτερο έτος της σχολής. Τρέχοντας σαν τον Βέγγο, όπως εξοµολογείται, επέστρεψε στην Ελλάδα από την Αµερική έχοντας ολοκληρώσει το µεταπτυχιακό της στο Χάρβαρντ µε υποτροφία και δουλεύοντας ως project και construction manager.
  • Η πρόκληση της συµµετοχής στη δηµιουργία του «Βlue Palace» στάθηκε δέλεαρ, οδηγώντας τη σε επιστροφή στις ρίζες. Κάτι που δεν µετάνιωσε. Γιατί το συγκεκριµένο πρότζεκτ για εκείνη ταυτίστηκε µε «σχολείο». Η διοίκηση της εταιρείας του πατέρα της, Γιάννη Σµπώκου (Sbokos Hotel Group), από το 2018 πέρασε στον έλεγχο της Κωστάντζας και της αδερφής της, Αγάπης, µε τη µετονοµασία της εταιρείας σε Phāea Resorts. Τι σηµαίνει «Φάεα»; Συµβολίζει τη λάµψη στα µάτια των επισκεπτών, κάτι που φιλοδοξούν να συνεχίσουν να βλέπουν οι δύο αδερφές, µεταφέροντας στο µέλλον την οικογενειακή παράδοση.
  • Μητέρα, σύζυγος του Αχιλλέα Κωνσταντακόπουλου, τώρα ήταν η ώρα της να «εισβάλει» -κοµψά- στη διεθνή πολιτιστική χάρτα. Θεωρώντας τον πολιτισµό «εργαλείο ανάπτυξης και όχι διακοσµητικό λείψανο», κάτι που µόνο ως αβαντάζ µπορεί να εκληφθεί. Με συµµετοχή στα ∆ιοικητικά Συµβούλια κορυφαίων ιδρυµάτων, µεταξύ άλλων από το Μουσείο Μπενάκη έως το Ιδρυµα «Σταύρος Νιάρχος», εκπροσωπεί µια γενιά που δεν εγκλωβίζεται σε µανιέρες, που εκφράζεται out of the box, σπάζοντας τα στερεότυπα. Και υπερασπίζοντας το πιστεύω της, πως «τα πάντα είναι πολιτισµός. Και η πολιτική στάση». Εκτός από την Ελληνίδα, ο παγκοσµίου φήµης ηθοποιός και σκηνοθέτης Gael García Bernal, ο επιχειρηµατίας Ibrahim Magassa και η ακαδηµαϊκός Sheikha Bodour bint Sultan Al Qasimi εντάσσονται στο νέο δίκτυο πρεσβευτών του Οργανισµού. Καλή επιτυχία, γιατί το έργο τους είναι απαιτητικό, δύσκολο, πολύκλαδο, χρειάζεται λεπτοµερή στρατηγική και µεθοδευµένες προσεγγίσεις. Οπως, εξάλλου, υπογραµµίζει η Σµπώκου: «Ο Θεός είναι στη λεπτοµέρεια». Ευτυχώς που, και µε και δίχως λεπτοµέρειες, η γλώσσα του πολιτισµού λειτουργεί ως κοινός τόπος - η δύναµή του πάντοτε είναι ενωτική.

Δημοσιεύτηκε στο Secret των Παραπολιτικών