Διαxρονικές αλήθειες
Ο ΤΟΥΑΙΝ έδωσε το 1879 μία διάλεξη, που ο ίδιος την είχε χαρακτηρίσει... πολιτική, με τίτλο «Σκέψεις στην Επιστήμη του αυνανισμού».
ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΙΑ θεωρία που λέει ότι τα πάντα είναι πολιτική. Αναφέρω ένα ποταπό και πεζό παράδειγμα. Ο απατήσας σύζυγος επινοεί μία σειρά επιχειρημάτων, κατά το δυνατόν αδιάσειστων, προκειμένου να πείσει την κατά τα άλλα... κερατόεσσα συμβία ότι τιμά το στεφάνι του. Όπως αντιλαμβάνεστε, ακολουθεί μία συγκεκριμένη πολιτική γραμμή, προκειμένου να αποφευχθεί μία αιματοχυσία. Διότι ο σύζυγος παραβιάζων ξένη υφαλοκρηπίδα θα βρεθεί ενώπιον του δικαστηρίου της συζύγου του. Το ότι τα πάντα είναι πολιτική το επιβεβαιώνει ένα λαμπρό πνεύμα, ο εις εκ των κορυφαίων της παγκόσμιας λογοτεχνίας και χιουμορίστας έως εκεί που δεν παίρνει, ο Σάμουελ Κλέμενς Λάνχορτ. Που ως τοιούτον τον αγνοείτε, τον γνωρίζετε όμως ως Μαρκ Τουαίν. Εκτός του ότι ο Τουαίν μάς εισάγει στα μυστικά της πολιτικής, εντούτοις μας συστήνει να ακολουθήσουμε το παράδειγμά του, σε περιπτώσεις κοινωνικών εκδηλώσεων όπου η βαρεμάρα χτυπάει κόκκινο.
Ο ΤΟΥΑΙΝ έδωσε το 1879 μία διάλεξη, που ο ίδιος την είχε χαρακτηρίσει... πολιτική, με τίτλο «Σκέψεις στην Επιστήμη του αυνανισμού». Πώς προέκυψε το ενδιαφέρον περιεχόμενο της διαλέξεως; Είχε την ατυχία να τον καλέσει στο Παρίσι ο αυτοαποκαλούμενος επιστημονικός σύλλογος Stomach Club, δηλαδή Λέσχη του Στομάχου(!), όπου κάποιοι στυλοβάτες της ηθικής, υποκριτές προφανώς κατά τον Τουαίν, τον έπρηξαν με τις ομιλίες τους. Και αποφάσισε να τους αφήσει άναυδους ασχοληθείς με την προαναφερθείσα, κατ’ αυτόν Επιστήμην (το έψιλον κεφαλαίο)...
ΑΠΟ ΤΟΝ υπέροχο αυτόν λογοτέχνη μαθαίνουμε ότι ο επίσης κατ’ αυτόν αθάνατος Βενιαμίν Φραγκλίνος, θεωρητικός της πολιτικής, πολιτικός, εφευρέτης κ.λπ., είχε αποφανθεί ότι ο αυνανισμός είναι η αντιπροσωπευτικότερη πολιτική πράξη! Επίσης, κατά τον Τουαίν ο Εβραίος Σολομών είχε αποφανθεί ότι η εν λόγω πράξη έχει και χαμηλό κόστος. Πράγμα που αληθεύει. Ούτε τον Καίσαρα άφησε έξω από την ιστορική του αναδρομή. Είχε αναφερθεί στην κοινωνική ευαισθησία του Ρωμαίου αυτοκράτορα, ο οποίος είχε πει ότι «χάρις σε αυτή την μεγαλειώδη ενασχόληση οι πάμπτωχοι μπορεί να αισθάνονται την ευτυχία του πλούσιου». Αυτό και αν συνιστά κοινωνική πολιτική... Η εγκόλπωση αυτή των συστάσεων τόσο του τεραστίου συγγραφέως όσο και των ιστορικών προσωπικοτήτων που επικαλέστηκε ας αποτελέσει οδηγόν για έναν καλύτερο κόσμο, παρά το γεγονός ότι με την προτεινόμενη μονήρη ενασχόληση δεν κάνεις γνωριμίες...
Δημοσιεύθηκε στην Απογευματινή της Κυριακής
Ο ΤΟΥΑΙΝ έδωσε το 1879 μία διάλεξη, που ο ίδιος την είχε χαρακτηρίσει... πολιτική, με τίτλο «Σκέψεις στην Επιστήμη του αυνανισμού». Πώς προέκυψε το ενδιαφέρον περιεχόμενο της διαλέξεως; Είχε την ατυχία να τον καλέσει στο Παρίσι ο αυτοαποκαλούμενος επιστημονικός σύλλογος Stomach Club, δηλαδή Λέσχη του Στομάχου(!), όπου κάποιοι στυλοβάτες της ηθικής, υποκριτές προφανώς κατά τον Τουαίν, τον έπρηξαν με τις ομιλίες τους. Και αποφάσισε να τους αφήσει άναυδους ασχοληθείς με την προαναφερθείσα, κατ’ αυτόν Επιστήμην (το έψιλον κεφαλαίο)...
ΑΠΟ ΤΟΝ υπέροχο αυτόν λογοτέχνη μαθαίνουμε ότι ο επίσης κατ’ αυτόν αθάνατος Βενιαμίν Φραγκλίνος, θεωρητικός της πολιτικής, πολιτικός, εφευρέτης κ.λπ., είχε αποφανθεί ότι ο αυνανισμός είναι η αντιπροσωπευτικότερη πολιτική πράξη! Επίσης, κατά τον Τουαίν ο Εβραίος Σολομών είχε αποφανθεί ότι η εν λόγω πράξη έχει και χαμηλό κόστος. Πράγμα που αληθεύει. Ούτε τον Καίσαρα άφησε έξω από την ιστορική του αναδρομή. Είχε αναφερθεί στην κοινωνική ευαισθησία του Ρωμαίου αυτοκράτορα, ο οποίος είχε πει ότι «χάρις σε αυτή την μεγαλειώδη ενασχόληση οι πάμπτωχοι μπορεί να αισθάνονται την ευτυχία του πλούσιου». Αυτό και αν συνιστά κοινωνική πολιτική... Η εγκόλπωση αυτή των συστάσεων τόσο του τεραστίου συγγραφέως όσο και των ιστορικών προσωπικοτήτων που επικαλέστηκε ας αποτελέσει οδηγόν για έναν καλύτερο κόσμο, παρά το γεγονός ότι με την προτεινόμενη μονήρη ενασχόληση δεν κάνεις γνωριμίες...
Δημοσιεύθηκε στην Απογευματινή της Κυριακής