H βασίλισσα της ποπ επιστρέφει στο συναισθηματικό της μεγαλείο
Βαθμολογία κριτικών: 4/5
Η Μαντόνα κυκλοφόρησε αυτό το άλμπουμ το 1998. Πρόκειται για ένα κρυμμένο διαμάντι που ήρθε ξανά στο φως, σχολιάζει ο Will Hodgkinson

Το 1998, έχοντας ήδη παρουσιάσει στο κοινό την πιο εντυπωσιακή της μετενσάρκωση μέσα από τη συνεργασία της με τον παραγωγό Ουίλιαμ Όρμπιτ στο εκστατικό dance αριστούργημα Ray of Light, η Μαντόνα σχεδίαζε να κυκλοφορήσει ένα συνοδευτικό άλμπουμ. Το Veronica Electronica επρόκειτο να επεκτείνει τη club αισθητική του Ray of Light και να την ωθήσει ακόμα πιο μακριά, με μια σειρά από δυναμικά remix που θα επιμελούνταν οι κορυφαίοι DJs της εποχής. Ωστόσο, η μοίρα, με τη μορφή της τεράστιας επιτυχίας που γνώρισε το αρχικό άλμπουμ, «παρενέβη» και το εγχείρημα μπήκε στο συρτάρι… μέχρι σήμερα.
Πρόκειται για έναν πραγματικό θησαυρό κρυμμένο από την αυτοκρατορική περίοδο της Μαντόνα, όταν η φωνή της ακουγόταν καλύτερη από ποτέ, οι επιλογές των συνεργατών της ήταν άψογες και τα θεματικά της τραγουδιών βυθίζονταν σε βάθος πολύ πέρα από τα συνηθισμένα θέματα του σεξ, της λάμψης και των δηλώσεων μεγαλείου.
Το Veronica Electronica κυκλοφορεί σε μια περίοδο ιδιαίτερα ασυνήθιστη για τη Μαντόνα. Η ταινία για τη ζωή της φαίνεται να βρίσκεται σε στάδιο αβεβαιότητας και καθυστέρησης. Ένα νέο άλμπουμ, το πρώτο της μετά το Madame X του 2021, ετοιμάζεται εδώ και περισσότερο από ένα χρόνο. Δενμπορούμε παρά να αισθανθούμε ότι η άφιξη αυτού του ανανεωμένου παράλληλου έργου, μετά από 27 χρόνια αναμονής, είναι μια επίκαιρη υπενθύμιση ότι, μέσα από μια ζωή γεμάτη επαγγελματικές επιτυχίες και αποτυχίες, η Μαντόνα παραμένει στην καλύτερη μορφή της, ως μια πρωτοπόρος προσωπικότητα που ενδιαφέρεται να προκαλεί όχι μόνο τον εαυτό της, αλλά και την κουλτούρα γενικότερα. Το Drowned World από το Ray of Light ήταν μια βαθιά και ειλικρινής έκφραση των ανάμεικτων συναισθημάτων που ένιωσε όταν έγινε μητέρα, ανακάλυψε την ανατολική μυστικιστική φιλοσοφία και κέρδισε τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην ταινία Evita. Η remix εκδοχή του DJ Sasha είναι ένα trance έπος, σχεδιασμένο να εμπνέει ακατάπαυστους χορούς σε όλο τον κόσμο.
Το Veronica Electronica παλλεται από καλλιτεχνικό σκοπό και αφοσίωση, συνδυάζοντας ειλικρινείς και στοχαστικούς στίχους για το νόημα της ζωής με τον παλμό της δυναμικής χορευτικής μουσικής που προσφέρει στιγμές απόδρασης και διασκέδασης. Πιθανώς χάρη στην εκπαίδευση που έλαβε στο μουσικό θέατρο κατά τη διάρκεια της δουλειάς της στο Evita, το τραγούδι Gone Gone Gone αναδεικνύει την πραγματική συναισθηματική ένταση της φωνής της Μαντόνα, μια συγκινητική rave μπαλάντα απογοήτευσης που δεν συμπεριλήφθηκε στο αρχικό άλμπουμ. Ένα remix του Nothing Really Matters μετατρέπει την έκφραση της μητρικής αγάπης σε έναν επαναλαμβανόμενο, παλλόμενο ρυθμό που αποσκοπεί να βυθίσει τον ακροατή σε κατάσταση υπνωτισμού. Και ενώ το Sky Fits Heaven πιθανόν προοριζόταν να λειτουργήσει ως ένας θησαυρός πνευματικής σοφίας, το remix του Νεοϋορκέζου DJ Victor Calderone σε παραπέμπει περισσότερο σε καυτά και γεμάτα ιδρώτα νυχτερινά κέντρα του Μπρούκλιν παρά σε μοναστήρια της Ινδίας.
Με το Ray of Light, η Madonna έδειξε θάρρος, δοκιμάζοντας ένα νέο μουσικό στυλ, εμπιστευόμενη τους συνεργάτες της και απελευθερώνοντας τον εαυτό της. Ίσως η πολυαναμενόμενη κυκλοφορία του Veronica Electronica υποδηλώνει πως ο δυναμικός συνδυασμός χορευτικής μουσικής και πνευματικότητας, μια τόσο απρόσμενη προσέγγιση για μία από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ στον κόσμο, εξακολουθεί να απασχολεί το μυαλό της Μαντόνα ακόμη μια φορά.
ΠΗΓΗ: Times Media Ltd / News Licensing