Iphone 17: Αυτό είναι το μοναδικό μοντέλο που θα έχει αυξημένη τιμή
Αισιόδοξη εικόνα για τους καταναλωτές
Καθώς πλησιάζουμε στην επίσημη παρουσίαση της σειράς iPhone 17 από την Apple, οι προβλέψεις των αναλυτών αρχίζουν να αποκρυσταλλώνονται

Καθώς πλησιάζουμε στην επίσημη παρουσίαση της σειράς iPhone 17 από την Apple οι προβλέψεις των αναλυτών αρχίζουν να αποκρυσταλλώνονται. Μέχρι πρότινος, οι περισσότεροι ειδικοί προεξοφλούσαν γενικευμένες αυξήσεις τιμών σε όλα τα νέα μοντέλα της σειράς, εξαιτίας των αναβαθμίσεων σε σχεδιασμό, τεχνολογία και υλικά. Ωστόσο, τα τελευταία στοιχεία από την επενδυτική τράπεζα JPMorgan δίνουν μια πιο αισιόδοξη εικόνα για τους καταναλωτές, προβλέποντας πως μόνο ένα από τα νέα μοντέλα iPhone 17 θα κυκλοφορήσει με αυξημένη τιμή - και αυτό, υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις.
Διαβάστε: Iphone 17 pro: Τα χαρακτηριστικά και η τιμή του
Σε πρόσφατο ερευνητικό της σημείωμα, η JPMorgan αναφέρει ότι το βασικό μοντέλο iPhone 17 θα διατηρήσει την τιμή των 799 δολαρίων, ακολουθώντας την ίδια στρατηγική τιμολόγησης με τον προκάτοχό του. Πρόκειται για μια καθόλου αμελητέα απόφαση, ιδίως σε μια περίοδο όπου η τεχνολογική και οικονομική συγκυρία θα μπορούσε να οδηγήσει σε γενικευμένες αυξήσεις. Αντίστοιχα, το ολοκαίνουργιο iPhone 17 Air - το οποίο αναμένεται να αντικαταστήσει το μοντέλο Plus με έναν νέο, εξαιρετικά λεπτό σχεδιασμό - τοποθετείται σε μια ενδιάμεση κατηγορία, με την τιμή του να εκτιμάται ανάμεσα στα 899 και 949 δολάρια. Αν και η ελαφρώς υψηλότερη τιμή του Air μπορεί να φανεί αμφιλεγόμενη, δικαιολογείται από τον διαφορετικό σχεδιαστικό προσανατολισμό, την premium κατασκευή και τη διαφοροποίηση του προϊόντος από τα υπόλοιπα μοντέλα.
Το iPhone 17 Pro Max, η ναυαρχίδα της Apple σε μέγεθος και επιδόσεις, αναμένεται να παραμείνει στα 1.199 δολάρια, ακολουθώντας την ίδια πολιτική με το περσινό μοντέλο. Δεν αναμένονται ουσιαστικές αλλαγές στην αρχική τιμολόγηση, γεγονός που αποδεικνύει ότι η Apple επιλέγει φέτος μια πιο σταθερή προσέγγιση.
Iphone 17: Το μοναδικό μοντέλο που θα έχει αυξημένη τιμή
Η μόνη ουσιαστική αύξηση τιμής, σύμφωνα με τη JPMorgan, αναμένεται στο iPhone 17 Pro, το οποίο εκτιμάται ότι θα ξεκινά από τα 1.099 δολάρια, δηλαδή 100 δολάρια υψηλότερα από το περσινό iPhone 16 Pro. Ωστόσο, όπως εξηγούν οι αναλυτές, αυτή η αύξηση δεν είναι τόσο ξεκάθαρη όσο φαίνεται. Ο λόγος είναι ότι το iPhone 17 Pro φημολογείται πως θα ξεκινά απευθείας από χωρητικότητα 256GB, καταργώντας την αρχική έκδοση των 128GB που παραδοσιακά αποτελούσε την πιο οικονομική επιλογή. Δεδομένου ότι το iPhone 16 Pro με 256GB κόστιζε επίσης 1.099 δολάρια, η Apple φαίνεται πως απλώς αναδιαμορφώνει τη βασική έκδοση του Pro, διατηρώντας το κόστος στα ίδια επίπεδα για όσους χρειάζονται αυξημένο αποθηκευτικό χώρο.
Το ερώτημα, λοιπόν, είναι αν αυτή η αλλαγή αποτελεί πραγματική αύξηση ή απλώς μετατόπιση στη στρατηγική αποθήκευσης. Από πρακτικής άποψης, οι χρήστες που συνήθως επέλεγαν το iPhone Pro των 256GB, πιθανόν να μη νιώσουν καμία διαφορά στην τιμή. Αντιθέτως, ίσως βγουν και ωφελημένοι, αφού δεν θα χρειάζεται πλέον να πληρώνουν επιπλέον για να αποκτήσουν μεγαλύτερη χωρητικότητα από την αρχή.
Η περίπτωση του iPhone 17 Air, πάντως, παραμένει ανοιχτή. Αν και η JPMorgan αναφέρει ότι μπορεί να διατηρηθεί στα 899 δολάρια, δεν αποκλείεται να φτάσει τα 949, ειδικά αν η Apple θέλει να αντικατοπτρίσει την καινοτομία του νέου design και τα τεχνικά του χαρακτηριστικά. Το Air είναι μια τελείως νέα πρόταση, με διαφορετικές προτεραιότητες — πιο λεπτό, πιο ελαφρύ και λιγότερο εστιασμένο στις επιδόσεις, περισσότερο στην εμπειρία και την αισθητική.
Συνολικά, αν οι προβλέψεις της JPMorgan επιβεβαιωθούν, τότε η Apple θα καταφέρει κάτι σπάνιο στην εποχή της πληθωριστικής πίεσης και της αυξανόμενης κόστους παραγωγής: να παρουσιάσει μια νέα σειρά iPhone με τιμολόγηση σχεδόν ταυτόσημη με την περσινή, περιορίζοντας τις αυξήσεις μόνο εκεί όπου δικαιολογούνται από ουσιαστικές διαφοροποιήσεις στα χαρακτηριστικά ή στη στρατηγική. Το iPhone 17 Pro, λοιπόν, είναι πιθανότατα το μοναδικό μοντέλο με αυξημένη τιμή – και ακόμη κι αυτό, με τρόπο που τελικά δεν αποδεικνύεται τόσο «επώδυνος» για τον καταναλωτή όσο ίσως φαινόταν αρχικά.