Labubu - Mania: Από την έμπνευση μέχρι τις ελληνίδες "μούσες" και την παγκόσμια φρενίτιδα
Ακτινογραφία του φαινομένου με τα κινεζικά blind boxes
«Ακτινογραφώντας» το παγκόσμιο παραλήρημα για τα κινεζικά τερατάκια – Η έμπνευση του καλλιτέχνη, τα blind boxes, οι celebrities που τα έκαναν must και οι ιδανικές Ελληνίδες για «μούσες» της φίρμας

Πέρασε μία δεκαετία αφότου ο σκιτσογράφος από το Χονγκ Κονγκ Κασίνγκ Λουνγκ είχε την ευφυή -εκ του αποτελέσματος- ιδέα να δημιουργήσει ένα αναμαλλιασμένο «τέρας» με υπερμεγέθη, γουρλωτά μάτια και σκανταλιάρικο γέλιο, τον χαρακτήρα Labubu, για τη σειρά παιχνιδιών «The monsters» («Τα τέρατα»). Εμπνευσμένο από τη σκανδιναβική λαογραφία, το πουλέν της κινεζικής Pop Mart τώρα είναι ανάρπαστο, ενώ η επιχείρηση με βάση το Πεκίνο, έτσι απλά, ταυτίζεται με χρυσωρυχείο. Η συνεργασία με την κινεζική Pop Mart ξεκίνησε το 2019 και βοήθησε στην ευρύτερη διάδοση των Labubu Dolls, που πωλούνται κυρίως σε blind boxes, προσφέροντας στους συλλέκτες την αίσθηση της έκπληξης. Aγοράζοντας ένα blind box, δεν γνωρίζεις ποιον χαρακτήρα θα πετύχεις, γι’ αυτό πολλοί συλλέκτες καταγράφουν την πρώτη τους αντίδραση στα social media. Αυτός ο ενθουσιασμός ξεπερνά ηλικίες και κοινότητες - από ποπ σταρς μέχρι μαθητές γυμνασίου που φορούν τα μπρελόκ στις τσάντες τους. Σύμφωνα με τα Google Trends, οι αναζητήσεις για Labubu dolls και Labubu keychains (μπρελόκ) έχουν φτάσει σε ιστορικά υψηλά επίπεδα τις τελευταίες εβδομάδες και παραμένουν ένας σταθερά δημοφιλής όρος αναζήτησης. Μόνο μέσα στον Μάιο οι αναζητήσεις στο Google έφτασαν τα 2,1 εκατομμύρια. Όπως είναι φυσικό, τα κουκλάκια Labubu, που προκαλούν παγκόσμιο παραλήρημα, έχουν γίνει πρώτο trend και στο TikTok. Καθόλου τυχαίο, αν σκεφτείτε ότι εδώ και έναν και πλέον χρόνο, μεταξύ άλλων, fans τους δηλώνουν οι Ριάνα, Ντούα Λίπα και Λαλίζα. H Κιμ Καρντάσιαν διατηρεί ολόκληρη συλλογή με κουκλάκια Labubu και ο σερ Ντέιβιντ Μπέκαμ έχει αναρτήσει φωτογραφία στο Instagram με Labubu που του χάρισε η κόρη του. Aπό την Ελλάδα, την αρχή έκανε η Αθηνά Οικονομάκου, κρεμώντας τις στην τσάντα της σε πρόσφατo ταξίδι της στο Μιλάνο.
Διαβάστε: Labubu: Το νέο viral trend με τις πανάκριβες κούκλες που έχουν προκαλέσει φρενίτιδα
Το παγκόσμιο φαινόμενο Labubu και η έκρηξη της συλλεκτικής μανίας - Συνεργασία-ορόσημο με την Coca-Cola
Με συνεργασία και με την Coca-Cola, οι ειδικοί της οποίας προφανώς έχουν το γνωστικό υπόβαθρο για το τι ήρθε για να μείνει -στη μόδα ειδικά και στο lifestyle γενικά-, οι Labubu απογειώνονται στην καταναλωτική συνείδηση. Βλέπουμε σταρς και κοινούς θνητούς να επιβραβεύουν εμμονικά τον κύριο Λουνγκ, περιφέροντάς τις σαν… παράσημα πάνω σε τσάντες, Τ-shirts και φουλάρια.Τι κι αν εκπροσωπούν κιτς -και από λίγο έως πολύ φοβιστική για ορισμένους- σχολή; Ετσι κι αλλιώς, από την αρχή της σεζόν τα σημάδια ήταν ξεκάθαρα: από πέρυσι ήδη η «ήσυχη πολυτέλεια» έπνεε τα λοίσθια.
Προβλήματα ασφαλείας και απόσυρση από τη βρετανική αγορά
Αλλά και σε αυτήν τη χρυσοφόρα αγορά έχουν αρχίσει τα παρατράγουδα, αρχής γενομένης από τη Βρετανία, καθώς οι διάσημες κούκλες αποσύρθηκαν από τα φυσικά καταστήματα, προκαλώντας απογοήτευση και εκνευρισμό στους Βρετανούς θαυμαστές των Labubu. Ο λόγος; Τα μεγάλα προβλήματα ασφαλείας. Τουλάχιστον αυτό επικαλέστηκε η Pop Mart όταν ανακοίνωσε την απόσυρσή τους από τα φυσικά καταστήματα στο Ηνωμένο Βασίλειο, καθώς οι πελάτες σχημάτιζαν μεγάλες ουρές, ακόμα και κατά τη διάρκεια της νύχτας, με αποτέλεσμα να προκαλούνται προβλήματα «ασφαλείας». Ωστόσο, οι online πωλήσεις συνεχίζονται κανονικά. «Υιοθετούμε μια νέα προσέγγιση, που θα δώσει σε όλους ίσες ευκαιρίες να αποκτήσουν τα Labubu», ανέφερε η εταιρεία μέσω Instagram.
Ελληνικές μούσες και οι εγχώριοι celeb fans
Εύκολα μπορούμε να φανταστούμε και την Ελένη Φουρέιρα -μετά και τη συνεργασία της με την classic εταιρεία κοσμετολογίας Maybelline, γεγονός που αναβάθμισε το πρεστίζ της στη showbiz- ως «μούσα» της φίρμας στην Ελλάδα: με το φιζίκ της «επικοινωνεί» τη μεσογειακή της υπόσταση, αλλά και, εξαιτίας του φυσικού σγουρού της μαλλιού και της σοκολατί της επιδερμίδας, και την εξωτική της αύρα. Ακούσαμε και το όνομα της Τάμτα, που πειραματίζεται με τα πάντα και δικαίως χαρακτηρίζεται χαμαιλέων, αλλά εκείνη «ψηφίζει δαγκωτό» την παραδοσιακή Hello Kitty. Αν, βέβαια, «ακτινογραφήσει» κανείς τα limit-up και downs των εγχώριων celebrities, αναζητώντας το κορίτσι που έχει το «κοκκαλάκι της νυχτερίδας», αυτόματα περίπου θα στραφεί στην Κλέλια Ανδριολάτου, οι μετοχές της οποίας έχουν εκτοξευθεί στην κορυφή του χρηματιστηρίου του πλανήτη «διαφήμιση». Με την ηθοποιό να λανσάρει και να μπουστάρει με το πέρασμα των ετών -ύστερα από την παγκόσμια αναγνωρισιμότητα με το «Maestro» του Χριστόφορου Παπακαλιάτη, που έχει λάβει την πολύ υψηλή βαθμολογία 8,1 από το IMDB- δεκάδες προϊόντα. Γιατί όχι και να κρατάει κουκλάκια Labubu (και να το χαίρεται);
Τα Labubu ως trend στα κορίτσια της Ελλάδας
Εμείς έχουμε δει τα Labubu να κυκλοφορούν -όχι… ασυνόδευτα, αλλά στην αγκαλιά δροσερών κοριτσιών- στη Γλυφάδα. Και είναι βέβαιο πως θα πάει μακριά η βαλίτσα... Οι κούκλες Labubu, με ετήσιες πωλήσεις το 2024 σχεδόν 2 δισ. δολαρίων, που συνήθως κοστίζουν μεταξύ 30 και 300 δολαρίων (της Ριάνα, που τη συνόδευσε με Louis Vuitton, είναι οικονομική, αξίας 90 δολαρίων), δημιουργούν ουρές χιλιομέτρων και στο Internet. H δε κεφαλαιοποίηση της Pop Mart ανέρχεται στα 40 δισ. δολάρια, ξεπερνώντας εκείνη των κολοσσών Hasbro και Mattel μαζί. Τα πρόσωπα των Labubu, από βινύλιο, προσαρτημένα σε βελούδινα σώματα και με μυτερά αυτιά και χαμόγελο που αποκαλύπτει εννέα δόντια, τις κατατάσσουν στην ίδια κατηγορία με τα… Γκρέμλιν - τα θυμάστε από τα ’80s; Τα συμπαθείς λίγο-πολύ και παράλληλα δεν γίνεται να μην τα χαρακτηρίσεις τουλάχιστον παράξενα. «Είναι σαν παγκόσμια γλώσσα», εξηγεί ο Τζέισον Γου, διευθύνων σύμβουλος στον ερευνητικό όμιλο Kantar Worldpanel.
Συλλεκτικές αξίες και το φαινόμενο των celebrities
Πρόσφατα, σε δημοπρασία στο Πεκίνο, μια κούκλα Labubu ύψους 1,20 μέτρων πουλήθηκε για περίπου 170.000 δολάρια. Ηταν ανάμεσα στις 48 συλλεκτικές που άλλαξαν χέρια εκείνο το βράδυ, αποφέροντας 520.000 δολάρια. Αν, βέβαια, θέλετε να ψάξουμε το παρελθόν της σχέσης τους με τoυs celebs, η δημοτικότητά τους εκτοξεύτηκε τον Απρίλιο του 2024, όταν η Ταϊλανδέζα σούπερ σταρ της K-pop Λίζα των Blackpink, αποκαλούμενη «μητέρα» των Labubu, δημοσίευσε φωτογραφίες της στο Instagram με διάφορες κούκλες της εταιρείας. Ακολούθησαν οι προαναφερόμενοι σταρ, οι οποίοι κατέστησαν τα κουκλάκια που διχάζουν διεθνές φαινόμενο. Βέβαια, ίσως και να είναι αυτό που έλεγε μια φορά κι έναν καιρό ο αξέχαστος «Κάιζερ» της μόδας, Καρλ Λάγκερφελντ: «Κάθε εποχή έχει το κακό γούστο που της αξίζει».
Η ειρωνεία της μόδας: από τη Birkin bag στα μαλακά παιχνίδια
Η ειρωνεία; Το ότι αντικρίζεις αυτά τα μαλακά παιχνίδια -ταπεινά και οικονομικά στην τιμή, κατά τα άλλα- να κρεμιούνται από μια Birkin bag από δέρμα κροκόδειλου. Πρόκειται για την επιτομή της ειρωνείας -το high και low fashion μαζί- σε ένα κοκτέιλ για ένα απλό παιχνίδι, με άνοδο στις αναζητήσεις της Google της τάξης του 376% από τον περασμένο Δεκέμβριο, που θέλεις να αποκωδικοποιήσεις. Είναι οι Labubu οι μασκότ της παγκόσμιας μόδας;Το σχόλιο, δικό σας.
-Δημοσιεύτηκε στα Παραπολιτικά