Όλα Καλένιους, διευθύνων σύμβουλος Mercedes-Benz: ''Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία απειλείται με κατάρρευση''
Τι δηλώνει
Ο Όλα Καλένιους, ο οποίος ανέλαβε το 2019 καθήκοντα διευθύνοντος συμβούλου, υπήρξε προηγουμένως σημαιοφόρος των επενδύσεων της εταιρείας σε οχήματα χαμηλών και μηδενικών εκπομπών

Ο επικεφαλής της Mercedes-Benz έδωσε ένα αποκαλυπτικό μήνυμα για το μέλλον της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, που βρίσκεται αντιμέτωπη με τον κινεζικό ανταγωνισμό, τους δασμούς του εμπορικού πολέμου του Τραμπ, την αδύναμη ζήτηση για πολυτελή οχήματα και τις κανονιστικές επιταγές που επιβάλλουν στις αυτοκινητοβιομηχανίες να σταματήσουν να κατασκευάζουν βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα οχήματα έως το 2035.Ο Ολα Καλένιους, διευθύνων σύμβουλος, δήλωσε ότι οι προοπτικές για τις αυτοκινητοβιομηχανίες ήταν χειρότερες από μια τέλεια καταιγίδα. «Ο κλάδος μας βιώνει ταυτόχρονα ισχυρές βροχές, χαλάζι, καταιγίδες και χιόνια», δήλωσε ο 56χρονος Καλένιους στη γερμανική εφημερίδα «Handelsblatt». «Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ένας σκληρός κλάδος, τώρα περισσότερο από ποτέ».
Σχετικά με την επιμονή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να παράγουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες μόνο οχήματα με μηδενικές εκπομπές ρύπων μέσα σε μια δεκαετία, ο Καλένιους δήλωσε: «Χρειαζόμαστε έναν έλεγχο της πραγματικότητας, αλλιώς οδηγούμαστε με πλήρη ταχύτητα σε αδιέξοδο». Προειδοποίησε ότι η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων θα μπορούσε να καταρρεύσει εάν οι Βρυξέλλες προχωρήσουν με τα προβλεπόμενα χρονοδιαγράμματα της απαγόρευσης της βενζίνης και του πετρελαίου. Οι απόψεις του έχουν ιδιαίτερη βαρύτητα, καθώς είναι επίσης πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ενωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, του πανευρωπαϊκού ισοδύναμου της βρετανικής ομάδας συμφερόντων Society of Motor Manufacturers and Traders. Υπήρξαν αιτήματα προς τις Βρυξέλλες να επανεξετάσουν την προτεινόμενη απαγόρευση, η οποία, σύμφωνα με τον Καλένιους, απλώς θα οδηγήσει τους καταναλωτές εσπευσμένα να αγοράσουν βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα πριν από οποιαδήποτε προθεσμία. «Αυτό δεν θα ωφελήσει το περιβάλλον», είπε.
Ο Σουηδός Καλένιους, ο οποίος ανέλαβε το 2019 καθήκοντα διευθύνοντος συμβούλου, υπήρξε προηγουμένως σημαιοφόρος των επενδύσεων της εταιρείας σε οχήματα χαμηλών και μηδενικών εκπομπών. Δήλωσε: «Φυσικά και πρέπει να απαλλαγούμε από τις ανθρακούχες εκπομπές, αλλά δεν πρέπει να παραβλέψουμε την οικονομία μας». Είπε ότι οι νομοθέτες έπρεπε να χρησιμοποιήσουν φορολογικά κίνητρα και χαμηλότερες τιμές ρεύματος στους σταθμούς φόρτισης, για να ενθαρρύνουν τη μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ανέφερε ότι η Mercedes και η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία δέχονται μια πολυμέτωπη επίθεση. «Το περιβάλλον στο οποίο δραστηριοποιούμαστε είναι εξαιρετικά περίπλοκο αυτή τη στιγμή», δήλωσε, αναφέροντας, μεταξύ άλλων, τον αντίκτυπο των εμπορικών δασμών των ΗΠΑ, οι οποίοι επιβάλλουν προσαύξηση 15% στις εισαγωγές από την Ευρωπαϊκή Ενωση. Είπε ότι ο ολοένα και πιο έντονος ανταγωνισμός από τις κινεζικές εξαγωγές στην Ευρώπη είναι δαρβινικός.
Σχετικά με την αγορά πολυτελείας στην οποία δραστηριοποιείται η Mercedes, ανέφερε: «Το καταναλωτικό αίσθημα στα σημαντικά για εμάς τμήματα υψηλών προδιαγραφών είναι πολύ υποτονικό εδώ και αρκετά χρόνια, για να το θέσουμε ήπια». Τα σχόλιά του σχετικά με την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων επικρίθηκαν από μια ηγετική φωνή της ευρωπαϊκής ομάδας συμφερόντων των οχημάτων μηδενικών εκπομπών. «Τώρα δεν είναι η στιγμή για την Ευρώπη να κάνει πίσω στον στόχο της για το 2035, αλλά να ηγηθεί αποφασιστικά της μετάβασης στα ηλεκτρικά οχήματα», δήλωσε ο Κρις Χέρον, γενικός γραμματέας της E-Mobility Europe. «Οποιαδήποτε καθυστέρηση ή αποδυνάμωση θα οδηγήσει την Κίνα και άλλους να προπορεύονται ακόμα περισσότερο.
Με τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων να έχουν ήδη επιταχυνθεί σε όλο το 2025, η Ε.Ε. πρέπει να κρατήσει σταθερή την πορεία της».
ΠΗΓΗ: Times Media Ltd / News Licensing
Σχετικά με την επιμονή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να παράγουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες μόνο οχήματα με μηδενικές εκπομπές ρύπων μέσα σε μια δεκαετία, ο Καλένιους δήλωσε: «Χρειαζόμαστε έναν έλεγχο της πραγματικότητας, αλλιώς οδηγούμαστε με πλήρη ταχύτητα σε αδιέξοδο». Προειδοποίησε ότι η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων θα μπορούσε να καταρρεύσει εάν οι Βρυξέλλες προχωρήσουν με τα προβλεπόμενα χρονοδιαγράμματα της απαγόρευσης της βενζίνης και του πετρελαίου. Οι απόψεις του έχουν ιδιαίτερη βαρύτητα, καθώς είναι επίσης πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ενωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, του πανευρωπαϊκού ισοδύναμου της βρετανικής ομάδας συμφερόντων Society of Motor Manufacturers and Traders. Υπήρξαν αιτήματα προς τις Βρυξέλλες να επανεξετάσουν την προτεινόμενη απαγόρευση, η οποία, σύμφωνα με τον Καλένιους, απλώς θα οδηγήσει τους καταναλωτές εσπευσμένα να αγοράσουν βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα πριν από οποιαδήποτε προθεσμία. «Αυτό δεν θα ωφελήσει το περιβάλλον», είπε.
Ο Σουηδός Καλένιους, ο οποίος ανέλαβε το 2019 καθήκοντα διευθύνοντος συμβούλου, υπήρξε προηγουμένως σημαιοφόρος των επενδύσεων της εταιρείας σε οχήματα χαμηλών και μηδενικών εκπομπών. Δήλωσε: «Φυσικά και πρέπει να απαλλαγούμε από τις ανθρακούχες εκπομπές, αλλά δεν πρέπει να παραβλέψουμε την οικονομία μας». Είπε ότι οι νομοθέτες έπρεπε να χρησιμοποιήσουν φορολογικά κίνητρα και χαμηλότερες τιμές ρεύματος στους σταθμούς φόρτισης, για να ενθαρρύνουν τη μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ανέφερε ότι η Mercedes και η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία δέχονται μια πολυμέτωπη επίθεση. «Το περιβάλλον στο οποίο δραστηριοποιούμαστε είναι εξαιρετικά περίπλοκο αυτή τη στιγμή», δήλωσε, αναφέροντας, μεταξύ άλλων, τον αντίκτυπο των εμπορικών δασμών των ΗΠΑ, οι οποίοι επιβάλλουν προσαύξηση 15% στις εισαγωγές από την Ευρωπαϊκή Ενωση. Είπε ότι ο ολοένα και πιο έντονος ανταγωνισμός από τις κινεζικές εξαγωγές στην Ευρώπη είναι δαρβινικός.
Σχετικά με την αγορά πολυτελείας στην οποία δραστηριοποιείται η Mercedes, ανέφερε: «Το καταναλωτικό αίσθημα στα σημαντικά για εμάς τμήματα υψηλών προδιαγραφών είναι πολύ υποτονικό εδώ και αρκετά χρόνια, για να το θέσουμε ήπια». Τα σχόλιά του σχετικά με την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων επικρίθηκαν από μια ηγετική φωνή της ευρωπαϊκής ομάδας συμφερόντων των οχημάτων μηδενικών εκπομπών. «Τώρα δεν είναι η στιγμή για την Ευρώπη να κάνει πίσω στον στόχο της για το 2035, αλλά να ηγηθεί αποφασιστικά της μετάβασης στα ηλεκτρικά οχήματα», δήλωσε ο Κρις Χέρον, γενικός γραμματέας της E-Mobility Europe. «Οποιαδήποτε καθυστέρηση ή αποδυνάμωση θα οδηγήσει την Κίνα και άλλους να προπορεύονται ακόμα περισσότερο.
Με τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων να έχουν ήδη επιταχυνθεί σε όλο το 2025, η Ε.Ε. πρέπει να κρατήσει σταθερή την πορεία της».
ΠΗΓΗ: Times Media Ltd / News Licensing