Τη νέα διαδικασία διανομής ακριβών φαρμάκων κατ' οίκον σε ασθενείς του ΕΟΠΥΥ που θα ξεκινήσει στις 16 Ιουνίου εξήγησε η διοικήτρια του οργανισμού, Θεανώ Καρποδίνη, το πρωί της Δευτέρας. Όπως είπε, το πρώτο βήμα είναι ο ασθενής να κάνει αίτηση ηλεκτρονικά μέσω της πλατφόρμας του ΕΟΠΥΥ ενώ για όσους δεν είναι εξοικειωμένοι με τη χρήση υπολογιστών, υπάρχει γραφείο εξυπηρέτησης των πολιτών στα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ και σε όλα τα σημεία διανομής, καθώς και τηλεφωνική υποστήριξη (18181) μέσω της οποίας μπορεί να υλοποιηθεί το αίτημα για λογαριασμό του ασθενούς. Το μόνο που χρειάζεται είναι ο ασθενής να διαθέτει ηλεκτρονική συνταγή και άυλη γνωμάτευση, πρόσθεσε η κυρία Καρποδίνη.

Διαβάστε: Αποκλειστικό: Σε 15 μέρες ο Γεωργιάδης ανακοινώνει την έναρξη της διακίνησης φαρμάκων υψηλού κόστους από τα ιδιωτικά φαρμακεία

ΕΟΠΥΥ: Σύστημα της διανομής ακριβών φαρμάκων κατ' οίκoν

Η νέα διαδικασία αφορά όλους τους ασθενείς, ανεξαρτήτως πάθησης και φαρμακευτικής αγωγής, που λαμβάνουν την αγωγή τους από τα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ. «Πρόκειται για περισσότερους περίπου 139.000 ασθενείς τον μήνα. Και να σημειώσουμε ότι το 41% των ασθενών λαμβάνει φάρμακα για σοβαρά χρόνια νοσήματα, ογκολογικά, μεταμοσχευμένους, αιμοκαθαρόμενους, νευρολογικές παθήσεις, παθήσεις μυοσκελετικού συστήματος, νεοπλασίες» είπε η διοικητής του ΕΟΠΥΥ σημείωσε.

«Αυτή τη στιγμή λοιπόν, θα μπαίνει ο ασθενής μέσα και θα δηλώνει τον αριθμό της συνταγής του. Αν η συνταγή του είναι δίμηνη, μπορεί και εκτελείται όπως εκτελείται και στο φαρμακείο του ΕΟΠΥΥ άπαξ. Αν είναι τρίμηνη ή εξάμηνη θα πρέπει μετά με το νέο αριθμό της επόμενης συνταγής να ξανακάνει το αίτημα» εξήγησε η κ. Καρποδίνη.

Πώς θα ενημερώνεται ο ασθενής αν καθυστερήσει η παράδοση του φαρμάκου

Ερωτηθείσα για το πώς θα ενημερώνεται ο ασθενής αν καθυστερήσει η παράδοση του φαρμάκου ή αν είναι σε έλλειψη, η διοικητής του ΕΟΠΥΥ ήταν κατηγορηματική ότι στα φαρμακεία του οργανισμού δεν υπάρχουν ελλείψεις.

«Φροντίζουμε το απόθεμα να είναι αρκετό για τους ασθενείς μας και αυτό είναι που εξασφαλίζει και το δίκτυο του ΕΟΠΥΥ που έχει συγκεκριμένα σημεία διανομής και ανάλογα με τα ΑΜΚΑ που εξυπηρετούμε ανά περιοχή, φροντίζουμε πάντα να υπάρχει επάρκεια. Το να μην υπάρχει ένα φάρμακο είναι σπάνιο. Εμείς τα φάρμακα τα παραδίδουμε από 24 έως 48 ώρες από τη στιγμή που έχει γίνει το αίτημα του ασθενούς και δεν θα υπάρξει πρόβλημα γιατί ανοίγει η συνταγή 10 μέρες πριν τελειώσουν τα φάρμακα του ασθενούς. Δηλαδή το σύστημα του δίνει τη δυνατότητα δέκα ημέρες πριν, να μπορέσει να κάνει την αίτηση. Το ίδιο ισχύει και για την εκτέλεση στα φαρμακεία σήμερα» συμπλήρωσε.

Εάν πάλι, για οποιοδήποτε λόγο κάποιοι ασθενείς επιλέγουν να συνεχίσουν να παίρνουν τα φάρμακά τους πηγαίνοντας στα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ οι ίδιοι ή οι οικείοι τους που τυχόν έχουν εξουσιοδοτήσει, η κ. Καρποδίνη επιβεβαίωσε ότι πράγματι παραμένει αυτή η επιλογή για την παραλαβή των φαρμάκων τους.

«Τα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ θα συνεχίσουν να λειτουργούν και θα είναι πάντα στη διάθεση των ασθενών. Είναι καθαρά επιλογή του ασθενή αν θα συναινέσει να αποστέλλεται το φάρμακό του στην οικία του. Και αυτό θα μπορούν να το κάνουν και με μια απλή δήλωση μέσα στην αίτηση. Δηλαδή επιθυμώ να πάρω τον αριθμό τάδε συνταγής μου κατ’ οίκον ή να το παραλάβει η κυρία τάδε. Δηλαδή γίνεται με πολύ απλό τρόπο και η εξουσιοδότηση αν δεν μπορεί να παραλάβει ο ίδιος, όπως γίνεται και στα φαρμακεία μας» είπε η κ. Καρποδίνη.