Το αντρόγυνο είχε τσεκάρει τις τιμές και περίμενε την «Black Friday». Η διαφορά που το έβρισκε στο κατάστημα ήταν μόλις εξήντα ευρώ. Στο Περιστέρι όμως ένα άλλο πολυκατάστημα το έδινε με «μόλις» 379 ευρώ. Το αντρόγυνο έσπευσε. Ο υπάλληλος πληροφόρησε ότι επρόκειτο για το τελευταίο κομμάτι. Η σύζυγος το αγκάλιασε και έκανε νόημα στον σύζυγο να περάσει στο ταμείο μήπως και προλάβει και το πάρει κάποιος άλλος. Ο σαστισμένος αγοραστής μόλις που πρόλαβε να ζητήσει την εγγύηση. «Τώρα δεν είμαστε για τέτοια» του είπε ο παραζαλισμένος πωλητής που είχε μια μεγάλη ουρά να εξυπηρετήσει.

Το στεγνωτήριο κουβαλήθηκε στο σπίτι κι όταν τοποθετήθηκε δίπλα στο πλυντήριο αποκαλύφθηκε ότι είχε ένα βαθούλωμα στο πλάϊ. Ας είναι είπε ο σύζυγος και πρότεινε στη γυναίκα του να το βάλει να δουλέψει. Ο θόρυβος ήταν εκκωφαντικός και η γειτόνισσα από το δίπλα διαμέρισμα χτύπησε την πόρτα για να δει τι συμβαίνει. Ο σύζυγος το φόρτωσε στο αυτοκίνητο για να πάει πάλι στο Περιστέρι μπας και βρει άκρη και η σύζυγος μάλλον γλίτωσε την κατσάδα γιατί είχε έρθει η ώρα που έπιανε δουλειά στο Σούπερ Μάρκετ.

Ας ελπίσουμε ότι το ελαττωματικό προϊόν επιστράφηκε στο κατάστημα που το πούλησε και ο άτυχος αγοραστής πήρε πίσω τα λεφτά του. Διαφορετικά μιλάμε για κανονική Μαύρη Παρασκευή. Οσο πιο μεγάλη είναι η οικονομική κρίση και η ανέχεια τόσο πιο μεγάλη πέραση έχουν οι εξελιγμένες τεχνικές πωλήσεων. Μεγάλες εμπορικές αλυσίδες και πολυεθνικές εταιρείες επιχειρούν να ξεστοκάρουν αξιοποιώντας την ανάγκη των φτωχών αλλά και την καταναλωτική υστερία, κατάλοιπο άλλων εποχών.

Το περιστατικό που αναφέρθηκε εισαγωγικά είναι αληθινό. Συνέβη το πρωί της Παρασκευής και με παρακίνησε να κάνω βόλτα στην αγορά για να διαπιστώσω αν πράγματι υπάρχουν ευκαιρίες και σοβαρές εκπτώσεις. Σε γενικές γραμμές δεν υπήρχαν. Στα ηλεκτρικά είδη μόλις και μετά βίας ξεπερνούσαν το 10%. Στα ρούχα έφταναν και 20%. Στα παπούτσια μόλις πλησίαζαν το 10%. Δεν ισχυρίζομαι ότι οι παρατηρήσεις μου έχουν γενική και απόλυτη ισχύ.

Οι ίδιοι οι υποψήφιοι καταναλωτές εξέφραζαν την απογοήτευσή τους από τα μικρά ποσοστά των εκπτώσεων.
Τα μικρά εμπορικά καταστήματα είναι αυτά που πλήττονται από τον επιθετικό τρόπο πωλήσεων τύπου «Black Friday».

Οι μεγάλες εμπορικές αλυσίδες έχουν τη δυνατότητα εκπτώσεων πιέζοντας τις μικρές ομοειδείς εμπορικές επιχειρήσεις οδηγώντας τες στον αφανισμό. Η Μαύρη Παρασκευή είναι αμερικάνικος θεσμός, ο οποίος υποτίθεται ότι κηρύσσει την έναρξη των Χριστουγεννιάτικων αγορών και προκαλεί υστερία στους καταναλωτές (κυρίως χαμηλής αγοραστικής δύναμης) με τις «απίθανες προσφορές».

Από τα χαράματα στοιβάζονται έξω από τα καταστήματα καταναλωτές που φτάνουν να ποδοπατούνται μεταξύ τους, για να αγοράσουν το οτιδήποτε θεωρούν φθηνό, ενώ οι εργαζόμενοι στα καταστήματα ποδοπατούνται μαζί τους Όλα αυτά στο για να βελτιώσουν τις πωλήσεις και τα κέρδη τους οι μεγάλες εμπορικές αλυσίδων οι οποίες θέλουν να συγκεντρώσουν όσο το δυνατό μεγαλύτερο τζίρο από έναν λαό, που δεν έχει πλέον εισοδήματα, από μια αγορά όπου η φτώχεια και η ανεργία κάνουν τη μεγάλη πλειοψηφία των καταναλωτών «κυνηγό προσφορών» όπως το αντρόγυνο του παραδείγματος.