Μέσα σε λιγότερες από 300 σελίδες δίνει το στίγµα της και αυτοσυστήνεται στο κοινό, επιλέγοντας να χρησιµοποιήσει τη λέξη «τυφώνας», που, αν µη τι άλλο, παραπέµπει σε µια πεποίθηση και στάση ζωής που ευθυγραµµίζεται µε την επίµονη αναζήτηση, την αστείρευτη ενέργεια και την ακούραστη διεκδίκηση. Ο λόγος για την Κίµπερλι Γκιλφόιλ, που πρόσφατα ορκίστηκε νέα πρέσβης των ΗΠΑ στην Αθήνα, µε δηλώσεις που πιστοποιούν το θετικό κλίµα για την ενίσχυση των ελληνοαµερικανικών σχέσεων.

Διαβάστε: Κίμπερλι Γκιλφόιλ: Η τρυφερή ανάρτηση για τα γενέθλια του γιου της - "Η μεγαλύτερη ευλογία της ζωής μου"

Προτού «πιάσει» και επίσηµα το νέο της χαρτοφυλάκιο, το ελληνικό κοινό έχει την ευκαιρία να διαβάσει το βιβλίο της µε τίτλο «Κέρδισε κάθε µάχη» και υπότιτλο «Πώς να υπερασπίζεσαι τον εαυτό σου» (εκδόσεις «Κάκτος»). Οι κυριότεροι σταθµοί στη ζωή της, οι δυσκολίες, η πεισµατική άρνηση για την αποδοχή υφιστάµενων δυσάρεστων καταστάσεων, οι επιτυχίες, αλλά και οι προκλήσεις, η προσωπική ζωή και πολλές άγνωστες -στο ευρύ κοινό- πτυχές της ζωής της έρχονται στο φως σε ένα βιβλίο που παρέχει συµβουλές αυτοβελτίωσης µέσα από προσωπικά βιώµατά της και εµπειρίες που αποτέλεσαν προϊόντα διδαχής για τη νέα πρέσβη της Ελλάδας.

Σε ένα βιβλίο που παντρεύει την κατάθεση προσωπικών βιωµάτων µε τις συµβουλές για µια θετική στάση ζωής καταφέρνει να αναδείξει ένα άµεσο, φιλικό και προσωπικό προφίλ πίσω από την εικόνα της δηµοφιλούς περσόνας των µίντια, αλλά και της «σιδηράς κυρίας» της ∆ικαιοσύνης. Παροτρύνει το αναγνωστικό κοινό να υιοθετεί µια ανατρεπτική µατιά απέναντι σε ασφυκτικές συνθήκες συµβιβασµού και να δίνει µάχη για να ανέβει κάθε επόµενο σκαλοπάτι, από τη δουλειά µέχρι τον γάµο. Τόσο το πολυσυλλεκτικό όσο και το περιπετειώδες στοιχείο αναµειγνύονται, σε ένα βιβλίο που έχει πολλά να πει για τον αγώνα ενάντια σε κάθε απογοήτευση.


Η απώλεια που σημάδεψε την Κίµπερλι Γκιλφόιλ

Η Γκιλφόιλ ξεκινά το βιβλίο της εξηγώντας ποια είναι και από πού ξεκίνησε. Παροµοιάζει τον εαυτό της µε τυφώνα και εξηγεί πως από την οικογένειά της τής εδραιώθηκε η αντίληψη να µην παρατά ποτέ το κυνήγι για την κατάκτηση των ονείρων της και να κερδίζει µάχες. Από τις πρώτες σελίδες του βιβλίου «Κέρδισε κάθε µάχη» καταλαβαίνει κανείς ότι πρόκειται για µια πολύπλευρη προσωπικότητα, που έχει πολλά να αναδείξει, από την προσωπική ζωή και τους δύο γάµους µέχρι τις µεταβάσεις στην καριέρα της, τις οποίες πάντοτε τολµούσε. Είναι αφοπλιστικά ειλικρινής στην κατάθεση των βιωµάτων της και άµεση στην ανάδειξη δυσκολιών.

Περιγράφει το τραγικό εκείνο γεγονός που έµελλε να καθορίσει εν πολλοίς την προσωπικότητά της, να την ωριµάσει, να τη διδάξει πώς να στοχεύει πάντοτε στην εξέλιξη, ανεξαρτήτως επώδυνων καταστάσεων. Γράφει για τη µητέρα της, την οποία έχασε, λόγω λευχαιµίας, όταν ήταν µόλις 11 ετών. Θυµάται που αγωνιούσε να γυρίσει ο πατέρας της στο σπίτι για να τον ρωτήσει, µε την αγωνία ζωγραφισµένη στο πρόσωπό της, πώς είναι η µητέρα της. Θυµάται, όταν τελικά εκείνη έφυγε από τη ζωή, πώς αναγκάστηκε από τη µια µέρα στην άλλη να πάρει άτυπα και συνάµα βεβιασµένα τον ρόλο της µητέρας στο σπίτι, έχοντας να φροντίσει τον µικρότερο αδελφό της.

Η µητέρα της, δασκάλα στο επάγγελµα, βοηθούσε, νουθετούσε, ήταν αγαπητή σε πλήθος παιδιών που ζούσαν µε µεγάλες στερήσεις. Η όµορφη σχέση µε τον πατέρα της, που λειτουργούσε ως το πρόσωπο εκείνο που την παρακινούσε και την ενθάρρυνε, µνηµονεύεται συχνά µέσα στις σελίδες του βιβλίου. Οι συµβουλές του για συνεχή διεκδίκηση και µάχη προτάσσονται συχνά από τον κ. Γκιλφόιλ, για να εξηγήσει πως τελικά τα στοιχεία αυτά αφοµοιώθηκαν από εκείνη και υιοθέτησε µια συγκεκριµένη στάση ζωής. Στην παιδική της ηλικία θυµάται ότι ο πατέρας της εργαζόταν ως οικοδόµος, γεγονός που τη βοήθησε να αποκτήσει µεγάλη γνώση αναφορικά µε την αγορά ακινήτων, καθώς η ενασχόλησή του αυτή όξυνε την περιέργειά της για επενδύσεις στον συγκεκριµένο τοµέα.


Κίνητρο για εξέλιξη

Το αξιοπρόσεκτο στοιχείο είναι πώς εξελισσόταν στην καριέρα της και πώς πέρασε από πολλά διαφορετικά στάδια. Αρχικά θυµάται τον εαυτό της να εργάζεται σε σούπερ µάρκετ, πουλώντας σαλάµι. Εκείνο που δεν ξεχνά ήταν πως, παρά το γεγονός ότι πήγαινε ακόµη σχολείο και δεν είχε τις προαπαιτούµενες εµπειρίες, δεν δίσταζε να ζητήσει αύξηση για µια ανώτερη θέση στο παντοπωλείο και στο σηµείο αυτό ενθαρρύνει και τους αναγνώστες να αναδεικνύουν τα προσόντα τους και να µιλούν µε βεβαιότητα στον εργοδότη τους για ό,τι πιστεύουν ότι κατέχουν και µπορούν να προωθήσουν. ∆εν ξεχνά τον ζήλο που είχε για εξέλιξη, την αγάπη της προς τη µάθηση και τη µανία να ξεχωρίζει αναφορικά µε τις σχολικές επιδόσεις, αφού, παρά τις εξωσχολικές εργασίες της, κατάφερνε να διαπρέπει στα µαθητικά έδρανα.

Προτού φτάσει να µιλήσει για τα χρόνια της δικηγορίας και της Εισαγγελίας, εξηγεί πως τον χαρακτήρα της διαµόρφωσε η σύντοµη ενασχόληση µε το µόντελινγκ. Θυµάται που µια εντυπωσιακή γυναίκα την «ανακάλυψε» σε κατάστηµα ρούχων όπου εργαζόταν, µέχρι που την έπεισε να γνωρίσει τον χώρο της µόδας και των φωτογραφίσεων. Είχε κάνει φωτογραφίσεις, ποτέ όµως δεν αποδέχτηκε καταστάσεις που υπερέβαιναν τα δικά της όρια. Στο µόντελινγκ, η πιο δύσκολη για εκείνη στιγµή -όπως περιγράφεται- ήταν όταν κλήθηκε να πάρει τον ρόλο της νύφης για µια φωτογράφιση, κάτι που δεν µπορούσε εύκολα να προσποιηθεί. Θυµάται, όµως, τη συγκεκριµένη εµπειρία ως ένα µάθηµα επιβολής προσωπικών ορίων. Στη µετέπειτα ενήλικη ζωή της, ο χώρος της µάχιµης δικηγορίας την κέρδισε. Ακόµα και η υποβαθµισµένη περιοχή στην Καλιφόρνια, όπου µεγάλωσε, της έδειξε σκοτεινές πτυχές της καθηµερινότητας, κόσµο που αισθανόταν ότι θα ήθελε να υπερασπιστεί.

Άλλωστε, από µικρή θυµάται να έχει την ανάγκη να υπερασπιστεί κόσµο, «βλέποντας» το δικαστήριο και ως µια αρένα. Βαθύ αποτύπωµα στην προσωπικότητά της άφησε και η ενασχόληση µε τα media. ∆εν ξεχνά την κάλυψη µεγάλων γεγονότων στο δίκτυο ABC και στη συνέχεια στο Fox News, όπως και τη βοήθεια διακεκριµένων του χώρου, µεταξύ των οποίων του αείµνηστου Λάρι Κινγκ. Θυµάται τις ηµέρες εκείνες στα φωτεινά στούντιο που η εξωτερική εµφάνιση εθεωρείτο σχεδόν επιβεβληµένο να είναι άψογη και να συνάδει µε ένα επιτυχηµένο περιεχόµενο, όµως στον ανδροκρατούµενο, όπως τον περιγράφει, χώρο της δικηγορίας τα πράγµατα ήταν διαφορετικά. Με ελάχιστο µακιγιάζ, αυστηρή φούστα και αλογοουρά ριχνόταν στη µάχη της υπεράσπισης. Στο σηµείο αυτό, δίνει τις δικές της συµβουλές, υπογραµµίζοντας τη θετική εικόνα που µπορεί να καλλιεργήσει µια προσεγµένη εµφάνιση.

Οι δυο γάμοι της Κίμπερλι

Στους δύο γάµους που έκανε περιγράφει τον εαυτό της ως τυχερό, δίνοντας συµβουλές για το πώς να πετυχαίνει µια προσωπική σχέση. Εξηγεί ότι προχώρησε σε δύο γάµους, µε τους Γκάβιν Νιούσοµ και Ερικ Βίλενς. Από τον Γκάβιν Νιούσοµ, νυν αντικυβερνήτη της Καλιφόρνια, θυµάται τα πρώτα του βήµατα ως δηµάρχου του Σαν Φρανσίσκο, τότε που η Κίµπερλι προωθούσε την εικόνα του µέσα από φιλανθρωπικές εκδηλώσεις και, την ίδια στιγµή, οι γνωριµίες του µε ισχυρά πρόσωπα, όπως η οικογένεια Γκετί, δεν λειτούργησαν πάντα προς όφελός του. Από τον δεύτερο γάµο της, µε τον Ερικ Βίλενς, εστιάζει στον γιο που απέκτησε µαζί του, τον Ρόναν, τον οποίο θαυµάζει για την οξυδέρκειά του, αφού σε ηλικία µόλις 7 ετών έψαχνε για να αγοράσει το πιο συµφέρον µηχανάκι και γνώριζε πώς να διεκδικεί. Σε εκείνο το σηµείο εξηγεί πως η διεκδίκηση ξεκινά από µικρά πράγµατα µέσα στην οικογένεια και επεκτείνεται µέχρι τη δουλειά. Ακόµα, η Γκιλφόιλ θίγει το ζήτηµα της φιλίας, µιλώντας για την ανάγκη να υπάρχουν φίλοι-καθοδηγητές.

Μνηµονεύει και θαυµάζει τη σχέση που είχαν οι παππούδες του γιου της, µε τον σύζυγο να είναι περισσότερο άνθρωπος της συνήθειας, όµως να συµπληρώνεται από την περιπετειώδη, καλλιτεχνική φύση της γυναίκας του. ∆εν ξεχνά να αναφέρει πώς γίνεται µια επιτυχηµένη διαχείριση διαζυγίου και πώς µε µια συγκεκριµένη πολιτική, βασισµένη στη βαθιά κατανόηση, ανακοίνωσε στον γιο της τον χωρισµό από τον πατέρα του. Εστιάζοντας στο θέµα των σχέσεων, αναφέρεται σε όρους όπως «δεξιός» και «αριστερός», που αποτελούν ακόµη ταµπού και µπορεί να δηλητηριάσουν µια σχέση, ενώ δεν παραλείπει να µιλήσει για την πίστη στον Θεό, αφού κάθε βράδυ αφιερώνει τον δικό της χρόνο για προσευχή.

Δημοσιεύτηκε στο ένθετο Secret των Παραπολιτικών