"Βόμβα" στη Formula 1: Τέλος o Κρίστιαν Χόρνερ από τη Red Bull μετά από 20 χρόνια
Είχε συμβόλαιο σε ισχύ μέχρι το 2030
Ραγδαίες οι εξελίξεις στη Formula 1 και τη Red Bull η οποία αποφάσισε να απομακρύνει έπειτα από 20 ολόκληρα χρόνια τον μέχρι πρότινος επικεφαλής, Κρίστιαν Χόρνερ - Οι λόγοι που οδήγησαν στο "διαζύγιο" και ο Λορέν Μεκίς που θα είναι ο αντικαταστάτης του.

Εξέλιξη... μεγατόνων στη Formula 1 με την απομάκρυνση του Κρίστιαν Χόρνερ από τη Red Bull
Εκτός Red Bull Racing βρίσκεται πλέον ο Κρίστιαν Χόρνερ, λίγα μόλις 24ωρα μετά το Grand Prix της Μεγάλης Βρετανίας, σε μια εξέλιξη που συνιστά κοσμογονία για τη Formula 1. Ο Βρετανός αποχωρεί από τη θέση του επικεφαλής της πρωταθλήτριας ομάδας-κάτι που αναμένεται να πάρει σύντομα επίσημη μορφή-έπειτα από δύο δεκαετίες στο τιμόνι της, με τον Λοράν Μεκίς να είναι ο αντικαταστάτης του. Mάλιστα, ο Χόρνερ είχε κατηγορηθεί την περυσινή σεζόν για παρενόχληση σε γυναίκα συνάδελφό του και εντέλει αθωώθηκε δύο φορές έπειτα από εσωτερικές έρευνες.
BREAKING: Christian Horner is to exit Red Bull Racing with immediate effect#F1 pic.twitter.com/v50mwnBlV6
— Formula 1 (@F1) July 9, 2025
Ο Γάλλος μέχρι πρότινος ήταν επικεφαλής της δίδυμης Racing Bulls και πλέον μετακινείται στο Μίλτον Κινς για να αντικαταστήσει έναν από τους μακροβιότερους και πιο επιτυχημένους team principals στην ιστορία του σπορ. Τη θέση του Μεκίς στην Racing Bulls αναλαμβάνει ο έμπειρος Άλαν Περμέιν. Παρότι ο Χόρνερ είχε ενεργό συμβόλαιο μέχρι το 2030, οι έντονες εσωτερικές συγκρούσεις και η σταδιακή αγωνιστική πτώση της Red Bull φαίνεται πως οδήγησαν στη ρήξη. Η αποχώρηση του Άντριαν Νιούι, του Τζόναθαν Ουίτλι και άλλων σημαντικών στελεχών είχε επιβαρύνει ακόμη περισσότερο το κλίμα.
Ο Χόρνερ, που ηγήθηκε της Red Bull F1 από το 2005 μετά την εξαγορά της Jaguar από την εταιρεία ενεργειακών ποτών, υπήρξε ο αρχιτέκτονας δύο χρυσών εποχών: αρχικά με τον Σεμπάστιαν Φέτελ (2010-2013) και στη συνέχεια με τον Μαξ Φερστάπεν (2021-2024), οδηγώντας την ομάδα σε συνολικά επτά τίτλους οδηγών και έξι κατασκευαστών. Ωστόσο, μετά τον θάνατο του συνιδρυτή της Red Bull, Ντίτριχ Μάτεσιτς, το 2022, ξέσπασε ένας έντονος "πόλεμος εξουσίας" μεταξύ των Αυστριακών μετόχων (Μαρκ Μάτεσιτς – 49%) και του Ταϊλανδού συνιδιοκτήτη Σαλέρμ Γιουβίντια (51%). Ο Χόρνερ τάχθηκε στο πλευρό του δεύτερου, γεγονός που τον έφερε σε μετωπική σύγκρουση με το αυστριακό μπλοκ, αλλά και την οικογένεια Φερστάπεν.

Η σχέση του με τον Γιος Φερστάπεν διαταράχθηκε σοβαρά από τις αρχές του 2024, ενώ τεταμένη παρέμεινε και η επικοινωνία με τον μάνατζερ του Μαξ, Ρέιμοντ Βερμιούλεν. Παρά τη δημόσια στήριξη από κάποιους κύκλους, η εσωτερική πίεση μεγάλωσε, ειδικά μετά την απώλεια της απόλυτης αγωνιστικής κυριαρχίας, με τη McLaren να αναδεικνύεται σε κυρίαρχη δύναμη από το καλοκαίρι του 2024.
Αν και προς το παρόν δεν υπάρχει επίσημη ανακοίνωση από τη Red Bull ή τη Red Bull Racing, η Racing Bulls έχει ήδη επιβεβαιώσει τον διορισμό του Μεκίς στην κορυφή της οργανωτικής δομής της ομάδας της Red Bull F1. Η απομάκρυνση του Χόρνερ σηματοδοτεί το τέλος μιας ιστορικής εποχής για τη Formula 1 και ανοίγει νέο κεφάλαιο για την ομάδα του Μίλτον Κινς, σε μια περίοδο μεγάλων αλλαγών και ανακατατάξεων.