Το ποδόσφαιρο στην Ελλάδα έχει «ζήσει» πολλά ταλέντα, τα οποία στην πορεία έχασαν τον δρόμο της επιτυχίας. Τα παραδείγματα ήταν, είναι και θα παραμείνουν πολλά. Στο μπάσκετ ωστόσο τα πράγματα είναι διαφορετικά. Δύσκολα θα χαθεί ένα ταλέντο και δεν θα κάνει την πορεία που φαινόταν ότι θα έχει.

Η εξαίρεση σε αυτόν τον κανόνα είναι ο Βασίλης Χαραλαμπόπουλος, ο οποίος χρήζει μεγάλης ανάλυσης πώς κατάφερε να βρεθεί σε αυτό το σημείο. Στα 26 του πλέον, εκείνο που έχει μείνει για να θυμούνται όλοι είναι ότι αποτέλεσε το μεγαλύτερο ταλέντο της γενιάς του και από τα κορυφαία στην Ευρώπη. Μπροστά του όμως ξετυλίγεται μια δεύτερη ευκαιρία. Και ίσως να του τη δώσει ο Ολυμπιακός, αφού έδειξε νέο ενδιαφέρον για την περίπτωσή του, στην προσπάθειά του να σώσει ό,τι σώζεται σε έναν παίκτη που ήταν μαγικός στα εφηβικά του χρόνια.

Σάρωνε στους μικρούς

Το 2017 στο Eurobasket Κ20 στα Δύο Αοράκια της Κρήτης έκανε πράγματα και θαύματα. Ήταν αρχηγός της Εθνικής και έπαιζε πάνω από 30 λεπτά σε κάθε παιχνίδι. Οδήγησε τη «γαλανόλευκη» στην κατάκτηση του τίτλου. Αναδείχθηκε MVP της διοργάνωσης, ενώ είχε 10 πόντους και 10 ριμπάουντ στον τελικό με το Ισραήλ.

Δεν ήταν όμως μόνο αυτό, καθώς πήρε ένα χάλκινο μετάλλιο με τους Νέους στο Ευρωπαϊκό Β ́ κατηγορίας στη Χαλκίδα το 2016 (ήταν και πάλι MVP), ένα χρυσό μετάλλιο στο Ευρωπαϊκό Εφήβων του Βόλου (όπου αναδείχτηκε καλύτερος φόργουορντ της διοργάνωσης), μία τέταρτη θέση στο Παγκόσμιο Εφήβων και ένα χάλκινο μετάλλιο το 2013 με την Εθνική Παίδων στο Ευρωμπάσκετ. Ήταν ένα αστέρι που αποκτήθηκε από τον Παναθηναϊκό το 2012.

Ο Παναθηναϊκός

Πολλοί τον παρομοίασαν με τον Δημήτρη Διαμαντίδη, παρά το γεγονός ότι έχει ύψος 2,05 μ. και παίζει ως φόργουορντ. Μπορεί να υπηρετήσει θέσεις από «2» έως και «4».  Τρομερές οι δυνατότητές του, αλλά δεν έπιασε. Έφτασε σε σημείο να μη χρησιμοποιείται ούτε στα προπονητικά διπλά. Ήταν η αρχή μιας τεράστιας πτώσης. Τα σενάρια της εποχής έλεγαν ότι ο Χαραλαμπόπουλος δεν ήταν λάτρης των προπονήσεων. Ακόμα δεν πρόσεχε ούτε τη διατροφή του με αποτέλεσμα να παρουσιάζεται σχετικά υπέρβαρος για αθλητή.

Μύθος ή πραγματικότητα, κανείς δεν μπορεί να το πει. Το σίγουρο είναι πως η λάμψη του ταλέντου του χανόταν χρόνο με τον χρόνο. Το καλοκαίρι του 2018 ο Παναθηναϊκός τον άφησε ελεύθερο.

Έκανε μία υποφερτή σεζόν στο Λαύριο, για να τον πάρει ο Ολυμπιακός. Κάτω από τις οδηγίες του Ντέιντ Μπλατ αρχικά και στη συνέχεια με τον Γιώργο Μπαρτζώκα. Συνέχιζε όμως να μην βρίσκει τον δρόμο του και αυτό ήταν ανησυχητικό, καθώς ο κόουτς Μπαρτζώκας είναι μέτρ στο να δίνει λάμψη σε παίκτες που κάπου έχουν χάσει τον δρόμο τους.

Έχοντας περάσει μία σεζόν (2019-2020) δανεικός στον Ιωναικό, όπου ήταν υποφερτός, από το 2021 μένει ελεύθερος και μετακομίζει στη γειτονική Ιταλία. Στη Βενέτσια έδειξε κάποια καλά στοιχεία. 

Με αποτέλεσμα να πάει στη Φορτιτούντο Μπολόνια και τη σεζόν που ολοκληρώθηκε να τη βγάλει στην Πέζαρο. Ήταν μια χρονιά ωστόσο στην οποία ο 26χρονος άσος έστειλε το πρώτο καλό μήνυμα μετά τα νεανικά του χρόνια. Ήταν ένας εκ των πρωταγωνιστών της και την οδήγησε έως τον πρώτο γύρο των μπαράζ του τίτλου. Σε αυτόν αποκλείστηκε από την Αρμάνι Μιλάνο. Μέτρησε 31 ματς στο πρωτάθλημα, έχοντας κατά μέσο όρο 9,4 πόντους, 4,7 ριμπάουντ και 1,6 ασίστ. Ήταν κάτω από τις οδηγίες του Γιασμίν Ρέπεσα που τον βοήθησε πολύ σε διάφορους τομείς.

Συχνές αναφορές

Το τελευταίο διάστημα όλο και πιο συχνές είναι οι αναφορές για τον Ολυμπιακό και τον Βασίλη Χαραλαμπόπουλο, καθώς οι εμφανίσεις του στην Ιταλία δεν πέρασαν απαρατήρητες. Στα ΜΜΕ της Ιταλίας αναφέρθηκε πως οι «ερυθρόλευκοι» τον παρακολούθησαν σε αρκετά παιχνίδια και φέρεται να πήραν την απόφαση να ασχοληθούν εκ νέου μαζί του. Αυτό σημαίνει πως ίσως να του προτείνουν να γυρίσει πίσω για να τονώσει το ελληνικό στοιχείο στο ρόστερ των νταμπλούχων Ελλάδας. Και όχι μόνο αυτό, αφού αν καταφέρει να βγάλει στο παρκέ τις δυνατότητές του, μπορεί να γίνει μια πολύτιμη μονάδα. Έχει ενδιαφέρον όλο το θέμα για το αν θα πάρει τελικά επίσημη μορφή. Ίσως  να είναι το σημάδι που θα τον φέρει στην επιφάνεια, αρκεί και ο ίδιος αν του δοθεί η ευκαιρία να την αρπάξει από τα μαλλιά.

Δημοσιεύθηκε στην Απογευματινή