Τρομακτικές στιγμές εκτυλίχθηκαν κατά τη διάρκεια πτήσης της Lufthansa τον περασμένο Φεβρουάριο, καθώς έμεινε χωρίς ενεργό πιλότο για περίπου δέκα λεπτά, σύμφωνα με την τελική έκθεση των ισπανικών αρχών που δόθηκε στη δημοσιότητα την Πέμπτη. Το περιστατικό σημειώθηκε όταν ο συγκυβερνήτης έχασε τις αισθήσεις του, την ώρα που ο πιλότος του αεροσκάφους είχε απομακρυνθεί για να μεταβεί στην τουαλέτα.

Διαβάστε: Ηράκλειο Κρήτης: Πανικός σε πτήση για ένα… αναψυκτικό - Συνελήφθη 64χρονος Ιταλός

Ειδικότερα, όπως αναφέρει το Business Insider, το Airbus A321 εκτελούσε το δρομολόγιο Φρανκφούρτη – Σεβίλλη με πάνω από 200 επιβάτες. Το περιστατικό συνέβη όταν το αεροσκάφος είχε εισέλθει στον ισπανικό εναέριο χώρο και απείχε περίπου 30 λεπτά από τον προορισμό του. Ο κυβερνήτης απομακρύνθηκε προσωρινά από το πιλοτήριο για λόγους προσωπικής ανάγκης, έχοντας διαπιστώσει πως ο συγκυβερνήτης του βρισκόταν σε καλή κατάσταση.

Ωστόσο, έπειτα από οκτώ λεπτά που επέστρεψε ο κυβερνήτης, βρήκε την πόρτα του πιλοτηρίου κλειδωμένη και τον συγκυβερνήτη αναίσθητο. Επιχείρησε πέντε φορές να εισάγει τον κωδικό πρόσβασης, ενώ αεροσυνοδός προσπάθησε να επικοινωνήσει μέσω ενδοεπικοινωνίας χωρίς αποτέλεσμα. Τελικά, ενεργοποιήθηκε ο μηχανισμός έκτακτης πρόσβασης, και λίγο πριν λήξει ο σχετικός χρονοδιακόπτης, ο συγκυβερνήτης ανέκτησε μερικώς τις αισθήσεις του και άνοιξε την πόρτα.

Σύμφωνα με την έκθεση, ο 38χρονος συγκυβερνήτης ήταν «ωχρός, ιδρωμένος και είχε ασυνήθιστες κινήσεις». Ο πιλότος κάλεσε άμεσα σε βοήθεια. Πλήρωμα καμπίνας και γιατρός που επέβαινε στο αεροπλάνο παρείχαν τις πρώτες βοήθειες και ο κυβερνήτης αποφάσισε να εκτρέψει την πτήση στη Μαδρίτη.

Τρόμος στον αέρα: Ο συγκυβερνήτης υπέστη κρίση επιληψίας, λόγω νευρολογικής διαταραχής

Με την προσγείωση, ο συγκυβερνήτης μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο. Σύμφωνα με ειδικούς, υπέστη κρίση επιληψίας, λόγω νευρολογικής διαταραχής. Η ισπανική αρχή πολιτικής αεροπορίας τονίζει στην έκθεσή της ότι η εν λόγω πάθηση είναι εξαιρετικά δύσκολο να διαγνωστεί, εκτός κι αν ο πιλότος είχε ήδη εμφανίσει συμπτώματα σε προηγούμενο ιατρικό έλεγχο.

Ως βασικό μέτρο πρόληψης, οι ερευνητές προτείνουν στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA) να ενημερώσει τις αεροπορικές εταιρείες, ώστε να επανεξετάσουν τους κινδύνους που προκύπτουν, όταν παραμένει μόνο ένας πιλότος στο πιλοτήριο. Η Lufthansa δεν έχει ακόμη τοποθετηθεί επίσημα επί του περιστατικού.