"Roots of Paros": Ο νέος χάρτης που αλλάζει την τουριστική εμπειρία στο νησί - Τι δηλώνει στο parapolitika.gr η Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Πάρου-Αντιπάρου Μάνια Αμπατζή (Εικόνες)
"Xρήσιμος οδηγός για τους επισκέπτες"
H αυθεντική Πάρος ξέρει ποια είναι και τώρα το δείχνει στο χάρτη. Η Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Πάρου-Αντιπάρου Μάνια Αμπατζή μιλά στο parapolitika.gr για το πώς η νέα στρατηγική συνεργασία ξενοδόχων και παραγωγών ξανασυστήνει το νησί

«Τον Φεβρουάριο του 2025 ξεκίνησε η κοινή αυτή πρωτοβουλία των παραγωγών και των ξενοδόχων Πάρου-Αντιπάρου με στόχο την ανάδειξη και ενίσχυση του πρωτογενούς τομέα. Έτσι, το πρώτο πράγμα που κάναμε ήταν η δημιουργία ενός έντυπου χάρτη με δεκατέσσερις τοπικές επιχειρήσεις παραγωγών», αναφέρει σε επικοινωνία με το parapolitika.gr η Μάνια Αμπατζή πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Πάρου-Αντιπάρου.

Στην ουσία, ο χάρτης αυτός περιλαμβάνει μέρη για τον προορισμό που μέχρι σήμερα δεν ήταν ευρέως διαδεδομένα στους επισκέπτες όπως για παράδειγμα τα οινοποιεία, τα ζυθοποιεία, τα εργαστήρια χειροποίητων γλυκών, διάφορα σημεία χειροτεχνιών, φάρμες και σημεία ντελικατέσσεν με τοπικά αγροτικά προϊόντα.
Πάρος-Αντίπαρος: Πώς λειτουργεί ο νέος χάρτης που έφτιαξαν μαζί ξενοδόχοι και παραγωγοί
«Ο χάρτης αυτός λειτουργεί ως χρήσιμος οδηγός για τους επισκέπτες, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να εξερευνήσουν τις αγροτικές περιοχές του νησιού και να βιώσουν τη μοναδική διαδικασία παραγωγής τοπικών προϊόντων, όπως το κρασί, το λάδι, τα τυριά, το μέλι και τα φρέσκα φρούτα», προσθέτει, υπογραμμίζοντας πως προφέρεται δωρεάν, σε επιλεγμένα ξενοδοχεία, στους ίδιους τους παραγωγούς, καθώς και στο γραφείο πληροφοριών του Δήμου Πάρου, στο λιμάνι της Παροικιάς.
Ως προς τον απώτερο στόχο αυτής της συνεργασίας και πόσο μπορεί να επηρεάσει την τουριστική κίνηση ευρύτερα του νησιού, η Μ. Αμπατζή στέκεται ιδιαίτερα στην ανάδειξη της τοπικής γαστρονομίας, στην ενίσχυση της πολιτισμικής ταυτότητας του νησιού, αλλά και στη δημιουργία αυθεντικών εμπειριών για τον επισκέπτη.
«Θεωρώ πως οι ταξιδιώτες όχι μόνο μαθαίνουν για τα προϊόντα της Πάρου, αλλά στηρίζουν μέσω της δράσης αυτής και τις τοπικές επιχειρήσεις», εξηγεί, και εκτιμά πως μέχρι στιγμής το Roots of Paros έχει αποσπάσει ιδιαίτερα θετικά σχόλια από τους τουρίστες και την τοπική κοινωνία.




"Στόχος η επισκεψιμότητα και εκτός καλοκαιριού - Θετικά κυλάει ο Σεπτέμβριος"
«Αν και έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας για να έχουμε μετρήσιμα αποτελέσματα και ευρύτερη αναγνώριση, η αρχή έχει γίνει. Το επόμενο βήμα είναι να διερευνήσουμε τη δυνατότητα ενίσχυσης της επισκεψιμότητας του νησιού και εκτός της θερινής περιόδου».
Ερωτηθείσα για το πως κυλάει ο πρώτος μήνας του φθινοπώρου, η κ. Αμπατζή λέει πως ο Σεπτέμβριος έχει αρκετή κίνηση, αναμένοντας ένα καλό αποτέλεσμα.
«Τα νησιά μας είναι εξαιρετικά όλο το χρόνο και μια απολύτως ήπια μορφή τουριστικής δραστηριότητας, επικεντρωμένη στον πρωτογενή τομέα και τις συναφείς δραστηριότητες, σε συνδυασμό με τα μονοπάτια και την πολιτιστική, αρχιτεκτονική και αρχαιολογική κληρονομιά, θα μπορούσε να ενισχύσει την τοπική οικονομία εκτός σεζόν», καταλήγει.
Επιπλέον, η Ένωση Ξενοδόχων Πάρου - Αντιπάρου προχώρησε στην ανανέωση της ψηφιακής της παρουσίας με την κυκλοφορία της νέας της ιστοσελίδας, όπου οι επισκέπτες μπορούν να βρουν περισσότερες πληροφορίες για την πρωτοβουλία “The Roots of Paros”, να γνωρίσουν τα μέλη της Ένωσης και να ανακαλύψουν τον πλούτο της παριανής γης συμβάλλοντας σε έναν περισσότερο βιώσιμο και ποιοτικό τουρισμό.
Οι άνθρωποι πίσω από την Παριανή γεύση και φιλοξενία που συναντούν ταξιδιώτες μέσα από τον νέο χάρτη Roots of Paros
Η Πάρος δεν είναι μόνο μαγευτικά τοπία και καταγάλανα νερά. Είναι και οι άνθρωποί της. Οι παραγωγοί που με μεράκι, γνώση και σεβασμό στην παράδοση δημιουργούν αυθεντικά παριανά προϊόντα – από κρασιά και τυριά, μέχρι μέλι, ελαιόλαδο, βότανα, φυσικά καλλυντικά και χειροποίητα γλυκίσματα.
Με αυτές τις φράσεις ξεκινά να περιηγείται ο επισκέπτης στο νέο πρωτοποριακό χάρτη του νησιού για να συναντήσει τους ιδρυτές της της μπίρας 56 Isles Beer και της Μικροζυθοποιίας Πάρου Νικόλα Παυλάκη και Μαρίνο Αλεξάνδρου, μέχρι το πρότυπο βιολογικό αγρόκτημα Καμάρανθο του Σταύρου Τσάβαλου και της Κατερίνας Παπαδημητρίου ή τη μπουτίκ γεύσεων “To Μελίσσι Delicatessen” που ξεκίνησε από ένα μικρό παραδοσιακό οικογενειακό μελισσοκομείο.
Συνολικά, οι εταιρείες που συμμετέχουν στη νέα πρωτοβουλία The Roots of Paros είναι οι εξής:
- 56 Isles Beer, Domaine Myrsini, Εκ Πακτιας, Καμάρανθο, Keros, Ktima
- Roussos, Moraitis Estate, ο Ξυλόφουρνος, Παντοπωλείο Arsenis, Paroil, Paros
- Farming Community, Green & Beach Project, To Melissi Delicatessen, Το
- Πάριον Τυροκομείο.