«Ορφανεύουν» τα «αγγελάκια»; Το παραμύθι τελειώνει; Μια φορά κι έναν καιρό, το 1977, γεννήθηκε η Victoria’s Secret, με «αναδόχους» τους Ρόι και Γκέι Ρέιμοντ. Η εταιρεία εμπορευόταν εσώρουχα. Όχι ό,τι κι ό,τι όμως: μιλάμε για τα πιο sexy lingerie, με διαφάνειες και «κοψίματα» ακριβώς στα σημεία όπου «απαιτούνταν» για να απογειώνεται η λίμπιντο.


Η ιστορία της Victoria's Secret: Από το 1977 στην κορυφή

Το πρώτο μαγαζί ήταν κερδοφόρο και άμεσα ακολούθησαν άλλα τέσσερα. Μέχρι το 1982, που ο Λεξ Βέρνερ έκανε τόσο δελεαστική πρόταση στους ιδιοκτήτες, ώστε δεν αντιστάθηκαν και του τα πούλησαν. Σε χρόνο dt, κάνοντας κίνηση-ματ, τα προώθησε στα XXL αμερικανικά πολυκαταστήματα. Η επιχείρηση στα χέρια του έγινε κολοσσός, με 350 καταστήματα και πωλήσεις άνω του 1 δισ. δολαρίων στις αρχές των 90s. Αυτό την κατέστησε Νο1 φίρμα λιανικής πώλησης εσωρούχων στις ΗΠΑ. Από το 1995 έως το 2018, το ντεφιλέ της φίρμας, μαζί με το λανσάρισμα του «miracle bra», ήταν συνώνυμα με τα στάνταρ χρυσωρυχεία της. Λόγω των τρελών τζίρων, ενδιάμεσα ο όμιλος άνοιξε υποκαταστήματα σε Καναδά και Ηνωμένο Βασίλειο. Τον Μάιο του 2020, με 1.070 μαγαζιά, παρέμενε στην κορυφή της αμερικανικής αγοράς.



«Γεννώντας» top models

Η εταιρεία που, μετά τα supermodels των 90s, ανέδειξε ολόκληρη στρατιά κορυφαίων μοντέλων, role models για τις νεότερες στο «σπορ», όπως οι Ζιζέλ, Αντριάνα Λίμα, Αλεσάντρα Αμπρόσιο, οι αδελφές Τζίτζι και Μπέλα Χαντίντ, η Κάιλι Τζένερ και η Ανθή Φακιδάρη -η πρώτη Ελληνίδα που θεώρησε «όνειρο που γίνεται πραγματικότητα» το ότι περπάτησε στην πασαρέλα της- κινδυνεύει με λουκέτο.



Σκάνδαλα και προσπάθεια ανάκαμψης στη Victoria's Secret

Μεσουρανούσε για δεκαετίες στην παγκόσμια αγορά, μέχρι που ξέσπασε σκάνδαλο για «σεξουαλική παρενόχληση» υπαλλήλων της. Αυτό την πήγε χρόνια πίσω - πέρασε μια πενταετία έως ότου ξανασταθεί στα (κομψά) πόδια της. Πέρσι ήταν μια χρονιά-ορόσημο για την εταιρεία, καθώς τότε το θαύμα συνέβη τελικά: ζήσαμε τη θριαμβευτική της επάνοδο, με όλα τα «αγγελάκια» της στη σειρά, μαζί και με νέα καμπάνια με τη συμμετοχή των περισσοτέρων από τις celebrities που εκτόξευσε στην κορυφή της πυραμίδας του μόντελινγκ. Αλλά τώρα τα πράγματα αλλάζουν ξανά. Αυτή τη φορά δεν είναι κάποιο «ροζ» σκάνδαλο στη μέση.


Η κρίση στη Victoria's Secret: Πτώση μετοχής και απειλή εξαγοράς

Οι αριθμοί είναι αμείλικτοι: η μετοχή της βρίσκεται στο -43,8% κατά μέσο όρο από την αρχή του 2025. Παράλληλα, αυστραλιανή εταιρεία διεκδικεί -με νύχια και με δόντια- την εξαγορά της, καθιστώντας επισφαλή την ίδια της την ύπαρξη.

Οι επικεφαλής της φίρμας εδώ και τρία χρόνια βρίσκονται σε «χορό» διαπραγματεύσεων με τον ακτιβιστή μέτοχο Μπρετ Μπλάντι αναφορικά με τη στρατηγική για την ανάπτυξη της εταιρείας. Όπως και για την αύξηση των αποδόσεων. Αλλά πλέον αμύνονται απέναντί του. Η φίρμα ανακοίνωσε ότι θα προστατευτεί απ’ οποιονδήποτε «επιχειρεί εκμετάλλευση της πτώσης της μετοχής, αγοράζοντας μετοχές σε τιμές που δεν αντανακλούν την πραγματική αξία τους».


Το Poison Pill: Αμυντική στρατηγική της Victoria's Secret

Παρότι η διοίκηση δήλωσε ότι εκτιμά τη συνεισφορά του Μπλάντι, μίλησε για εφαρμογή μηχανισμού «δηλητηριώδους χαπιού» (poison pill). Σκοπός, να αποτρέψει την απόκτηση ελέγχου από τον επενδυτή. Το μέτρο ενεργοποιείται εάν οποιοσδήποτε αποκτήσει το 15% ή περισσότερο των κοινών μετοχών που κυκλοφορούν. Ήδη από τον Φεβρουάριο ο Μπλάντι είχε τέτοια ροπή, κάτι που για τους επικεφαλής της φίρμας «υποδηλώνει πρόθεση ενεργούς εμπλοκής στη στρατηγική μας». Η επικεφαλής της εταιρείας Ντόνα Τζέιμς δήλωσε ότι «το πλάνο δικαιωμάτων αποσκοπεί στην προστασία των μακροπρόθεσμων συμφερόντων των μετόχων της και στην αποτροπή τακτικών απόκτησης ελέγχου χωρίς την καταβολή κατάλληλου premium στους ενδιαφερόμενους». Ο Μπλόντι, πάντως, κινητοποιήθηκε και μετά τον περασμένο Φεβρουάριο, δεν παρέμεινε... ανενεργός: Αύξησε τη συμμετοχή της εταιρείας στη Victoria’s Secret σε 13% από τον Μάρτιο, κάτι που τον καθιστά δεύτερο μεγαλύτερο μέτοχο μετά την BlackRock Fund Advisors, που κατέχει το 14%.



Η κυβερνοεπίθεση που παραλύει τις ηλεκτρονικές πωλήσεις της Victoria's Secret

Πρόσφατα η εταιρεία βρέθηκε αντιμέτωπη και με σοβαρό περιστατικό κυβερνοασφάλειας, με συνέπεια την απενεργοποίηση της επίσημης ιστοσελίδας της στις ΗΠΑ. Η πλατφόρμα ηλεκτρονικών αγορών αντικαταστάθηκε από μαύρη οθόνη που εμφανίζει ανακοίνωση σχετικά με το περιστατικό. Η εταιρεία «εντόπισε και λαμβάνει μέτρα για την αντιμετώπιση ενός περιστατικού ασφαλείας. Για προληπτικούς λόγους, “κατέβασε” την ιστοσελίδα και ορισμένες υπηρεσίες στα καταστήματα», ανακοίνωσε. Αυτό δεν συμβαίνει παρά σπανιότατα. Μια τόσο εκτεταμένη διακοπή λειτουργίας σε επιχείρηση τέτοιου μεγέθους, που έχει συνέπεια το «πάγωμα» των ηλεκτρονικών της αγορών, με τη ζημιά να παραμένει για την ώρα απροσδιόριστη -σημειώνεται πως το 2024, η εταιρεία κατέγραψε καθαρές πωλήσεις ύψους 2 δισ. δολαρίων από τις απευθείας ηλεκτρονικές αγορές, που αντιστοιχεί περίπου στο ένα τρίτο των συνολικών της εσόδων- μπορεί να τη βγάλει νοκ άουτ. Σύμφωνα με τον ειδικό κυβερνοασφάλειας Ρίτσαρντ Μπλεχ, «επιθέσεις αυτού του είδους γίνονται πιο σύνθετες χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη. Οι χάκερ έχουν το προβάδισμα», είπε στο CNN. Συγχρόνως, οι λιανέμποροι στις ΗΠΑ γίνονται στόχος για εγκληματικές ομάδες στον κυβερνοχώρο. Σύμφωνα με το FBI, πολλές επιθέσεις «αποδίδονται σε οργανωμένα κυκλώματα. Παρόμοιο περιστατικό έπληξε τη Marks & Spencer στην Αγγλία, με εκτιμώμενες απώλειες που αγγίζουν τα 300 εκατ. λίρες».

Δημοσιεύθηκε στην Ontime