Όταν μιλάμε για το clawback, εναντίον του οποίου διαμαρτύρονται δικαίως οι εργαστηριακοί γιατροί της χώρας μας, με προεξάρχουσα την Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαστηριακών Ιατρών (ΠΟΕΡΓΙ), μιλάμε, για να ξέρουμε για ποιο πράγμα, ακριβώς, μιλάμε, λοιπόν, για τα έτη πριν από το 2023, καθώς το clawback το οποίο θα κληθούν να επιστρέψουν οι εργαστηριακοί γιατροί στον Εθνικό Οργανισμό Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (ΕΟΠΥΥ) για τα έτη 2023, 2024 και 2025 δεν έχει ακόμη προσδιοριστεί ούτε έχουν αποασταλεί, ασφαλώς, τα σχετικά σημειώματα. 

Διαβάστε: Εργαστηριακοί γιατροί vs Clawback: Στο "τραπέζι" η μαζική καταγγελία των συμβάσεών τους με τον ΕΟΠΥΥ (Ηχητικό)


ΣΥΡΙΖΑ - Clawback: Μία τροπολογία η οποία ανατρέπει δημοσιονομικά κάθε ισορροπία του ΕΟΠΥ

Κι όμως, ο ΣΥΡΙΖΑ βρήκε την λύση για το δυσεπίλυτο αυτό διαχρονικό πρόβλημα. Ο ΣΥΡΙΖΑ εχει καταθέσει τροπολογία στη Βουλή, τροπολογία η οποία προβλέπει τα εξής αόριστα και αχαρτογράφητα: Αφού κάνει λόγο για “ένα μεταβατικό (sic) στάδιο αισθητής μείωσης του clawback των συμβεβλημένων με τον ΕΟΠΥΥ διαγνωστικών κέντρων”, υποστηρίζει ότι, σε αυτό το… “μεταβατικό στάδιο” το clawback στους εργαστηριακούς γιατρούς και τα διαγνωστικά κέντρα θα “διαμορφώνεται στο 0% επί ετήσιων υποβολών προς τον ΕΟΠΥΥ έως 150.000 ευρώ, στο 5% επί ετήσιων υποβολών προς τον ΕΟΠΥΥ από 150.001 ως 250.000, στο 10% επί ετήσιων υποβολών προς τον ΕΟΠΥΥ από 250.001 ως 350.000 ευρώ και στο 15% από 350.001 ευρώ και πάνω”. 

Έτσι, απλά, χωρίς υπολογισμούς για τις δημοσιονομικές αναδρομικές επιπτώσεις, τις οποίες θα επέφερε μία υιοθέτηση της τροπολογίας του, ο ΣΥΡΙΖΑ κάνει το χατίρι των πολύ μεγάλων διαγνωστικών κέντρων της χώρας μας, καθώς όλες οι μεγάλες αλυσίδες διαγνωστικών κέντρων στην Ελλάδα θα επέστρεφαν, σύμφωνα με την εν λόγω τροπολογία του ΣΥΡΙΖΑ, απλώς… “ψίχουλα”. Όταν λέμε ότι το θέμα του clawback είναι δυσεπίλυτο – και όχι μόνον για τους εργαστηριακούς γιατρούς και τα διαγνωστικά κέντρα – το εννοούμε σε όλη του την έκταση και το βάθος. Αλλά, αυτά θα λέμε τώρα;