Ξεχάστε τα Labubu, τα Monchhichi έρχονται για ρεβάνς - Τα ιαπωνικά κουκλάκια που "κλέβουν" τη σκηνή
Monchhichi vs Labubu
Τα Monchhichi κουκλάκια από την Ιαπωνία γνωρίζουν εκρηκτική άνοδο παγκοσμίως, ανταγωνιζόμενα τα δημοφιλή Labubu με διπλασιασμό πωλήσεων και νέες συνεργασίες

Η αυστραλή influencer Σαμ Τοντ ταξίδεψε στο Τόκιο αναζητώντας vintage ρούχα, αλλά ανακάλυψε κάτι πολύ πιο σημαντικό: τα Monchhichi κουκλάκια που προκαλούν φρενίτιδα στους λάτρεις των Labubu. Στο Harajuku βρήκε το τέλειο χνουδωτό μπρελόκ, καταγράφοντας τη στιγμή σε TikTok βίντεο που συγκέντρωσε πάνω από 300.000 προβολές. Αυτή η ανακάλυψη σηματοδότησε την αρχή μιας νέας εποχής για τα ιαπωνικά κουκλάκια.
Διαβάστε: Labubu: Έσοδα ρεκόρ 4 δισ. δολαρίων και άνοδος μετοχών 5% για την Pop Mart που ετοιμάζει και μίνι εκδοχή της δημοφιλούς κούκλας για κινητά
Step aside, Labubu. Japan’s forgotten mascot, Monchhichi, may be making a comeback thanks to Gen Z.
— Bloomberg (@business) August 27, 2025
The monkey-like doll’s surge in popularity is not just nostalgic — it marks a fresh opportunity in the booming world of designer toys https://t.co/ebhGZ3c5CM pic.twitter.com/tt3IYXE6QB
Η εκρηκτική άνοδα των Monchhichi κουκλακιών
Τα χαρακτηριστικά κουκλάκια με σώματα πιθήκου και παιδικά πρόσωπα πωλούνται στην Ιαπωνία σε διπλάσια τιμή από άλλες αγορές, με περιορισμένες επιλογές. "Ήταν υπέροχο που τελικά το βρήκα", εξηγεί η 30χρονη Τοντ. "Η δημοτικότητά τους αυξάνεται διαρκώς και όλοι επιθυμούν να αποκτήσουν ένα".
Πελάτες σαν την Τοντ αναζωογονούν τη μάρκα Monchhichi, η οποία βιώνει άνθιση που θυμίζει την αρχική επιτυχία των δεκαετιών 1970-1980. Οι πωλήσεις υπερδιπλασιάστηκαν φτάνοντας τα 31 εκατομμύρια δολάρια το έτος που έληξε τον Φεβρουάριο 2025, σύμφωνα με τη Sekiguchi Co.
Διεθνής επέκταση και ανταγωνισμός με Labubu
Οι διεθνείς πωλήσεις αυξήθηκαν ταχύτερα από την εγχώρια αγορά, καλύπτοντας το 40% των εσόδων Monchhichi. Η εταιρεία επέκτεινε την παραγωγική ικανότητα στην Κίνα, ενώ εξετάζει περαιτέρω δραστηριότητες. "Θέλουμε να κατακλύσουμε τον κόσμο με Monchhichi", δηλώνει ο Toshitaka Yoshino, πρόεδρος της Sekiguchi. Τα επώνυμα κουκλάκια και συλλεκτικά αξεσουάρ κερδίζουν δημοτικότητα χάρη στα social media. Μάρκες όπως Sonny Angels, Smiskis, Jellycats και φυσικά Labubu εξαφανίζονται από τα ράφια παγκοσμίως, πωλούμενα για δεκάδες ή εκατοντάδες δολάρια. Οι αγοραστές είναι κυρίως fashionistas, content creators και συλλέκτες, όχι παιδιά.
i ♥️ monchhichi 𓂃꙳⋆ pic.twitter.com/HzgtNNKKve
— say n ! ♡。 (@puppytoyou) August 23, 2025
Η ιστορία και εξέλιξη των Monchhichi από την Ιαπωνία
Η Sekiguchi λάνσαρε τη σειρά το 1974, όταν διοικούνταν από τον θείο του Yoshino. Τα ιαπωνικά κουκλάκια απογειώθηκαν στην Ευρώπη και ΗΠΑ, σπάνιο φαινόμενο για την προ-internet εποχή. Η Monchhichi συνεργάστηκε με τη Mattel και απέκτησε δικό της κινούμενο σχέδιο. Η άνθιση ήταν βραχύβια και η μάρκα αποχώρησε από τις περισσότερες αγορές για πάνω από δεκαετία. Το ενδιαφέρον επέστρεψε περιοδικά: αναβίωση τη δεκαετία του 1990 στη Γερμανία και άνθιση στην Κίνα πριν δώδεκα χρόνια.
Σύγχρονη στρατηγική και προκλήσεις αγοράς
Τα τελευταία δύο χρόνια η μασκότ που μοιάζει με μαϊμού επέστρεψε δυναμικά, ξεκινώντας από Ταϊλάνδη και Νότια Κορέα. Τον Ιούνιο, η Lisa των Blackpink, που συνδέεται με τη φρενίτιδα Labubu, δημοσίευσε φωτογραφία ψωνίζοντας Monchhichi προϊόντα.
"Εκτός από την υποχώρηση του γιεν που ενίσχυσε τη ζήτηση από Ευρώπη και ΗΠΑ, όλα συνέβησαν ταυτόχρονα", εξηγεί ο Yoshino από το Τόκιο, όπου οι τοίχοι γεμίζουν με εκατοντάδες σπάνια Monchhichi από προηγούμενες συλλογές.
Ο Yoshino προσπαθεί να παραμείνει προσγειωμένος παρά την αύξηση παραγωγής στην Κίνα, όπου κατασκευάζεται το 95% των προϊόντων. Ακολουθεί τη φιλοσοφία ότι "ό,τι πουλάει σήμερα θα σταματήσει κάποια μέρα". Μία από τις μεγαλύτερες απειλές είναι οι δασμοί Trump που περιπλέκουν την αμερικανική αγορά, τη μεγαλύτερη για έσοδα εξωτερικού.
Νέα προσέγγιση και μελλοντικές προοπτικές
Η Sekiguchi επαναπροσδιορίζει την εστίαση στους ενήλικες, που έχουν μεγαλύτερο εύρος προσοχής και δικά τους χρήματα. Προηγουμένως, απευθυνόμενη σε παιδιά, αντιμετώπιζε έντονο ανταγωνισμό από χαρακτήρες όπως Spider-Man και πριγκίπισσες Frozen.
"Οι άνθρωποι αναγνωρίζουν επιτέλους τον Monchhichi ως χαρακτήρα, όχι ως παιχνίδι", τονίζει ο Yoshino. Η εταιρεία πουλάει χνουδωτά αξεσουάρ σε Urban Outfitters και Barnes & Noble στις ΗΠΑ. Συνεργασία με Hello Kitty ώθησε τις πωλήσεις, ενώ partnerships με Paris Saint-Germain γοητεύουν νέους οπαδούς. Τα κλασικά μπρελόκ πωλούνται περίπου 15 δολάρια στην Ιαπωνία. Η Urban Outfitters προσφέρει "λούτρινο με σκούφο φρούτων" για 24 δολάρια στις ΗΠΑ.
มาทายกันนน มี monchhichi กี่ตัวววว 🤣
— basvproject (@basvproject) August 28, 2025
Basvpr x SculptureBangkok#Basvpr#Remembas#SculptureBangkok #SculptureMuseum#Sculpturepeople pic.twitter.com/eWbyYJaN34
Η κουλτούρα των συλλεκτών και το μέλλον
Ένας θαυμαστής από το Τόκιο, γνωστός ως Yuma Kardasian στα social media, σχεδόν ποτέ δεν βγαίνει χωρίς μπρελόκ Monchhichi. Ο Yuma, που μοιράζεται fashion content στο Instagram και TikTok, ελκύεται από την αμετάβλητη έκφραση και νοσταλγική αίσθηση των κουκλακιών.
Εκτιμά ότι ξόδεψε περίπου 300.000 γιεν (πάνω από 2.000 δολάρια) για προϊόντα της μάρκας τα τελευταία δύο χρόνια. "Είναι απαραίτητο κομμάτι της μόδας", λέει. "Το να βγαίνεις χωρίς Monchhichi είναι σαν να πηγαίνεις στη δουλειά χωρίς κάλτσες".