Είτε οδηγείτε βενζινοκίνητο είτε ηλεκτρικό αυτοκίνητο, μπαίνετε σε έναν αναπόφευκτο μπελά. Για τους συμβατικούς οδηγούς πρόκειται για την εύρεση ενός πρατηρίου καυσίμων. Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων μπορεί να αναζητήσουν έναν σταθμό φόρτισης ή - στο σπίτι - να παιδευτούν με ένα καλώδιο φόρτισης στη βροχή. Αυτά δεν ισχύουν για τον οδηγό της Porsche του μέλλοντος. Η εταιρεία υπόσχεται να είναι ο πρώτος κατασκευαστής που θα ενσωματώσει τη δυνατότητα πλήρους ασύρματης φόρτισης στα πιο προηγμένα μοντέλα της, κάτι που σύμφωνα με τους ειδικούς θα μπορούσε να «αλλάξει άρδην τα δεδομένα» για τους οδηγούς.

Θα εισαγάγει ένα σύστημα φόρτισης 11kW με μια «πλάκα βάσης ενός κουτιού» που θα καταργήσει την ανάγκη σύνδεσης του αυτοκινήτου με καλώδιο στον τοίχο. Αντ' αυτού, οι οδηγοί θα παρκάρουν πάνω σε αυτήν την πλατφόρμα, η οποία θα φορτίζει ασύρματα το όχημα. Η τεχνολογία έχει δοκιμαστεί μέχρι στιγμής μόνο με ηλεκτρικά φορτηγά και λεωφορεία. Ωστόσο, είναι συνηθισμένη στα κινητά τηλέφωνα, επιτρέποντας στους χρήστες να τοποθετούν το τηλέφωνό τους πάνω σε μια επιφάνεια για να το φορτίζουν.

Η Τζίνι Μπάκλεϊ, αρχισυντάκτρια του Electrifying.com, ενός ιστότοπου παροχής συμβουλών, δήλωσε: «Συχνά οι δηλώσεις περί «επαναστατικής τεχνολογίας» χρησιμοποιούνται σε υπερβολικό βαθμό, αλλά αυτό το σύστημα θα μπορούσε πραγματικά να αλλάξει άρδην τα δεδομένα. Οι περισσότεροι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων φορτίζουν στο σπίτι και αυτό το σύστημα κάνει τη διαδικασία φόρτισης τόσο απλή όσο και το παρκάρισμα του αυτοκινήτου. «Με την πλειονότητα των φορτίσεων να γίνεται ήδη στο σπίτι ή στην εργασία, αυτό είναι ένα βήμα που απαλλάσσει τους οδηγούς από την ταλαιπωρία και κάνει τη χρήση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων πιο εύκολη στην καθημερινή ζωή. Μπορεί να ξεκινάει από τα πολύ ακριβά μοντέλα, αλλά η ιστορία μας λέει ότι θα περάσει και σε φθηνότερα μοντέλα».

Για τα τηλέφωνα η τεχνολογία δεν έχει συγκεντρώσει ευρεία υποστήριξη, πιθανώς επειδή η σύνδεση ενός καλωδίου δεν είναι πολύ κουραστική. Ωστόσο, έχει αποδειχθεί δημοφιλής στις αεροπορικές εταιρείες και στους κατασκευαστές αυτοκινήτων, οι οποίοι την έχουν ενσωματώσει σε πολυτελή οχήματα και θέσεις business class. «Η ευκολία χρήσης, η καταλληλότητα για καθημερινή χρήση και η υποδομή φόρτισης εξακολουθούν να είναι οι καθοριστικοί παράγοντες όσον αφορά την αποδοχή της ηλεκτροκίνησης», δήλωσε ο Μάικλ Στάινερ, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Porsche για την έρευνα και την ανάπτυξη. «Είμαστε υπερήφανοι που η επαγωγική φόρτιση θα είναι σύντομα διαθέσιμη στη σειρά παραγωγής της Porsche. Η φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου στο σπίτι δεν ήταν ποτέ τόσο εύκολη και βολική». Η τεχνολογία που θα επιτρέπει τη φόρτιση θα εγκατασταθεί στο αυτοκίνητο και θα ξεκινήσει με τη νέα Cayenne Electric, η οποία θα εμφανιστεί φέτος.

Το αυτοκίνητο θα πρέπει να σταθμεύει πάνω στην πλάκα - η οποία μπορεί να τοποθετηθεί σε οδόστρωμα - για να μπορεί να πραγματοποιηθεί η φόρτιση. Το αυτοκίνητο και η πλάκα πρέπει να βρίσκονται σε απόσταση λίγων εκατοστών το ένα από το άλλο. Για να βοηθήσει σε αυτό, η Cayenne θα χαμηλώνει αυτόματα. Η διαδικασία φόρτισης διακόπτεται αυτόματα εάν ένα πλάσμα, όπως ένα ποντίκι, μπει ανάμεσα στο όχημα και την πλάκα δαπέδου ή εάν ένα μεταλλικό αντικείμενο πέσει πάνω στην πλάκα και θερμανθεί.

Τα αυτοκίνητα θα εξακολουθούν να έχουν μια πρίζα στο πλάι, ώστε να μπορούν να φορτίζονται εν κινήσει και σε τοποθεσίες χωρίς τη δυνατότητα ασύρματης φόρτισης. Ο Άντι Πάλμερ, πρόεδρος της Electric Vehicles UK, μιας ομάδας εκστρατείας, δήλωσε: «Η ασύρματη φόρτιση αποτελεί εδώ και καιρό το ιερό δισκοπότηρο, αλλά πάντα καθυστερούσε λόγω των απωλειών φόρτισης και της ευαισθησίας εγγύτητας. Μένει να δούμε αν η Porsche έχει καταφέρει να αντιμετωπίσει αυτά τα ζητήματα, αλλά σίγουρα αν το έχει κάνει, η ιδέα ότι μπορείτε να φορτίσετε το αυτοκίνητό σας χωρίς να χρειαστεί ποτέ ξανά να αγγίξετε ένα βρώμικο καλώδιο ή έναν σωλήνα πλήρωσης βενζίνης, αλλάζει άρδην τα δεδομένα».

Η Porsche θα παρουσιάσει την τεχνολογία στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γερμανίας στο Μόναχο την ερχόμενη εβδομάδα.


ΠΗΓΗ: Times Media Ltd / News Licensing