Θρηνεί το brand Leonidas: O θάνατος του δισέγγονου του ιδρυτή της βελγικής σοκολατοποιίας βύθισε στη θλίψη μια ιστορική επιχειρηματική δυναστεία
Ο Λεωνίδας Κεστεκίδης και τα σοκολατάκια Leonidas
Σε βαρύ πένθος έχει βυθιστεί η οικογένεια πίσω από το παγκόσμιο brand σοκολάτας Leonidas, μετά τον αδόκητο θάνατο του 24χρονου Σωτήρη-Ιωάννη Μπαλτά στο τροχαίο δυστύχημα στη Λούτσα
Σε βαρύ πένθος έχει βυθιστεί η οικογένεια πίσω από το παγκόσμιο brand σοκολάτας Leonidas, μετά τον αδόκητο θάνατο του 24χρονου Σωτήρη-Ιωάννη Μπαλτά στο τροχαίο δυστύχημα στη Λούτσα. Ο νεαρός δισέγγονος του ιδρυτή της εταιρείας σκοτώθηκε όταν όχημα έπεσε με σφοδρότητα πάνω στο σταθμευμένο αυτοκίνητό του, ενώ εκείνος και η σύντροφός του έβγαζαν τις αποσκευές τους. Ο Μπαλτάς ζούσε στο Βέλγιο και εργαζόταν στην οικογενειακή επιχείρηση. Στην Ελλάδα είχε ταξιδέψει για να παραστεί στην τελετή αποφοίτησης της συντρόφου του, η οποία μετά το τροχαίο νοσηλεύεται σε κρίσιμη κατάσταση. Το τραγικό γεγονός σκιάζει τη μακραίωνη ιστορία του εμβληματικού οίκου, που παραμένει οικογενειακός και παγκοσμίως αναγνωρισμένος.
Διαβάστε: Θανατηφόρο τροχαίο στη Λούτσα: Τα πιο πικρά σοκολατάκια για την οικογένεια Leonidas
Το 1913 άνοιξε το πρώτο «tea-room» στη Γάνδη, ενώ ακολούθησαν καταστήματα σε Βρυξέλλες και Μπλάνκερμπεργκ, συστήνοντας στο κοινό τις ξεχωριστές δημιουργίες του. Από το 1922 στην επιχείρηση εντάχθηκε ο ανιψιός του Βασίλης Κεστεκίδης, ο οποίος συνέβαλε καθοριστικά στην επέκταση της μάρκας. Το 1935 παρουσίασε το χαρακτηριστικό συρόμενο «guillotine window» και το 1937 κατοχυρώθηκε επίσημα η επωνυμία «Leonidas», με λογότυπο εμπνευσμένο από τον βασιλιά της Σπάρτης. Στο κατάστημά του, στη Marche Aux Grains των Βρυξελλών, δημιούργησε πλήθος νέων πραλινών, χαράσσοντας την ταυτότητα της εταιρείας γύρω από τις αξίες: φρεσκάδα, γενναιοδωρία, κληρονομιά. Με σύνθημα του ιδρυτή το «Ηθελα απλώς να σκορπίσω λίγη ευτυχία», η εταιρεία συνέχισε να αναπτύσσεται και μετά τον θάνατό του το 1948, αυξάνοντας την παραγωγή από τη δεκαετία του ’50 και εξελίσσοντας τις πραλίνες της σε σημείο αναφοράς παγκοσμίως. Από την ίδρυσή της το 1913, η Leonidas παραμένει πιστή στην παραδοσιακή συνταγή και στην προσήλωσή της στην ποιότητα.
Σήμερα διαθέτει περισσότερα από 1.200 καταστήματα σε 50 χώρες και πάνω από 100 είδη πραλινών που ταξιδεύουν σε Ευρώπη, ΗΠΑ και Ασία. Η μάρκα έκανε το ελληνικό της ντεμπούτο το 1986 στη Μιχαλακοπούλου, προτού μεταφερθεί στο Κολωνάκι και, αργότερα, σε μεγάλα εμπορικά κέντρα και κεντρικά σημεία της Αθήνας. Οι πραλίνες Leonidas έχουν καθιερωθεί ως δημοφιλής επιλογή για δώρα, εταιρικές εκδηλώσεις και εορταστικές περιστάσεις. Παρά τις προκλήσεις που αντιμετώπισε η βελγική βιομηχανία τροφίμων, με πιο χαρακτηριστικό το σκάνδαλο των διοξινών το 1999, η εταιρεία διατήρησε τη φήμη της και παραμένει οικογενειακή, με απογόνους του ιδρυτή να συμμετέχουν στη διοίκηση.
Δημοσιεύτηκε στα Παραπολιτικά
Διαβάστε: Θανατηφόρο τροχαίο στη Λούτσα: Τα πιο πικρά σοκολατάκια για την οικογένεια Leonidas
Ο Λεωνίδας Κεστεκίδης και τα σοκολατάκια Leonidas
Πολύ πριν η Leonidas εξελιχθεί σε ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα ονόματα της βελγικής σοκολατοποιίας, υπήρξε η ιστορία ενός ανθρώπου που ταξίδεψε, δημιούργησε και τόλμησε. Ο Λεωνίδας Κεστεκίδης, γεννημένος το 1876 στην Καππαδοκία, μετανάστευσε στις ΗΠΑ στα 17 του, όπου μυήθηκε στην τέχνη της σοκολάτας. Ακολούθησαν χρόνια στο Παρίσι και ταξίδια σε πολλές χώρες, μέχρι την οριστική εγκατάστασή του στο Βέλγιο το 1910. Ως μέλος της ελληνοαμερικανικής αντιπροσωπείας συμμετείχε στην Παγκόσμια Βελγική Εκθεση του 1910 και, τρία χρόνια αργότερα, στη Διεθνή Εκθεση της Γάνδης, όπου απέσπασε χάλκινο και χρυσό βραβείο για τα σοκολατένια γλυκίσματά του. Εκεί γεννήθηκε και ο κεραυνοβόλος έρωτας με τη Βελγίδα Jeanne Emelia Teerlinck, ο οποίος καθόρισε την παραμονή του στο Βέλγιο.Πίσω και από τις πιο λαμπρές μάρκες υπάρχουν στιγμές και γεγονότα που κάνουν την επιτυχία να μοιάζει ασήμαντη μπροστά σε μια ανθρώπινη απώλεια
Το 1913 άνοιξε το πρώτο «tea-room» στη Γάνδη, ενώ ακολούθησαν καταστήματα σε Βρυξέλλες και Μπλάνκερμπεργκ, συστήνοντας στο κοινό τις ξεχωριστές δημιουργίες του. Από το 1922 στην επιχείρηση εντάχθηκε ο ανιψιός του Βασίλης Κεστεκίδης, ο οποίος συνέβαλε καθοριστικά στην επέκταση της μάρκας. Το 1935 παρουσίασε το χαρακτηριστικό συρόμενο «guillotine window» και το 1937 κατοχυρώθηκε επίσημα η επωνυμία «Leonidas», με λογότυπο εμπνευσμένο από τον βασιλιά της Σπάρτης. Στο κατάστημά του, στη Marche Aux Grains των Βρυξελλών, δημιούργησε πλήθος νέων πραλινών, χαράσσοντας την ταυτότητα της εταιρείας γύρω από τις αξίες: φρεσκάδα, γενναιοδωρία, κληρονομιά. Με σύνθημα του ιδρυτή το «Ηθελα απλώς να σκορπίσω λίγη ευτυχία», η εταιρεία συνέχισε να αναπτύσσεται και μετά τον θάνατό του το 1948, αυξάνοντας την παραγωγή από τη δεκαετία του ’50 και εξελίσσοντας τις πραλίνες της σε σημείο αναφοράς παγκοσμίως. Από την ίδρυσή της το 1913, η Leonidas παραμένει πιστή στην παραδοσιακή συνταγή και στην προσήλωσή της στην ποιότητα.
Σήμερα διαθέτει περισσότερα από 1.200 καταστήματα σε 50 χώρες και πάνω από 100 είδη πραλινών που ταξιδεύουν σε Ευρώπη, ΗΠΑ και Ασία. Η μάρκα έκανε το ελληνικό της ντεμπούτο το 1986 στη Μιχαλακοπούλου, προτού μεταφερθεί στο Κολωνάκι και, αργότερα, σε μεγάλα εμπορικά κέντρα και κεντρικά σημεία της Αθήνας. Οι πραλίνες Leonidas έχουν καθιερωθεί ως δημοφιλής επιλογή για δώρα, εταιρικές εκδηλώσεις και εορταστικές περιστάσεις. Παρά τις προκλήσεις που αντιμετώπισε η βελγική βιομηχανία τροφίμων, με πιο χαρακτηριστικό το σκάνδαλο των διοξινών το 1999, η εταιρεία διατήρησε τη φήμη της και παραμένει οικογενειακή, με απογόνους του ιδρυτή να συμμετέχουν στη διοίκηση.
Το αδόκητο τέλος του νεαρού Μπαλτά
Το αδόκητο τέλος του νεαρού Μπαλτά βαραίνει μια ιστορία γεμάτη δημιουργία και επιτυχίες, υπενθυμίζοντας ότι ακόμα και πίσω από τα πιο λαμπρά παγκόσμια brands υπάρχουν οικογένειες που δοκιμάζονται. Στη σκιά της διεθνούς ακτινοβολίας της Leonidas, μια οικογένεια θρηνεί, μια σκληρή υπενθύμιση ότι κανένα όνομα, όσο ιστορικό κι αν είναι, δεν μένει ανεπηρέαστο από την ανθρώπινη απώλεια.Δημοσιεύτηκε στα Παραπολιτικά
En