Η εγκυκλοπαίδεια Βritannica προσφέρει ένα "αντίδοτο' στο ChatGPT
Η εταιρεία αντιστέκεται τώρα στην Τεχνητή Νοημοσύνη
Μαθητές χρησιμοποιούν μαζικά τη λειτουργία AI Britannica, η οποία ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο, για να απαντήσουν σε ερωτήσεις χρησιμοποιώντας τη βάση δεδομένων άρθρων της ηλεκτρονικής εγκυκλοπαίδειας

Το διαδίκτυο προκάλεσε την καταστροφή των βαρύτατων τόμων της Encyclopaedia Britannica, που πωλούνταν πόρτα-πόρτα σε μεσοαστούς γονείς τον περασμένο αιώνα.
Ωστόσο, αφού εγκατέλειψε τις έντυπες εκδόσεις το 2012, έπειτα από 244 χρόνια, η εταιρεία αντιστέκεται τώρα στην τεχνητή νοημοσύνη - και ο διευθύνων σύμβουλός της πιστεύει ότι η εγκυκλοπαίδεια είναι πιο ακριβής από το ChatGPT.
Ο Χόρχε Κάουζ δήλωσε ότι οι μαθητές χρησιμοποιούν μαζικά τη λειτουργία AI Britannica, η οποία ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο, για να απαντήσουν σε ερωτήσεις χρησιμοποιώντας τη βάση δεδομένων άρθρων της ηλεκτρονικής εγκυκλοπαίδειας.
Το εργαλείο χρησιμοποιεί το λογισμικό Gemini της Google για την προσομοίωση της συνομιλίας, αλλά δεν βασίζεται σε τεράστια αποθέματα δεδομένων από τον ιστό, όπως άλλα μεγάλα γλωσσικά μοντέλα. Αντ' αυτού, χρησιμοποιεί τη συλλογή της Britannica με 130.000 «ισορροπημένα, τεκμηριωμένα, καλογραμμένα, όμορφα γραμμένα και ελπίζω απολαυστικά» άρθρα για να ικανοποιήσει την περιέργεια και να περιορίσει τον αριθμό των «ψευδαισθήσεων» που συνηθίζονται σε άλλα μοντέλα.
Η επισκεψιμότητα στη λειτουργία της Britannica εξακολουθεί να είναι πολύ μικρή σε σχέση με τους ανταγωνιστές της. Έχει 1,5 εκατομμύρια μηνιαίους επισκέπτες που περνούν έξι έως επτά λεπτά ανά συνεδρία. Το ChatGPT έχει τουλάχιστον 500 εκατομμύρια ενεργούς εβδομαδιαίους χρήστες, σύμφωνα με τον Σαμ Άλτμαν, τον ιδρυτή του.
Ο Κάουζ, ο οποίος εργάζεται στην εταιρεία για σχεδόν 30 χρόνια, έχει επικρίνει στο παρελθόν τη Wikipedia και τη Google για την επιστροφή ανακριβειών στα αποτελέσματα αναζήτησης.
«Η Wikipedia είναι για τη Britannica όπως το American Idol για τη σχολή Juilliard», δήλωσε κάποτε, αναφερόμενος στην ανώτερη σχολή καλών τεχνών στο Μανχάταν. Όταν καταργήθηκε η έντυπη έκδοση των 1.400 δολαρίων (1.000 λιρών), υποσχέθηκε ότι «Η Britannica δεν θα είναι σε θέση να είναι τόσο εκτεταμένη, αλλά θα είναι πάντοτε αντικειμενικά σωστή».
Ωστόσο, στο κάτω μέρος κάθε απάντησης, η Britannica σημειώνει ότι «οι απαντήσεις της AI ενδέχεται να περιέχουν σφάλματα. Παρακαλούμε επαληθεύστε τις πληροφορίες χρησιμοποιώντας τα άρθρα της Britannica».
Ο Κάουζ υπερασπίστηκε την επιλογή να αντιμετωπίσει τον κίνδυνο ανακριβειών προκειμένου να αξιοποιήσει τα οφέλη της τεχνητής νοημοσύνης. «Υποστηρίζουμε το περιεχόμενο της Britannica. Προσθέτουμε πολύ περιεχόμενο, διαθέτουμε σημαντικό αριθμό συντακτών που ενημερώνουν και αναθεωρούν συνεχώς το περιεχόμενο. Η συντήρηση του περιεχομένου μας είναι πραγματικά απίστευτα ισχυρή. Ενημερώνουμε δεκάδες χιλιάδες άρθρα σε μηνιαία βάση και εξετάζουμε συνεχώς πώς χρησιμοποιούμε αυτοματοποιημένα εργαλεία για την ενημέρωση του περιεχομένου».
Επίσης, δήλωσε ότι είναι «αναπόφευκτο» τα γλωσσικά μοντέλα να κάνουν λάθη, δεδομένων των περιορισμών του πόσο καλά μπορούν να ερμηνεύσουν τα δεδομένα. «Εξετάζουμε τρόπους με τους οποίους μπορούμε να ξαναγράψουμε το περιεχόμενο, επειδή η αντίληψη των γεγονότων αλλάζει ή η εξέλιξη του συγκεκριμένου θεματικού τομέα έχει προχωρήσει. Θέλουμε όχι μόνο να είναι ακριβείς, αλλά και ισορροπημένες, τεκμηριωμένες, καλογραμμένες, ελπίζω ευχάριστες και πολλές φορές πιο ενδιαφέρουσες εξαιτίας των ειδικών στον τομέα του θέματος», τόνισε.
Η Britannica, η οποία ιδρύθηκε το 1768 στο Εδιμβούργο, έχει απομακρύνει την κύρια δραστηριότητά της από τον ιστότοπο αναφοράς της και κερδίζει χρήματα από την πώληση εκπαιδευτικού λογισμικού σε σχολεία και βιβλιοθήκες, ενημερωτικών δελτίων και ενός πράκτορα τεχνητής νοημοσύνης που βοηθά στη λειτουργία των chatbots εξυπηρέτησης πελατών. Σε μια αγωγή το 2022 η εταιρεία αποτιμήθηκε σε 500 εκατομμύρια δολάρια και ο Κάουζ δήλωσε ότι είχε περιθώριο κέρδους 45%.
Ο Κάουζ δήλωσε ότι οι συντάκτες, οι σχεδιαστές και οι προγραμματιστές έχουν εμπειρία με την τεχνητή νοημοσύνη και ότι η εγκυκλοπαίδεια διαθέτει μια ομάδα ανθρώπων που ασχολούνται με την ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης στην προσφορά της προς τους πελάτες.
«Θα έρθει η στιγμή που η δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη θα μπορεί να παρέχει σωστά γραμμένο περιεχόμενο σε οποιαδήποτε γλώσσα, το οποίο θα είναι ως επί το πλείστον αντικειμενικά ορθό. Πρέπει να αναρωτηθείτε: αν μιλάμε για αυτό το νέο αγαθό, εσείς ως άνθρωπος τι πρέπει να αναζητήσετε μέσα σε μια θάλασσα περιεχομένου που είναι ως επί το πλείστον, αλλά όχι πάντα, αντικειμενικά ορθό; Εφαρμόζουμε όλα τα στοιχεία της παράδοσής μας για να γίνουμε η πιο πολύτιμη πηγή ανθρώπινης γνώσης στον κόσμο».
Επιπλέον, πρόσθεσε: «Θα ήταν δυστοπικό να φανταστούμε έναν κόσμο όπου όλη η ανθρωπότητα θα ενημερώνεται και θα εκπαιδεύεται απευθείας μέσω της τεχνητής νοημοσύνης. Δεν πιστεύω ότι αυτός είναι ο κόσμος που θέλουμε να ζήσουμε».