Aεροδρόμιο σχεδιάζει "τερματικό σταθμό απελάσεων" μεταναστών
Το διεθνές αεροδρόμιο του Μονάχου
Με στόχο την επαναπροώθηση έως και εκατό μεταναστών την ημέρα, καθώς η Βαυαρία προσπαθεί να διαχειριστεί το συσσωρευμένο πλήθος 24.000 αλλοδαπών που έχουν λάβει εντολή να εγκαταλείψουν τη Γερμανία

Το διεθνές αεροδρόμιο του Μονάχου σχεδιάζει την κατασκευή ενός «τερματικού σταθμού απελάσεων», με στόχο την επαναπροώθηση έως και εκατό μεταναστών την ημέρα, καθώς η Βαυαρία προσπαθεί να διαχειριστεί το συσσωρευμένο πλήθος 24.000 αλλοδαπών που έχουν λάβει εντολή να εγκαταλείψουν τη Γερμανία. Οι διαδοχικοί καγκελάριοι έχουν ανακοινώσει «επιθετικές ενέργειες» για τον επαναπατρισμό των απορριφθέντων αιτούντων άσυλο και των μεταναστών με ποινικές καταδίκες. Οι προσπάθειές τους έχουν αποτύχει λόγω δυσκολιών που κυμαίνονται από την απώλεια εγγράφων έως την απροθυμία ορισμένων χωρών να δεχτούν πίσω τους πολίτες τους. Μια πρόταση του δημοτικού συμβουλίου προτείνει την κατασκευή ενός διώροφου τερματικού σταθμού στο δεύτερο πιο πολυσύχναστο αεροδρόμιο της Γερμανίας, σε έκταση περίπου πέντε στρεμμάτων, μέχρι το τέλος του 2027.
Την εποπτεία του θα αναλάβει η ομοσπονδιακή αστυνομία, η οποία είναι υπεύθυνη για τον έλεγχο των συνόρων, και θα στελεχωθεί από έως και 300 αξιωματικούς της βαυαρικής κρατικής αστυνομίας, 145 φρουρούς ασφαλείας και 90 υπαλλήλους από άλλες δημόσιες υπηρεσίες. Ο τερματικός σταθμός θα λειτουργεί ως κέντρο απέλασης για τους μετανάστες που απορρίπτονται και θα χειρίζεται τις αιτήσεις ασύλου των μεταναστών που φθάνουν αεροπορικώς. Από το 2022, το αεροδρόμιο διαθέτει «συνδυασμένο κέντρο διαμετακόμισης και κράτησης προς απέλαση» με επαρκή αριθμό κελιών για τη φιλοξενία 22 απελαθέντων και έως 29 μεταναστών που ζητούν άσυλο. Πέρυσι εξυπηρέτησε περισσότερους από 300 ανθρώπους, οι οποίοι παρέμειναν εκεί κατά μέσο όρο 16 ημέρες.
Ο Χοακίμ Χέρμαν, υπουργός Εσωτερικών της Βαυαρίας, δήλωσε ότι το νέο κτίριο είναι ζωτικής σημασίας. «Είναι απαραίτητο για να μπορούμε να διεκπεραιώνουμε τις απελάσεις πιο γρήγορα και πιο αποτελεσματικά», δήλωσε στην εφημερίδα Bild. Το σχέδιο ενδέχεται να αντιμετωπίσει προβλήματα σε τοπικό επίπεδο. Οι αξιωματούχοι του αεροδρομίου επιθυμούν το νέο τερματικό να κατασκευαστεί σε έκταση που εκτείνεται εντός του προστατευόμενου φυσικού καταφυγίου Erdinger Moos — μιας περιοχής τυρφώδους εδάφους που αποτελεί τόπο αναπαραγωγής για πουλιά όπως οι λασποσκαλίδρες, τα χαβαρόνια και οι κορυδαλλοί. Το έργο θα υπάγεται επίσης στη δικαιοδοσία του δημοτικού συμβουλίου του Φράιζινγκ, το οποίο φέρεται να διατηρεί επιφυλάξεις απέναντι σε οποιαδήποτε επέκταση του αεροδρομίου. Το δημοτικό συμβούλιο του Μονάχου, το οποίο κατέχει το 23% των μετοχών του αεροδρομίου, είναι διχασμένο σχετικά με το σχέδιο. Ο Ντίτερ Ράιτερ, δήμαρχος της πόλης και μέλος του Σοσιαλδημοκρατικού Κόμματος, έχει εκφράσει τη στήριξή του στο έργο, όμως η κοινοβουλευτική ομάδα των Πρασίνων καθώς και δύο μικρότερα κόμματα της Αριστεράς τον έχουν καλέσει να ταχθεί εναντίον του.
ΠΗΓΗ: Times Media Ltd / News Licensing
Την εποπτεία του θα αναλάβει η ομοσπονδιακή αστυνομία, η οποία είναι υπεύθυνη για τον έλεγχο των συνόρων, και θα στελεχωθεί από έως και 300 αξιωματικούς της βαυαρικής κρατικής αστυνομίας, 145 φρουρούς ασφαλείας και 90 υπαλλήλους από άλλες δημόσιες υπηρεσίες. Ο τερματικός σταθμός θα λειτουργεί ως κέντρο απέλασης για τους μετανάστες που απορρίπτονται και θα χειρίζεται τις αιτήσεις ασύλου των μεταναστών που φθάνουν αεροπορικώς. Από το 2022, το αεροδρόμιο διαθέτει «συνδυασμένο κέντρο διαμετακόμισης και κράτησης προς απέλαση» με επαρκή αριθμό κελιών για τη φιλοξενία 22 απελαθέντων και έως 29 μεταναστών που ζητούν άσυλο. Πέρυσι εξυπηρέτησε περισσότερους από 300 ανθρώπους, οι οποίοι παρέμειναν εκεί κατά μέσο όρο 16 ημέρες.
Ο Χοακίμ Χέρμαν, υπουργός Εσωτερικών της Βαυαρίας, δήλωσε ότι το νέο κτίριο είναι ζωτικής σημασίας. «Είναι απαραίτητο για να μπορούμε να διεκπεραιώνουμε τις απελάσεις πιο γρήγορα και πιο αποτελεσματικά», δήλωσε στην εφημερίδα Bild. Το σχέδιο ενδέχεται να αντιμετωπίσει προβλήματα σε τοπικό επίπεδο. Οι αξιωματούχοι του αεροδρομίου επιθυμούν το νέο τερματικό να κατασκευαστεί σε έκταση που εκτείνεται εντός του προστατευόμενου φυσικού καταφυγίου Erdinger Moos — μιας περιοχής τυρφώδους εδάφους που αποτελεί τόπο αναπαραγωγής για πουλιά όπως οι λασποσκαλίδρες, τα χαβαρόνια και οι κορυδαλλοί. Το έργο θα υπάγεται επίσης στη δικαιοδοσία του δημοτικού συμβουλίου του Φράιζινγκ, το οποίο φέρεται να διατηρεί επιφυλάξεις απέναντι σε οποιαδήποτε επέκταση του αεροδρομίου. Το δημοτικό συμβούλιο του Μονάχου, το οποίο κατέχει το 23% των μετοχών του αεροδρομίου, είναι διχασμένο σχετικά με το σχέδιο. Ο Ντίτερ Ράιτερ, δήμαρχος της πόλης και μέλος του Σοσιαλδημοκρατικού Κόμματος, έχει εκφράσει τη στήριξή του στο έργο, όμως η κοινοβουλευτική ομάδα των Πρασίνων καθώς και δύο μικρότερα κόμματα της Αριστεράς τον έχουν καλέσει να ταχθεί εναντίον του.
ΠΗΓΗ: Times Media Ltd / News Licensing