Ο Wang Ning, ο 33χρονος ιδρυτής και πρόεδρος της Pop Mart, αποτελεί τον τελευταίο Κινέζο επιχειρηματία που εντάχθηκε στον αποκλειστικό κλαμπ των δισεκατομμυριούχων. Ο νεόκοπος δισεκατομμυριούχος δημιούργησε τη μεγαλύτερη εταιρεία παιχνιδιών στην Κίνα, η οποία εκτείνεται σε 21 χώρες με περισσότερα από 200 καταστήματα και πάνω από 1.000 αυτόματα πωλητήρια που ονομάζονται «roboshops».

Διαβάστε: Labubu - Mania: Από την έμπνευση μέχρι τις ελληνίδες "μούσες" και την παγκόσμια φρενίτιδα

Ποιος είναι ο Wang Ning

Γεννημένος στην επαρχία Henan, ο Wang Ning αποφοίτησε με πτυχίο διαφήμισης από το Πανεπιστήμιο Zhengzhou το 2009. Μετά από έναν χρόνο εργασίας στη Sina Corporation, την εταιρεία ψηφιακών μέσων που κατέχει το Weibo, ο Wang Ning αποφάσισε να ιδρύσει τη δική του επιχείρηση.

Η έμπνευση ήρθε κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού στο Χονγκ Κονγκ, όπου εντυπωσιάστηκε από μια αλυσίδα λιανικής που πουλούσε μεγάλη ποικιλία μοντέρνων προϊόντων. Αποφάσισε να φέρει την ίδια ιδέα στην ηπειρωτική Κίνα.

Η ίδρυση και εξέλιξη της Pop Mart

Το 2010, ο Wang Ning άνοιξε το πρώτο κατάστημα Pop Mart στο Zhongguancun του Πεκίνου, έναν τεχνολογικό κόμβο που συχνά αναφέρεται ως η Silicon Valley της Κίνας. Αρχικά, το κατάστημα πούλησε διάφορους τύπους προϊόντων, αλλά ο Wang Ning αντιμετώπισε σημαντικές προκλήσεις στη διαχείριση αποθέματος, το προσωπικό και την εξυπηρέτηση πελατών.

Το 2014 αποτέλεσε σημαντικό έτος για τον Wang Ning. Εγγράφηκε στη Σχολή Διοίκησης Guanghua του Πανεπιστημίου Πεκίνου και γνώρισε μια ομάδα συμφοιτητών με παρόμοιες ιδέες, μερικοί από τους οποίους αργότερα εντάχθηκαν στην ομάδα διοίκησης της Pop Mart.

Η στρατηγική καινοτομία που άλλαξε τα πάντα

Για να διατηρήσει την κερδοφορία, η Pop Mart μείωσε τις γραμμές προϊόντων της και αποφάσισε να προσφέρει αποκλειστικά παιχνίδια, τα οποία ήταν το πιο δημοφιλές προϊόν της το 2014. Ο Wang Ning έκανε την τολμηρή κίνηση να πουλάει παιχνίδια σε τυφλά κουτιά, παρόμοια με τα αυτόματα πωλητήρια gashapon στην Ιαπωνία.

Η μεγάλη καινοτομία ήρθε όταν ο Wang Ning προσέγγισε καλλιτέχνες για να αναπτύξουν αποκλειστικές φιγούρες. Ο πιο εμφανής από αυτούς ήταν ο Kenny Wong από το Χονγκ Κονγκ, που σχεδίασε τη διάσημη κούκλα Molly με μεγάλα μάτια και στρογγυλό πρόσωπο.

Η εκρηκτική ανάπτυξη και η δημόσια εγγραφή

Με τον Wong και τη Molly στο πλευρό του το 2016, οι πωλήσεις της Pop Mart εκτοξεύθηκαν. Οι πωλήσεις έφτασαν τα 22 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ το 2017 και στη συνέχεια τα 73 εκατομμύρια δολάρια μόλις έναν χρόνο αργότερα.

Ο Wang Ning κατέχει μειοψηφικό μερίδιο στην εταιρεία του με έδρα το Πεκίνο μέσω εταιρειών συμμετοχών και αξίζει τώρα 3,2 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ μετά τη δημόσια εγγραφή της εταιρείας του στο Χονγκ Κονγκ τον Δεκέμβριο του περασμένου χρόνου.

Η συνεργασία με τον δημιουργό του Labubu

Το Labubu δημιουργήθηκε αρχικά από τον καλλιτέχνη Kasing Lung που γεννήθηκε στο Χονγκ Κονγκ, ως μέρος της σειράς του, την οποία εμπνεύστηκε από τη σκανδιναβική λαογραφία. Το μικρό τέρας με τα μακριά, μυτερά αυτιά και μια σειρά από κοφτερά δόντια πρωτοεμφανίστηκε στην αρχική ιστορία του καλλιτέχνη που ονομάζεται «The Monsters».

Το Labubu πρωτοεμφανίστηκε το 2015 με φιγούρες «Monsters» που παρήγαγε η εταιρεία How2Work. Το Labubu απέκτησε ευρύτερη αναγνώριση το 2019, όταν ο Kasing Lung υπέγραψε αποκλειστική συμφωνία άδειας με την Pop Mart του Wang Ning.

Η ψηφιακή επιτυχία και η κυριαρχία στην αγορά

Η σταθερή επιτυχία της Pop Mart οδήγησε στην ανάπτυξη μιας ισχυρής επιχείρησης ηλεκτρονικού εμπορίου, η οποία απορρόφησε τον αντίκτυπο των προσωρινών κλεισιμάτων καταστημάτων κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Οι πωλήσεις από την πλατφόρμα Paqu της εταιρείας και τον ιστότοπό της Tmall αυξήθηκαν από λιγότερο από 10 τοις εκατό των εσόδων το 2017 σε ένα τρίτο των συνολικών εσόδων της το 2019. Στο φεστιβάλ αγορών Singles' Day το 2019, η Pop Mart κατέλαβε την πρώτη θέση στις πωλήσεις στην κατηγορία action και toy figures στο AliExpress.

Η ηγετική θέση στην κινεζική αγορά παιχνιδιών

Πριν από την αρχική δημόσια προσφορά της το 2020, η Pop Mart τριπλασίασε τα έσοδά της σε 256,8 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ και εξασφάλισε συμφωνίες αδειοδότησης με τη Walt Disney και τα Universal Studios.

Η θέση της Pop Mart στην κινεζική αγορά παιχνιδιών είναι πλέον ασυναγώνιστη. Η εταιρεία που δημιούργησε ο Wang Ning:

• Συνεργάζεται με δεκάδες καλλιτέχνες
• Κατέχει το 8,5 τοις εκατό της κινεζικής αγοράς παιχνιδιών
• Προσφέρει 85 προϊόντα πνευματικής ιδιοκτησίας
• Φιλοξενεί τις μεγαλύτερες εκθέσεις παιχνιδιών της Κίνας
• Είναι αγαπητή από εκατομμύρια νέους Κινέζους millennials