Ποια είναι η ιστορία του πρώτου ελληνικού τρόλεϊ;
Διαβάστε στο thefashionbible.gr
Μετά από δεκαετίες παρουσίας, το τρόλεϊ αναμένεται να αποτελέσει σύντομα παρελθόν - Ποια είναι η ιστορία που το συνοδεύει
Ύστερα από δεκαετίες που βρισκόταν στην κυκλοφορία, το τρόλεϊ αναμένεται σύντομα να αποτελέσει παρελθόν από τους δρόμους της Αθήνας. Ποια είναι, όμως, η ιδιαίτερη ιστορία που το συνοδεύει;
Τρόλεϊ: Η αρχή έγινε το 1948
Ήταν 27 Ιουλίου 1948, όταν ένα αθόρυβο, για τα δεδομένα της εποχής, ηλεκτροκίνητο όχημα ξεκίνησε το πρώτο του δρομολόγιο από τον Σταθμό της ΗΕΜ στον Πειραιά, με κατεύθυνση την Καστέλλα και το Νέο Φάληρο. Ήταν η ημέρα που γεννήθηκε επίσημα το τρόλεϊ στην Ελλάδα και η γραμμή που χαράχτηκε τότε, με τον αριθμό 20, παραμένει έως σήμερα μια ζωντανή υπενθύμιση εκείνης της ιστορικής εκκίνησης.
Η γραμμή αυτή δεν ξεχώρισε μόνο επειδή ήταν η πρώτη. Το 1976 έγινε και η πρώτη στην οποία καταργήθηκε η θέση του εισπράκτορα, προαναγγέλλοντας μια νέα εποχή στις αστικές μεταφορές. Τα οχήματα που έφεραν την ένδειξη «χωρίς εισπράκτορα» δεν σήμαιναν δωρεάν μετακίνηση, αλλά το πέρασμα σε ένα σύστημα που αργότερα θα βασιζόταν στα ακυρωτικά μηχανήματα, τα οποία μπήκαν στη ζωή των επιβατών το 1989.
Για την Αθήνα, όμως, η ιστορία άργησε λίγο να γραφτεί. Ήρθε ως φυσική συνέχεια της κατάργησης του τραμ και του ξηλώματος των γραμμών του. Τα πρώτα τραμ εμφανίστηκαν στην Αθήνα το 1882 ως ιππήλατα, έγιναν ατμοκίνητα το 1887 και ηλεκτρικά το 1908. Για δεκαετίες αποτέλεσαν τον βασικό κορμό των αστικών μετακινήσεων. Ωστόσο, μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, το τραμ άρχισε να θεωρείται εμπόδιο στην αυξανόμενη κυκλοφορία των αυτοκινήτων.
Διαβάστε περισσότερα στο thefashionbible.gr
En