Τον τρόπο με τον οποίον η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υγείας έχει ήδη καταφέρει να μειώσει τους μέσους χρόνους αναμονής των προσερχόμενων ασθενών στα τμήματα επειγόντων περιστατικών (ΤΕΠ) των 16 νοσοκομείων του ΕΣΥ, στα οποία εφαρμόζεται το λεγόμενο “βραχιολάκι”, περιέγραψε σήμερα ο υφυπουργός Υγείας, Μάριος Θεμιστοκλέους, κατά τη διάρκεια συνέντευξής του στον τηλεοπτικό σταθμό OPEN TV.

Διαβάστε: Μεγάλο το ενδιαφέρον για το νέο ''Θεαγένειο'' νοσοκομείο: Ποιες εταιρείες επιθυμούν να αναλάβουν το έργο

Θεμιστοκλέους: Έτσι μειώσαμε τον μέσο χρόνο αναμονής των ασθενών στα Επείγοντα του ΕΣΥ

Ο Μάριος Θεμιστοκλέους έθεσε τα πράγματα στη θέση τους και αναγνώρισε ότι δεν είναι το “βραχιολάκι” εκείνο το οποίο μείωσε τους σχετικούς μέσους χρόνους αναμονής, αλλά άλλες δραστικές παρεμβάσεις του υπουργείου Υγείας, με το “βραχιολάκι” να δίνει την δυνατότητα, για πρώτη φορά στην ιστορία του ΕΣΥ, για να καταγράφεται ο πραγματικός χρόνος αναμονής κάθε προσερχόμενου ασθενή σε ΤΕΠ νοσοκομείου του ΕΣΥ της χώρας μας.

Συγκεκριμένα, ο Μάριος Θεμιστοκλέους ανέφερε χαρακτηριστικά τα εξής σχετικά: «Το σχέδιο που ανακοινώσαμε ένα χρόνο πριν έχει πάρει σάρκα και οστά και λειτουργεί εξαιρετικά. Το «βραχιολάκι» από μόνο του δεν μειώνει τις αναμονές, τις καταγράφει. Μειώσαμε τις αναμονές με πρόσληψη προσωπικού στα Επείγοντα. Έχουμε και την εξαιρετική βοήθεια των εθελοντών του Ερυθρού Σταυρού σε μεγάλα νοσοκομεία που βοηθάνε στη διαχείριση των ασθενών. Πλέον από τον Φεβρουάριο μέχρι σήμερα έχουμε μείωση κατά 65% στον μέσο χρόνο αναμονής. Είμαστε στις 3.5 ώρες ενώ ήταν στις 8 ώρες. Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι όσα κρίνονται ως επείγοντα, εξυπηρετούνται αμέσως. Ένα περιστατικό από ελαφρύ τροχαίο, για παράδειγμα, που φτάνει στο νοσοκομείο και δεν διατρέχει κίνδυνο πρέπει να εξεταστεί από 4-5 ειδικότητες, έτσι εξηγούνται και οι 3.5 ώρες μέσος όρος. Το ΕΣΥ αλλάζει. Προσλάβαμε προσωπικό, γιατρούς, νοσηλευτές και τραυματιοφορείς και ανακαινίζουμε τα ΤΕΠ ώστε να εξυπηρετούν περισσότερο κόσμο σε λιγότερη ώρα».