Καθρέπτης της κοινωνίας ο τουρισμός
Άρθρο γνώμης
Το 47% των συµπατριωτών µας δεν µπορεί να κάνει ούτε λίγες µέρες διακοπές

Κάθε χρόνο ακούμε διάφορα βαρύγδουπα για τον τουρισμό, με πιο χαρακτηριστική την ατάκα πως αποτελεί τη βαριά βιομηχανία της χώρας. Κανένας δεν αμφισβητεί πως συμβάλλει καταλυτικά στο ΑΕΠ της Ελλάδος σε όλα τα επίπεδα, αλλά και πως λόγω του τουρισμού συντηρούνται ορεινές και νησιωτικές περιοχές, ακόμα και οι πιο ακριτικές. Κοινώς, αν δεν υπήρχε ο τουρισμός θα έπρεπε να τον εφεύρουμε, καθώς είναι λόγος ύπαρξης της μισής Ελλάδος.
Ταυτόχρονα, όμως, θα μπορούσε να πει κάποιος ότι αποτελεί και ένα κάτοπτρο της ελληνικής κοινωνίας. Επί δεκαετίες, και όχι μόνο στα χρόνια της πλαστής ευμάρειας, ακούγαμε για τις διακοπές των Ελλήνων, για το θρυλικό ελληνικό καλοκαίρι, για τις πολυήμερες στιγμές ανάπαυλας και ανεμελιάς. Και μάλιστα το καλοκαίρι δεν έκανε διακρίσεις, δεν είχε ταξικό πρόσημο. Είτε ήσουν στα χαμηλότερα οικονομικά στρώματα, είτε ήσουν φοιτητής ή ένας μέσος εργαζόμενος, θα έβρισκες τον προορισμό της αρεσκείας σου. Μπορούσες να χορτάσεις πολυήμερες διακοπές, να περάσεις αξιοπρεπώς, χωρίς να σκέφτεσαι και το τελευταίο ευρώ. Η προετοιμασία δε, των διακοπών ήταν μια εξαιρετική διαδικασία γεμάτη σχέδια και όνειρα.
Όλα αυτά πλέον ισχύουν last year. Το τέλος της άνοιξης και η έναρξη του καλοκαιριού προκαλεί πονοκέφαλο για πολλούς Έλληνες, καθώς γνωρίζουν ότι θα περάσουν κάτω από τη στέγη τους τους καυτούς θερινούς μήνες. Το πιστοποιούν τα στοιχεία της Eurostat που δείχνουν ότι το 47% των συμπατριωτών μας δεν μπορεί να κάνει ούτε λίγες μέρες διακοπές. Το καταδεικνύει η εικόνα της Αθήνας όπου ακόμα και στην καρδιά του Αυγούστου είχε κίνηση, το δείχνει το γεγονός ότι στα περισσότερα νησιά της χώρας δεν ακούς την ελληνική γλώσσα.
Mια απλή συνομιλία με τον οποιονδήποτε άνθρωπο του τουρισμού, της εστίασης κ.λπ. σε οποιοδήποτε νησί θα πιστοποιήσει τα προαναφερθέντα. Το οικονομικό κόστος για μια μέση οικογένεια για να κάνει διακοπές στο οποιοδήποτε νησί είναι δυσθεώρητο. Τα ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια είναι στον θεό, οι τιμές για τη διαμονή είναι μάλλον απλησίαστες, ενώ και το καθημερινό κόστος είναι στα ύψη.
Όσοι κατάφεραν να πάνε διακοπές έκαναν (ακόμα πιο) πλούσιους τους ιδιοκτήτες των σουπερμάρκετ που είναι οι μεγάλοι κερδισμένοι του καλοκαιριού. Κοινώς, όσοι πήγαν διακοπές περνούσαν καθημερινά από τα σουπερμάρκετ για τα αναγκαία και όχι όπως συνέβαινε παλαιότερα από τις ταβέρνες, τα εστιατόρια και τα μπαράκια. Στην πράξη άλλαξε όλη η φιλοσοφία των διακοπών. Ο (μη) τουρισμός των Ελλήνων, συνεπώς, είναι ο πιο αυθεντικός δείκτης της αποτυχίας της κυβέρνησης, καθώς κατάφερε να μετατρέψει το καλοκαίρι από όνειρο σε εφιάλτη για την πλειονότητα των συμπατριωτών μας.
Δημοσιεύθηκε στην Απογευματινή
Ταυτόχρονα, όμως, θα μπορούσε να πει κάποιος ότι αποτελεί και ένα κάτοπτρο της ελληνικής κοινωνίας. Επί δεκαετίες, και όχι μόνο στα χρόνια της πλαστής ευμάρειας, ακούγαμε για τις διακοπές των Ελλήνων, για το θρυλικό ελληνικό καλοκαίρι, για τις πολυήμερες στιγμές ανάπαυλας και ανεμελιάς. Και μάλιστα το καλοκαίρι δεν έκανε διακρίσεις, δεν είχε ταξικό πρόσημο. Είτε ήσουν στα χαμηλότερα οικονομικά στρώματα, είτε ήσουν φοιτητής ή ένας μέσος εργαζόμενος, θα έβρισκες τον προορισμό της αρεσκείας σου. Μπορούσες να χορτάσεις πολυήμερες διακοπές, να περάσεις αξιοπρεπώς, χωρίς να σκέφτεσαι και το τελευταίο ευρώ. Η προετοιμασία δε, των διακοπών ήταν μια εξαιρετική διαδικασία γεμάτη σχέδια και όνειρα.
Όλα αυτά πλέον ισχύουν last year. Το τέλος της άνοιξης και η έναρξη του καλοκαιριού προκαλεί πονοκέφαλο για πολλούς Έλληνες, καθώς γνωρίζουν ότι θα περάσουν κάτω από τη στέγη τους τους καυτούς θερινούς μήνες. Το πιστοποιούν τα στοιχεία της Eurostat που δείχνουν ότι το 47% των συμπατριωτών μας δεν μπορεί να κάνει ούτε λίγες μέρες διακοπές. Το καταδεικνύει η εικόνα της Αθήνας όπου ακόμα και στην καρδιά του Αυγούστου είχε κίνηση, το δείχνει το γεγονός ότι στα περισσότερα νησιά της χώρας δεν ακούς την ελληνική γλώσσα.
Mια απλή συνομιλία με τον οποιονδήποτε άνθρωπο του τουρισμού, της εστίασης κ.λπ. σε οποιοδήποτε νησί θα πιστοποιήσει τα προαναφερθέντα. Το οικονομικό κόστος για μια μέση οικογένεια για να κάνει διακοπές στο οποιοδήποτε νησί είναι δυσθεώρητο. Τα ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια είναι στον θεό, οι τιμές για τη διαμονή είναι μάλλον απλησίαστες, ενώ και το καθημερινό κόστος είναι στα ύψη.
Όσοι κατάφεραν να πάνε διακοπές έκαναν (ακόμα πιο) πλούσιους τους ιδιοκτήτες των σουπερμάρκετ που είναι οι μεγάλοι κερδισμένοι του καλοκαιριού. Κοινώς, όσοι πήγαν διακοπές περνούσαν καθημερινά από τα σουπερμάρκετ για τα αναγκαία και όχι όπως συνέβαινε παλαιότερα από τις ταβέρνες, τα εστιατόρια και τα μπαράκια. Στην πράξη άλλαξε όλη η φιλοσοφία των διακοπών. Ο (μη) τουρισμός των Ελλήνων, συνεπώς, είναι ο πιο αυθεντικός δείκτης της αποτυχίας της κυβέρνησης, καθώς κατάφερε να μετατρέψει το καλοκαίρι από όνειρο σε εφιάλτη για την πλειονότητα των συμπατριωτών μας.
Δημοσιεύθηκε στην Απογευματινή