Και επισήμως, από τις 4/9 ζούμε το τέλος της ήσυχης πολυτέλειας. Μετά τον θάνατο του θρυλικού σχεδιαστή Τζόρτζιο Αρμάνι, του «πατέρα του μινιμαλισμού», του «Re Giorgio», «βασιλιά Τζόρτζιο», όπως τον αποκαλούσε σύσσωμη η art κοινότητα, αλλάζει ο χάρτης της μόδας. Καλλιτεχνική και επιχειρηματική διάνοια, εξέπνευσε στα 91, αφήνοντας δυσαναπλήρωτο κενό στον ίδιο τον πολιτισμό, όχι απλώς στη μόδα, τον οποίο σφράγισε ανεξίτηλα γράφοντας δικό του, τεράστιο κεφάλαιο. Πέρασε στην αιωνιότητα ανάμεσα στα μεγαθήρια του χώρου, αφήνοντας έτσι μόνο του, εν ζωή, τον τελευταίο θρύλο της μόδας, συμπατριώτη του κι ακόμα μεγαλύτερο σε ηλικία -τον Μάιο έκλεισε τα 93- Βαλεντίνο Γκαραβάνι. Ταυτισμένος με το μότο-κλισέ «less is more», λατρεύτηκε από φίλους και συναδέλφους, από μοντέλα και σούπερ σταρ του σινεμά, όπως από την Κέιτ Μπλάνσετ, η οποία υπήρξε από τις τελευταίες «μούσες» του. Ανήμερα των γενεθλίων του, στις 11/7, εμφανίστηκε για ύστατη φορά στα social. Εκεί έστειλε μήνυμα αγάπης σε όλους όσοι τον στήριξαν στην ανάρρωσή του, ύστερα από νοσηλεία που τον υποχρέωσε να χάσει τις δύο τελευταίες επιδείξεις της φίρμας του (η τελευταία ήταν τον Ιούνιο).

Αρμάνι: H δήλωσή του τον Οκτώβριο του 2024 στην «Corriere della Sera»

 Είχε εισαχθεί για εξετάσεις στην κλινική «La Madonnina» του Μιλάνου και ανάρρωνε στο λουσάτο σπίτι του στη μητρόπολη της ιταλικής μόδας. Αλλά υποτροπίασε και γρήγορα η αυλαία έπεσε... Οι εργαζόμενοι στον όμιλό του έστειλαν το δικό τους μήνυμα, τονίζοντας: «Θα συνεχίσουμε με σεβασμό και αγάπη». Η σορός του ξεκίνησε να εκτίθεται από σήμερα -και θα εξακολουθήσει μέχρι αύριο στις 6 το απόγευμα- σε λαϊκό προσκύνημα στο Μιλάνο, στην οδό Bergognone 59, στον χώρο Armani/Teatro. «Κατόπιν ρητής επιθυμίας του», όπως ανακοινώθηκε από τον όμιλο, «η κηδεία θα τελεστεί σε ιδιωτικό κύκλο».  H δήλωσή του τον Οκτώβριο του 2024 στην «Corriere della Sera» ότι σχεδίαζε να συνταξιοδοτηθεί σε «δύο-τρία χρόνια», έφερε έκτοτε το θέμα της διαδοχής του στο κάδρο. «Δεν θα υπάρξει στιγμή ρήξης», έλεγε τον χειμώνα στους «Financial Times». Αποσκοπούσε στη διατήρηση της ταυτότητας της αυτοκρατορίας του, που το 2024 έκανε τζίρο 2,3 δισεκατομμύρια ευρώ, με τη συνολική της αξία να υπερβαίνει κατά πολύ τα 10 δισεκατομμύρια. Επισημαίνοντας μέχρι τέλους ότι η «διαδοχή θα είναι ομαδική», παρέμεινε άτεκνος. Παράλληλα, ως βέρος Ιταλός, διατήρησε στενές σχέσεις με την οικογένειά του, με τις δύο ανιψιές και τον ανιψιό του, παιδιά της αδελφής του, Ροζάνα. Ο μακροχρόνιος συνεργάτης του, Λίο Ντελ Ορκο, και το φιλανθρωπικό του ίδρυμα (Fondazione Armani) αποκτούν έτσι, όπως είχε ορίσει, σημαντικό μέρος του ελέγχου της «βαριάς» κληρονομιάς του.

aa
Ο Αρμάνι στην Μύκονο το 2018
azaa
Ο ΠΑΡΑΣΚΕΥΆΣ ΜΠΟΥΜΠΟΥΡΆΚΑΣ ΜΕ ΤΟΝ ΤΖΌΡΤΖΙΟ ΑΡΜΆΝΙ: ΤΟ ΔΙΕΘΝΈΣ ΜΑΣ ΜΟΝΤΈΛΟ ΕΊΧΕ ΚΆΝΕΙ ΠΑΣΑΡΈΛΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΜΒΛΗΜΑΤΙΚΌ ΝΤΙΖΆΙΝΕΡ

 

Η αυτοκρατορία και η κληρονομιά του Armani

Δεν πρόλαβε... Σχεδίαζε επετειακή εκδήλωση για τον μισό αιώνα από την ίδρυση του ομίλου του στην Εβδομάδα Μόδας του Μιλάνου αυτόν τον μήνα. Αλλά δεν πρόλαβε. Ξεκίνησε την καριέρα του αρχικά ως διακοσμητής και συνέχισε στον Οίκο του iconic Νίνο Τσερούτι, προτού, μαζί με τον Σέρτζιο Γκαλεότι, αυτονομηθεί. Η αυτοκρατορία Αρμάνι περιλαμβάνει πρετ-α-πορτέ και υψηλής ραπτικής συλλογές για γυναίκες και άντρες (χαρακτηριστικά είναι τα δωρικά, ελλειπτικά κοστούμια του και για το σινεμά, μεταξύ άλλων για το «American Gigolo» με τον Ρίτσαρντ Γκιρ και στη συνέχεια για τον «Λύκο της Wall Street» με τον Λεονάρντο ντι Κάπριο), αξεσουάρ, αρώματα, έπιπλα, εστιατόρια και χλιδάτα ξενοδοχεία. Κορυφαίο βεβαίως είναι το «Armani Hotel», στο Mπουρζ Ελ Αράμπ στο Ντουμπάι, που φέρει τη σφραγίδα του, καθώς ήταν υπεύθυνος για τη διακόσμησή του. Τα δε power suits του για γυναίκες και άντρες έχουν, με τη σειρά τους, γράψει ιστορία. Φυσικά και το ότι πρώτος από τους διεθνείς ντιζάινερ οργάνωσε -προ μερικών ετών, στη Ν.Υ.- επίδειξη υψηλής ραπτικής με ελεύθερη είσοδο για το κοινό. Αφήνοντας εμβρόντητη την (ελιτίστικη) βιομηχανία μόδας. Μότο ζωής του ήταν το «εξέλιξη - όχι επανάσταση. Δημιουργώ έναν κόσμο όπου η πολυτέλεια δεν κάνει ομοιοκαταληξία με το χρυσαφένιο και το αστραφτερό, αλλά με το ήσυχο, το αιθέριο», εξομολογούνταν στην αυτοβιογραφία του με τίτλο «Per Amore». Ακούραστος, δημιουργικός, ανεξάντλητος, «έφυγε» γαλήνια, περιστοιχισμένος από τους αγαπημένους του. Όπως πληροφορηθήκαμε από τον όμιλο-«χρυσωρυχείο» που δημιούργησε, εργαζόταν μέχρι τέλους. Πολυβραβευμένος, εξέλιξε την επιχείρησή του σε αυτοκρατορία πολυτελείας, με συλλογές υψηλής ραπτικής (Armani Privé), πιο προσιτές οικονομικά σειρές (Emporio Armani) καθώς και με αξεσουάρ, καλλυντικά και είδη οικιακής διακόσμησης. Ανάμεσα στους Έλληνες με τους οποίους συνεργάστηκε ήταν το διεθνές μας μοντέλο Παρασκευάς Μπουμπουράκας, ο οποίος συνεχίζει και τώρα να δουλεύει, η επίσης διεθνής μας σταρ του μόντελινγκ στα ’80s-’90s Βίκυ Κουλιανού και η Σοφία Χρυσοχοΐδου. Στην Ελλάδα, τον είδαμε -και τον καταγράψαμε στον φακό μας- τον Ιούλιο του 2018. Και εκείνος επισκέφτηκε τη Μύκονο και απαθανατίστηκε στο Ματογιάννι...

Tip: Η προσφορά του στην Ιταλία έχει αναγνωριστεί με τιμές από την ιταλική κυβέρνηση, όπως Commendatore dell’Ordine al Merito della Repubblica και Grand’Ufficiale dell’Ordine al Merito della Repubblica. Το δε 2008 του απονεμήθηκε το μετάλλιο της Γαλλικής Λεγεώνας της Τιμής. Τιμητικούς τίτλους τού έχουν αποδώσει επίσης το Royal College of Art, το Central Saint Martins στο Λονδίνο και η Accademia di Brera στο Μιλάνο. Αντίο, «σινιόρ Αρμάνι».

vicky-koulianou__3_
Η ΒΊΚΥ ΚΟΥΛΙΑΝΟΎ ΑΠΌ ΠΑΣΑΡΈΛΑ ΤΟΥ ΑΡΜΆΝΙ


-Δημοσιεύτηκε στα Παραπολιτικά